Zapraszam Was na spotkanie ze Skrzatem Borówką. Zobaczcie co ciekawego dzieje się w ogrodzie.
Miłego oglądania.
Zapraszam Was na spotkanie ze Skrzatem Borówką. Zobaczcie co ciekawego dzieje się w ogrodzie.
Miłego oglądania.
Witam Was Kochane Krasnale w środowy poranek 🙂
Zapraszam na Zumbę!
Drodzy Rodzice pamiętajcie, że aktywność fizyczna jest bardzo ważna. Ruch przy muzyce niesie szereg korzyści dla rozwoju dziecka. Poprawia jego ogólny stan zdrowia, wpływa na siłę mięśni i poprawną postawę, poprawia koordynację i płynność ruchu, ćwiczy kreatywność oraz poprawia nastrój 🙂
Poruszaliście się Kochani to teraz czas na zabawy słowotwórcze i logopedyczne. Wspólnie z rodzicami dokonajcie wyboru dla Was najciekawszych.
A teraz zapraszamy do wysłuchania piosenki o wiośnie, może zaprosicie domowników do wspólnego śpiewania
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.
Ref. Maszeruje wiosna …
3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref. Maszeruje wiosna…
Miłego dnia Krasnale!
Dzień dobry Krasnale.
Rozpoczynamy od ćwiczeń:
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego – ćwiczenia warg
1. Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.
2. Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.
3. Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”.
4. Naprzemienne wymawianie „ i – u”.
5. Cmokanie.
6. Parskanie / wprawianie warg w drganie/.
7. Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie).
8. Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową.
.
Wiersz: „Wiosenny spacerek” – Renata Cinal
Wiosenne słońce wesoło świeci i na wycieczkę zaprasza dzieci.
Tutaj śnieg odkrył trawkę zieloną, przebiśnieg podniósł głowę zieloną.
Listki i trawki na słonku sie grzeją, żółte kaczeńce do słońca sie śmieją.
Ptaszki na drzewach radośnie ćwierkają i wszyscy wiosny już wyglądają.
Ogrodnik porządki robi w ogrodzie, nowe nasionka wysiewa co dzień.
Na deszczyk będą sobie czekały| i zazieleni się ogród cały.
Kiedy jaskółki zza morza wracają, kiedy bociany nad gniazdem kołują.
Kiedy w ogrodzie barw tęcza zabłyśnie, to przyjdzie wiosna już oczywiście.
Rozmowa na temat wiersza. Pytania jakie można zadać do wiersza:
Kto zaprasza dzieci na spacer?
Kto podniósł pierwszy głowę skuloną?
Jakiego koloru są kaczeńce?
Co robi pan ogrodnik w ogrodzie?
Co oznacza powrót bocianów i jaskółek?
Piosenka: „ W naszym ogródeczku”
W naszym ogródeczku zrobimy porządki }3razy
Wygrabimy ścieżki przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.
Potem w miękką ziemię wsiejemy nasionka }3razy
Będą się wygrzewać na wiosennym słonku, na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.
Przyjdzie cieply deszczyk i wszystko odmieni } 3 razy
W naszym ogródeczku grządki zazieleni, grządki zazieleni raz, dwa, trzy.
Kim jest pan ogrodnik, na czym polega jego praca czy już wiesz? Dziecko wymienia prace jakie można wykonać w ogrodzie, rodzic delikatnie naprowadza dziecko na kolejne czynności, posiłkuje się ilustracjami.
Na zakończenie zapraszam do zabawy przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8
Miłego dnia
Witajcie Krasnale.
Dziś wielkanocne zadania dla Was
https://www.youtube.com/watch?v=TG6u80mc4Qw&ab_channel=PozytywnieNakr%C4%99conaMama
A teraz zabawa przy piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=qx-DxyFGk_c&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Topic
Miłego dnia
Tematyka:
Dziecko umiejętności:
stołu pełnego obfitości,
zajączka, który przyniesie same dobre chwile
dużo, dużo zdrowia.
Życzą panie: Małgosia, Teresa, Monika i Ola
Dziś proponuję troszkę się poruszać przy piosence. Lubicie skakać? To do dzieła
A teraz poproście kogoś dorosłego o przeczytanie opowiadania o świętach Wielkanocnych
http://nasze-bajki.pl/pl/przegladarka.aspx?bajka=56
Podobała Wam się ta historia?
Zapraszam chętne dzieci do wielkanocnego memory
https://eduzabawy.com/gry-online/memory/wielkanoc/
Powodzenia!
Posłuchajcie teraz informacji o tym co powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyczku.
Jak powinna wyglądać idealna święconka? Koszyk wielkanocny to część tradycji świąt wielkanocnych. Ważne jest, żeby zgodnie z tradycją w święconce było w nim siedem podstawowych pokarmów -chleb, jajko, ser, wędlina, chrzan, ciasto i sól.
Chleb: W tradycji chrześcijańskiej jest najważniejszym z symboli, symbolizuje Chrystusa jako chleb życia. Chleb zawsze gwarantował pomyślność i dobrobyt. Jeżeli gospodarze piekli na Wielkanoc wiele odmian chleba, do koszyka wkładali po kromce każdej z nich. W całości święcono specjalny chlebek -paschę.
Jajko: Symbol odradzającego się życia i zwycięstwa życia nad śmiercią. Przypomina nam, że Pan Jezus zmartwychwstał. Wierzono, że podzielenie się jajkiem z bliskimi umacnia więzi rodzinne.
Wędlina: Jej obecność w koszyku miała zapewniać płodność i zdrowie. Była symbolem dostatku, dobrobytu.
Sól: Uznawano ją za symbol oczyszczenia, za sedno istnienia i prawdy. Wierzono, że posiada właściwości odstraszania zła. Poświęcona, ma chronić przed złem i zepsuciem.
Ser: Symbol przyjaźni między człowiekiem a zwierzętami domowymi.
Chrzan: Obrazował ludzką siłę i krzepę fizyczną. Miał również wspomagać skuteczność innych święconych pokarmów.
Ciasto: Do święconki ciasto zostało włączone jako ostatnie. Symbolizowało umiejętności i doskonałość. Najczęściej była to wielkanocna baba. Należało pamiętać, że nie może być to produkt kupiony, ale własnoręcznie upieczony.
Opowiadanie “Komu potrzebne są święta”.
Posłuchajcie uważnie.
Na wiejskim podwórku, w przytulnym kurniku, mieszkało sobie śliczne kurczątko ze swoją mamą- kurą i tatą- kogutem. Mama kura uczyła je dreptać po podwórku i wygrzebywać pazurkami z ziemi pyszne ziarenka i robaczki. Tata kogut pokazywał, jak trzeba wskakiwać na płot i piać donośnie- kukuryku. Oboje rodzice bardzo kochali swoje maleństwo. Aż nagle, któregoś dnia, a było to wczesną wiosną, kurczątko spostrzegło, że rodzice nie mają już dla niego tyle czasu. -Pii, pii … pobaw się ze mną, mamo- prosiło kurczątko. -Ko,ko,ko– gdakała kura, nie mam dzisiaj czasu, muszę znieść dużo jajek, ko,ko,ko. Wielkanoc już blisko! Pobaw się samo maleństwo. I kura poszła znosić jajka. Kurczątko pobiegło do taty koguta. -Pi, pi … Nudzi mi się … Pobaw się ze mną tatusiu! -Kukuryku! Nie mam dziś czasu, muszę obudzić gospodynię i ogłosić całemu światu, że Wielkanoc już blisko. Pobaw się samo maleństwo i kogut wskoczył na płot wołając donośnie–kukuryku! Obrażone kurczątko poszło w świat. Na łące spotkało baranka. -Bee, bee dokąd idziesz Maleństwo ? Takie małe kurczątka nie powinny oddalać się same od domu, bee… -Pi,pii… Przez tę Wielkanoc nikt nie ma dla mnie czasu. Komu w ogóle potrzebne są te Święta? -Jak to, bee…nie wiesz? No to posłuchaj: -Święta potrzebne są kwiatom, żeby mogły kolorami przystroić świat -Święta potrzebne są mamusiom, żeby mogły upiec pyszne wielkanocne ciasta: baby i mazurki -Święta potrzebne są tatusiom, żeby ukryć prezenty od wielkanocnego zajączka. -Święta potrzebne są też dzieciom, żeby mogły zaczarować jajka w kolorowe pisanki. Aha ! Pi, pi teraz już rozumiem, muszę szybko przeprosić rodziców, że byłem niegrzeczne, a potem pobiegnę sprawdzić czy wszystko już gotowe do Wielkanocy, pi, pii. Do widzenia baranku!
Spróbujcie teraz odpowiedzieć na pytania:
Kto występował w opowiadaniu?
Gdzie mieszkało kurczątko?
Z kim?
Dlaczego rodzice nie mieli czasu dla kurczątka?
Co zrobiło kurczątko?
Kogo spotkało?
Komu potrzebne są Święta Wielkanocne?
A teraz zapraszamy do obejrzenia bajeczki
Zapraszam Was do zabawy
Zaproście do zabawy wszystkich domowników. Jesteście gotowi? Zaczynamy !
Wiklinowy koszyczek, cukrowy baranek, kurczaczek z waty, pisanka z namalowanym kogutem.
Dzieci naśladują głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka
kurczątko: pi, pi, pi – kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami,
baranek: bee, bee, bee – czworakują,
kogucik: kukuryku – stają i uderzają o uda dłońmi prostych rąk.
Kto jeszcze nie zasadził swojej cebulki, proszę to zrobić, obserwować swoje roślinki, opiekować się nimi, a po powrocie do przedszkola przynieść.
Pozdrawiam ,miłego dnia:)
Dzień dobry Kochani 🙂
Pewnie wszyscy jesteście pochłonięci przygotowaniami do Świąt wraz z rodzicami. Wierzę jednak, że znajdziecie chwilę czasu, aby zobaczyć co przygotowałam dla Was na dzisiaj.
Zapraszam do zabawy!!!!
lewa ręka, prawa noga w górę, w dół
lewa noga, prawa ręka……kto pomylił się ten klęka.
marsz i podskoki (w przerwie)
lewa ręka, prawa noga w górę, w dół
lewa noga, prawa ręka……kto pomylił się ten klęka.
marsz i podskoki (w przerwie)
Nie ma chyba osoby, która nie wiedziałaby, że grudzień to świąteczny okres wręczania prezentów. Dawanie upominków na Wielkanoc jest w Polsce trochę mniej popularne. Mimo to warto wiedzieć, kiedy przychodzi zając do dzieci i jakie prezenty może przynieść. Święta Wielkanocne – oprócz tego, że mają przede wszystkim upamiętnić śmierć i zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa – są także okazją do kultywowania ciekawych tradycji. Na czym polega szukanie jajek wielkanocnych i w jakim celu robi się gniazdko wielkanocne? Kiedy zajączek przynosi prezenty i skąd do nas przywędrował? Zaraz się właśnie o tym dowiecie….
Przyjęło się, że zając wielkanocny przychodzi w pierwszy dzień świąt, czyli Wielką Niedzielę, z samego rana. Tradycja ta przywędrowała do nas z Niemiec. A więc, po uroczystym śniadaniu w rodzinnym gronie dzieci szukają ukrytych w domu czy ogrodzie prezentów od zajączka. Dzieci wyobrażają sobie, że to duży, puszysty zwierzak z własnym koszem. Konkretnego dnia w roku odwiedza po kolei wszystkie domy i do przygotowanych wcześniej mniejszych koszyczków lub gniazdek wkłada prezenty wielkanocne. Dzieci wiedzą, kiedy przychodzi zając, i wyczekują jego przyjścia. Dlaczego jednak ustalono, że to właśnie zajączek powinien przynosić prezenty? I dlaczego zaczęto go łączyć z jajkami wielkanocnymi? Istnieje kilka teorii. Najczęściej wskazuje się jednak na zależność pomiędzy pojawieniem się zająca a porą roku. W przeszłości to właśnie on był pierwszym zwierzęciem, które wraz z nadejściem wiosny dostrzegano na polach. Zauważano to zwłaszcza podczas polowań, które w dawnych czasach były niezwykle popularne. Tym samym zajączek wielkanocny stał się również symbolem życia po zimowym śnie, w który zapadała cała natura. Żeby jeszcze bardziej podkreślić jego powiązanie z wiosną, często prezentowano go obok wielkanocnych jajek od dawna, co miało symbolizować właśnie – odradzanie się natury do życia, czyli (kwitnienie roślin, budzenie zwierząt, owadów do życia po zimowym śnie).
Drogie Krasnale, sami możecie narysować Wielkanocnego zajączka. Wesołej zabawy