Ekolaczki - Przedszkole nr 15 w Zawierciu

Ekolaczki

ekolaczki logo

Grupa III "Skrzaty":

W Kolorkowie

Dodano: 10 czerwca 2020,11:03

Popołudniu:

Odwiedzimy krainę kolorów 🙂

Posłuchajcie opowiadania „W kolorkowie” J. Gizy:

W pewnej dziwniej krainie o nazwie Kolorkowo mieszkało troje przyjaciół: Czerwony, Żółty i Niebieski. Czerwony mieszkał w czerwonym domku, spał w czerwonym łóżeczku i jadł przy czerwonym stoliku siedząc na czerwonym krzesełku. Na śniadanie jadł pyszne czerwone pomidory, na obiadek smaczny barszcz czerwony, a na kolację czerwoną paprykę. Żółty mieszkał w domku koloru żółtego. Spał żółtym łóżeczku. Jadł przy żółtym stoliku siedząc na żółtym krzesełku. Na śniadanko uwielbiał jeść jajecznicę z żółtek, na obiad jadł makaron, a na kolację podjadał sobie żółty serek. Niebieski od dawna mieszkał na skraju lasu, gdzie miał swój niebieski domek, z niebieskim łóżeczkiem, stolikiem i krzesełkiem. Codziennie wcześnie rano ubierał swoje ulubione niebieskie jeansy, zakładał niebieski sweterek i wyruszał w głąb lasu wposzukiwaniu niebieskich jagód. Przyjaciele bardzo lubili spędzać ze sobą czas. Razem chodzili na plac zabaw, gdzie stały niebieskie karuzele, czerwone huśtawki i żółte piaskownice. Wyjeżdżali również nad małe niebieskie jeziorko, gdzie zabierali czerwony kocyk i żółty koszyczek z kolorowymi smakołykami. Jednak pewnego razu wszystkie trzy kolorki znudziły się swoim towarzystwem i postanowiły poszukać nowych przyjaciół. –Chciałbym poznać nowego kolegę – powiedział Czerwony.–Ja także – odrzekł Niebieski. – I ja również – dodał Żółty. Wszystkie trzy kolory nie wiedziały jednak jak mają znaleźć nowych przyjaciół gdyż w Kolorkowie od dawna mieszkali tylko oni trzej. –Poszukajmy w lesie – powiedział Czerwony. –Albo nad jeziorem – dodał Niebieski. –Ja proponuję wyruszyć gdzieś dalej – odparł Żółty. –Ale nie możemy opuszczać naszego Kolorkowa – odpowiedział Czerwony. – Przecież wiecie, że poza naszą krainą jest szaro i smutno, a u nas jest wesoło i kolorowo – wyjaśnił Niebieski. –Wiecie co?! Mam pomysł – odrzekł uradowany Niebieski. –Wiem jak wyczarować nowego przyjaciela. Ty Czerwony, musisz mocno chwycić Żółtego za rączki, zamknąć oczka i pomyśleć o tym jak ma wyglądać nasz nowy kolega. Idąc za radą Niebieskiego, Czerwony i Żółty mocno chwycili się za rączki. Wtedy tuż obok nich pojawił się ktoś zupełnie nowy. –Dzień dobry. Jestem Pomarańczowy – przedstawił się głośno.–Dzień dobry – odrzekli zgodnie trzej przyjaciele. –Słuchajcie. Myślę, że jeden kolega nam nie wystarczy – dodał po chwili Czerwony. –A może teraz Ty Żółty chwycisz niebieskiego za rączkę, zamkniecie oczy o pomyślicie o nowym przyjacielu? Ciekawy jestem jak on będzie wyglądał? – kontynuował Czerwony. –- Fantastyczny pomysł – wykrzyknęli wszyscy razem. Żółty szybko objął Niebieskiego i razem pomyśleli o nowym koledze. W tej samej chwili , tuż obok nich pojawił się Zielony. –- Witam. Jestem Zielony – przedstawił się nowy mieszkaniec Kolorkowa. –- Witamy Cię w naszej kolorowej krainie – przywitały go serdecznie pozostałe kolory. Od tego czasu w Kolorkowie mieszkało już pięcioro przyjaciół: Żółty, Czerwony, Niebieski i dwa nowe kolory: Pomarańczowy i Zielony. W Kolorkowie zrobiło się jeszcze bardziej wesoło, bo wszyscy żyli ze sobą w wielkiej przyjaźni.

Jak myślicie Kochani, w którym pokoju mógł mieszkać Żółty, w którym Czerwony, a w którym Niebieski?

Drogie Skrzaty a teraz dwoma rękoma rysujcie leniwą ósemkę. Starajcie się robić to w jednakowym czasie nie odrywając przyboru do pisania od kartki. Wykonajcie zadanie ołówkiem. Rodzic zwraca uwagę na prawidłowy chwyt podczas korzystania z przyboru.

Poniżej wersja do druku:

leniwa ósemka

Na zakończenie namalujcie proszę farbami bajkową krainę kolorów, użyjcie swojej wyobraźni, mieszajcie kolory a zapewne powstaną piękne prace 🙂

Podzielcie się swoimi efektami pracy i poproście Rodziców o przesłanie zdjęć do Pani Martyny lub Pani Ani 🙂

Pamiętajcie, że cieszy nas każda wiadomość od Was!

Tęsknimy za Wami Skrzaty!!!

Dodano: 10 czerwca 2020,7:30

Witajcie kochane Skrzaty🙂

Dzisiejszy dzień zaczniemy od gimnastyki:

  • „Gimnastyka to zabawa”

Zapraszam rodziców i dzieci do zabawy muzyczno – ruchowej ,,Gimnastyka”

https://www.youtube.com/watch?v=UD3N8JV0GRc

 

  • „Dzień dobry dzieci”- zabawa

Dzień dobry dzieci         dzieci machają

Słonko dla was świeci    podnoszenie dłoni do góry, wkręcanie żarówek

Ptaszek cicho śpiewa     uderzające palce- dziubek z dłoni

Kołyszą się drzewa        ręce w górę i machanie nimi na boki

Chmurka na niebie        podnoszenie ręki do góry i wskazywanie nieba

Macha dziś do ciebie    dzieci machają

Wiatr leniwie wieje        podnoszenie rąk do góry i machanie nimi na boki

Motylek się śmieje         kreślenie uśmiechu na swojej twarzy palcem

 

  • Posłuchajcie wiersza pt. „Kolory” Krzysztof Roguski

Powiem wam – ale w sekrecie –
Coś czego pewno nie wiecie:
Dziś nudziły się kolory,
Urządziły więc wybory,
Który najładniej wygląda.
Każdy niepewnie spogląda…
I jak wszystkie w miejscu stały,
Tak się wszystkie rozbrykały:
Żółty wskoczył na czerwony,
Na niebieski z drugiej strony,
A niebieski na czerwony…
I tak zrobiły zielony,
Później zaś pomarańczowy,
A na koniec fioletowy!

I tak długo się mieszały,
Aż wszystkie barwy powstały!

 

  • Kodowanie na dywanie… zabawa matematyczna

Do przeprowadzenia zabawy potrzebne będą 4 kolorowe kartki: czerwona, zielona, żółta, niebieska. Ułóżcie je przed sobą. Poproście rodziców o przeczytanie objaśnień. Najpierw zapamiętajcie jakie informacje zakodowane są w poszczególnych kolorach, a następnie działajcie zgodnie z instrukcją! POWODZENIA!

Czerwony – robimy 3 przysiady

Zielony – 3 razy podskakujemy

Żółty – 3 razy klaszczemy

Niebieski – robimy obrót

Instrukcje można zmieniać w zależności od potrzeb i pomysłów.

 

Miłej zabawy🙂

 

Dodano: 9 czerwca 2020,11:00

Witajcie Skrzaty🙂

  • rozwiązanie zagadki

To kolor auta strażackiego
i barwa serca gorącego.
Raz, dwa, trzy, zgadujesz ty!

Tak dzisiaj przypomnimy sobie kolor czerwony

  • zagadka 

Kukułeczka kuka w lesie, Kto to koszyk niesie?

A na głowie ma czapeczkę czerwoną, Zawiązaną na wstążeczkę.
Niesie koszyk, w tym koszyku, pełno różnych smakołyków. (Czerwony kapturek)

  • słuchanie opowiadania “CZERWONY KAPTUREK”

Bajka, nie bajka, skrzata zdumiewajka, o dziewczynce, którą Czerwonym Kapturkiem zwali. Czerwony Kapturek miał Babcię, która mieszkała w lesie, co go dzielny Myśliwy patrolował, z uwagi na groźnego Wilka. Pewnego dnia Babcia zachorowała i mama Czerwonego kapturka wysłała Czerwonego Kapturka do Babci, Babci Czerwonego Kapturka, z koszem smakołyków i lekarstw. Czerwony Kapturek idąc do Babci, wcale nie obawiał się straszliwego Wilka, bo wiedział, że pan Myśliwy strzeże lasu i w razie potrzeby uratuje Czerwonego Kapturka przed Wilkiem. Gdy Czerwony Kapturek spotkał po drodze Wilka, ten nie okazał się wcale groźny, zapytał bowiem Czerwonego Kapturka tylko o drogę do Babci. Życzliwy Czerwony Kapturek dokładnie wytłumaczył Wilkowi, gdzie mieszka jego ukochana Babcia, ciesząc się, że  nie musiał wzywać Myśliwego. Gdy Czerwony Kapturek sam dotarł do chatki Babci, okazało się, że  wpadł w pułapkę Wilka. Wilk bowiem połknął Babcię, razem z Kapturkiem i rannym kapciem. Tymczasem dzielny Myśliwy, będąc w pobliżu życzliwej mu Babci, Babci Czerwonego Kapturka, postanowił ją odwiedzić. Po wejściu do chatki Babci, Myśliwy szybko zorientował się w niecnych czynach Wilka. Widząc, jak Wilka duma rozpiera, Myśliwy wyjął zza cholewy kordelas i do Wilka strzela. Wilk pada. Babcia z Kapturkiem uratowane, czule dziękują Myśliwemu. A morał bajki jest taki: Nie ufaj w lesie nieznajomemu.

  • rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanego opowiadania
  • zabawa ” Przynieś coś w kolorze czerwonym..”

dzieci odnajdują rzeczy w kolorze czerwonym w swoim pokoju

  • zabawa ” Czerwony jak…”

dzieci kończą zdanie ( czerwony jak… )

 

Miłej zabawy🙂

 

Kolory lata- żółty

Dodano: 9 czerwca 2020,7:05

Dzień dobry Skrzaty! Witajcie we wtorkowy poranek 🙂

Dzisiaj zaczniemy od tańca Zygzak, myślę że się Wam spodoba:

A teraz zabawa z mamą i tatą –   „Przeprawa przez rzekę”

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany (w zależności od rozkładu mieszkania). Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze 😉  POWODZENIA !!!

Posłuchajcie wiersza A. Rumińskiej  pt. „Gra w kolory – żółty”

Żółte słoneczko, żółte kaczeńce nad rzeczką.
Żółte banany, żółte cytryny.
Żółta kaczuszka na stawie i żółty motylek w trawie.
I co jeszcze żółtego jest wokół ciebie, kolego?

Pytania do wiersza:
– Co występuje  w kolorze żółtym w wierszu? Podział wyrazów na sylaby, przeliczanie sylab.
– Co może być  jeszcze w kolorze żółtym?

Moja kolejna propozycja to zabawa z kolorem żółtym przy muzyce:

Dziecko chodzi (podskakuje, tańczy) po pokoju w rytmie poniższej muzyki. W czasie przerwy w muzyce dziecko szybko szuka koloru żółtego i dotyka go palcem. Gdy muzyka powraca, dziecko znowu zaczyna podskakiwać w rytm muzyki 🙂

Zabawa z piłką„Kolory”

Rodzic rzuca dziecku piłkę podając różne kolory, dziecko łapie piłkę przy każdym kolorze i odrzuca ją rodzicowi, ale jak usłyszy kolor „żółty” – dziecko wymyśla i podaje, co może być w tym kolorze np. cytryna, słońce itd.

Kochane Skrzaty co powiecie na deser w kolorze żółtym? Poproście Rodziców o pomoc i wspólnie zróbcie kogel-mogel 😃

Potrzebne Wam będzie: jajko, szklanka lub kubek, cukier, łyżeczka.
Przed wykonaniem zadania pamiętajcie o dokładnym umyciu rąk!
Rodzic wbija dziecku żółtko do kubka. Dziecko samo odmierza 2 łyżeczki cukru do kubka i kręci za pomocą łyżeczki kogel- mogel.

Gotowe mniam mniam 🙂

A może macie ochotę na lemoniadę? Proszę bardzo- przepis poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=AEfKHw0L22k

Kolory tęczy

Dodano: 8 czerwca 2020,11:04

Popołudniu:

Zapraszam Was Skrzaty do wysłuchania opowiadania o tęczy oraz rozmowy na jego temat 🙂

“Historia tęczy” z książki “Mądrość serca” red. M. Porębskiej i A. Sujka.

Kiedyś, bardzo dawno temu, wszystkie kolory świata zaczęły się sprzeczać. Każdy z nich utrzymywał, że jest najpiękniejszy, najważniejszy, najpotrzebniejszy.

Zieleń powiedziała:

– Jest oczywiste, że jestem najważniejszym kolorem. Jestem piękna i nie ma beze mnie wiosny, ani lata. Jestem kolorem trawy, drzew, liści. Beze mnie świat byłby smutny

Przerwał jej niebieski:

– Patrzysz tylko na ziemię; a co z morzem i niebem? To ja nadaję im kolor. Ja pomalowałem caluteńkie niebo, każdą rzekę, jezioro, morze, ocean. Jestem niezbędny i najważniejszy!

Kolor żółty uśmiechnął się swoim zwyczajem:

– Jesteście wszystkie bardzo ważne, ale to ja przynoszę światu uśmiech, radość, ciepło. Słońce jest żółte, księżyc jest żółty, gwiazdy są żółte. Wszystko, co pomaluję jest takie piękne, że wszyscy patrzą na to z zachwytem!

Czerwień nie mogła znieść tego długiego wywodu:

– Ja jestem ponad wami wszystkimi bo ja jestem kolorem serca – miłości. Jestem też kolorem ognia. Daję ludziom ciepło. Beze mnie nie można się obejść!

Spór kolorów trwał i coraz bardziej się wzmagał. Nagle na niebie pojawiła się wielka czarna chmura i powiedziała:

– Jesteście niemądre kolory! Wszystkie jesteście piękne, jak motyle, jak kwiaty. Tak mi smutno jak słucham waszej kłótni! I chmura zaczęła płakać gęstym deszczem.

W tej chwili na niebie po jawiło się słońce i powiedziało:

– Nie płacz chmuro, a wy kolory, przestańcie się kłócić. Weźcie się za ręce i namalujcie na niebie coś pięknego razem, aby było widać was wszystkie.

– Kolory zaczęły malować na niebie różnobarwne pasy i tak powstała tęcza. Na jej widok chmurka się uśmiechnęła, a kolory zobaczyły, że każdy z nich jest piękny i niezastąpiony i wspaniale wyglądają razem!

Na pamiątkę tej chwili za każdym razem, gdy słońce chce pocieszyć kropelki spadającego deszczu, na niebie pojawia się tęcza.

 

Rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania:

– jakie kolory się kłóciły i dlaczego?

– kto w opowiadaniu się smucił?

– kto pomógł kolorom?

– w jaki sposób pomógł?

– co wy byście doradzili kolorom, aby się nie kłóciły?

 

A teraz zabawa równoważna “Spacer po tęczy”:

Naklejamy na podłodze taśmę o dowolnej długości bądź układamy linę, sznurek, tworząc równoległe do siebie pasy. Zadaniem dziecka jest przespacerować się po wąskiej dróżce tak, aby z niej nie wypaść.

Przygotowałam dla Was również trzy propozycje pracy plastycznej do wyboru:

  • Obrazek tęczy do pokolorowania kredkami ołówkowymi, pastelowymi lub farbami:

  • Wyklejanka tęczy. Za pomocą plasteliny wyklejcie kolorowe kółeczka:

  • Tęcza z bibuły:

Na zakończenie uzupełnijcie proszę karty pracy „Olek i Ada” cz. 5, str. 65 postępując zgodnie z poleceniami.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_5_5/mobile/index.html#p=67

Udanego popołudnia Skrzaciki!

Dodano: 8 czerwca 2020,8:00

Witajcie Skrzaty🙂

Zapraszam do ćwiczeń porannych przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=OgvPBSVAQfw

Zabawa dydaktyczna „Kolorowa paleta”.
Skrzaty rozwiążcie zagadki

Słonecznik swą nazwę zawdzięcza słońcu.
Powiedzcie, jaki kolor je łączy? Żółty

Liście są takie i trawa też.
Jaki to kolor? Pewnie już wiesz. Zielony

Marchewka zawsze ten kolor kryje,
Ale też takie bywają dynie. Pomarańczowy

Tego koloru szukajcie w makach
lub w muchomorze, co rośnie w krzakach. Czerwony

Jakim kolorem pytam wszystkich
Maluje się fiołki lub śliwki. Filetowy

W jakim kolorze borowik – elegant
na swoją głowę kapelusz przywdziewa. Brązowy

Gdy spojrzysz w górę na niebo
lub chabry zobaczysz w życie,
już będziesz wiedział na pewno
o jakim kolorze myślę. Niebieski

Na pewno sobie doskonale poradziliście z zagadkami:)

  • Praca plastyczna – malowanie farbami na temat „Kolory lata”.

Wyślijcie zdjęcia swoich prac 🙂

 

A teraz zapraszam na domową gimnastykę, która mam nadzieję da Wam energię na cały dzień.

Pomoce: piłka

  1. Toczenie piłki do partnera

Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Rodzic siedzi na piętach w odległości ok. 2m przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko podnosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do rodzica. Ćwiczenie wykonujemy 5 razy zamieniając się zadaniami.

  1. Podanie piłki bokiem

Dziecko i rodzic siedzą z nogami wyprostowanymi, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości ok. 0.5m. Dziecko trzyma piłkę w dłoniach. Obydwoje wykonują skręt tułowia z przekazaniem piłki partnerowi. Ćwiczenie wykonujemy raz w jedną, raz w drugą stronę 6 x.

  1. Rzucanie i łapanie piłki

Dziecko i rodzic staje w odległości ok. 1.5m i rzucają do siebie piłką 6 x każdy.

  1. Utrzymanie piłki na podudziach

Dziecko leży na plecach z nogami ugiętymi, uniesionymi nad podłogę. Na ustawionych poziomo (równolegle do podłogi) podudziach kładzie piłkę, starając się jak najdłużej utrzymać piłkę na nogach. Następnie ćwiczenie wykonuje rodzic.

  1. Podanie piłki dołem i górą

Dziecko i rodzic stoi tyłem do siebie w rozkroku, w odległości ok. 0.5m. Dziecko trzyma piłkę w dłoniach i unosi ręce w górę. Zadaniem rodzica jest odebranie piłki z rąk dziecka i przekazanie mu jej między nogami. Ćwiczenie powtarzamy 6x.

  1. Żuki toczą piłkę

Dziecko na zmianę z rodzicem chodząc na czworakach popycha piłkę czołem.

  1. Podskoki z piłką

Dziecko – na zmianę z rodzicem – układa piłkę między kolanami i wykonuje podskoki przesuwając się do przodu (ok. 6 podskoków).

  1. Kręcimy piłką

Kładziemy piłkę na podłodze, na piłce kładziemy stopę, poruszając piłką. Raz prawą, raz lewą nogą.

 

Miłej zabawy🙂

Dodano: 8 czerwca 2020,7:46

TEMATYKA TYGODNIA: Kolory lata

Dziecko:

– tworzy kompozycje szeregowe

W krainie osób niepełnosprawnych

Dodano: 5 czerwca 2020,7:01

Witajcie Skrzaty!

Dzisiaj poruszymy bardzo ważny temat, dotyczący osób z niepełnosprawnościami. Tytuł naszych zajęć to „W krainie osób niepełnosprawnych”, ale czy osoby z niepełnosprawnościami żyją w jakiejś innej niż my krainie? Oczywiście, że nie!
Zapraszam na zajęcia 🙂

Czym jest niepełnosprawność?

Jak myślicie, czym jest niepełnosprawność?

Co to znaczy, że jakaś osoba ma jakąś niepełnosprawność?

Czy wiecie, jakie mogą być rodzaje niepełnosprawności?

“Niepełnosprawność to ograniczenie lub brak zdolności do wykonywania czynności w sposób lub w zakresie uważanym za normalny dla człowieka, wynikające z uszkodzenia i upośledzenia funkcji organizmu”. (Źródło: Encyklopedia PWN)

“Na boisku”- historyjka obrazkowa.

Obejrzyjcie historyjkę obrazkową. Przyjrzyjcie się dokładnie poszczególnym ilustracjom i powiedzcie, co się na nich dzieje. Wskażcie na ilustracjach dziecko, które ma widoczną niepełnosprawność. Na czym ona polega? Następnie spróbujcie opowiedzieć całą historię.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Jak mógł czuć się chłopiec, który przyjechał na boisko na wózku inwalidzkim?
  • Dlaczego chłopiec postanowił odjechać?
  • Co zrobił Olek?
  • W jaki sposób chłopiec mógł uczestniczyć we wspólnej zabawie?

Zabawa “Przewodnik”.

Poproście Rodziców, by zakryli Wam oczy i ułożyli w pokoju mały tor przeszkód, czyli poukładali na podłodze jakieś przedmioty, które będziesz musiał/musiała ominąć. Waszym zadaniem będzie przejście z jednego końca pokoju na drugi tak, aby na nic nie nadepnąć, a Rodzic będzie Waszym przewodnikiem – będzie Was ostrzegał przed zagrożeniem i pilnował, by nic Wam się nie stało.

Czy było to proste zadanie? Czy łatwo by Wam poszło bez pomocy Rodzica? Co przydaje się osobom niewidomym w codziennym życiu, aby byli bezpieczniejsi i by mogli sobie lepiej poradzić?

“Kiedy wokół panuje cisza” – rozmowa na temat osób niedosłyszących i niesłyszących.

Podczas tej zabawy musicie mieć zasłonięte uszy (możecie włożyć sobie specjalne koreczki, jeśli takie macie) i być odwróceni plecami do Waszego Rodzica. Zadaniem Rodzica będzie powiedzenie Wam poleceń w bardzo, bardzo cichy sposób. Np. „Podejdź do okna”, „Podaj mi książkę”.

Jak czuliście się nie słysząc osoby, która do Was mówi? Czy wiecie w jaki sposób komunikują się ze sobą osoby niesłyszące?

Spróbujcie nauczyć się kilku podstawowych zwrotów języka migowego z pomocą poniższego filmu:

Popołudniu:

Proponuję Wam Skrzaty zrobienie zabawki enchoque (czyt. enczioke), w języku polskim kulołapka.

Jest to bardzo popularna zabawka, a zarazem gra zręcznościowa w Boliwii 🙂

Oryginalne enchoque składa się z drewnianego kijka i drewnianej kuli połączonych sznurkiem. W kuli wydrążony jest otwór. Gracz trzyma kijek i stara się, podrzucając kulkę w powietrze, nadziać ją na patyk.

Enchoque można jednak zrobić domowym sposobem z papierowego lub plastikowego kubeczka, kawałka cienkiego sznurka i folii aluminiowej.

Odcinamy ok. 50–60 cm sznurka, końcówkę kładziemy na kawałku folii aluminiowej, a następnie zgniatamy folię tak, by powstała kulka, a sznurek trzymał się w środku.

Jak zrobić kulołapkę? Odpowiedź znajdziecie w poniższym linku:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=156&v=GE-YxgWfCMA&feature=emb_logo

Udanej zabawy 🙂

Jeżeli macie ochotę na ułożenie puzzli zachęcam do odwiedzenia strony:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=156&v=GE-YxgWfCMA&feature=emb_logo

Na zakończenie uzupełnijcie proszę karty pracy „Olek i Ada” cz. 5, str. 56,57,61 postępując zgodnie z poleceniami.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_5_5/mobile/index.html#p=59

Mam nadzieję, że to był udany Ty(dzień) Dziecka 🙂

Czekamy na fotorelację, bo jak wiecie, każda wiadomość od Was sprawia nam wiele radości 🎉

Kolorowe dzieci

Dodano: 4 czerwca 2020,7:07

Witajcie Skrzaty w czwartkowy poranek 🙂

Zapraszam Was na dalszą część podróży dookoła świata.

Dzisiaj poznacie Alę – dziewczynkę z Polski, która zabierze Was w wiele ciekawych miejsc, takich jak Francja, Wielka Brytania, Afryka, Egipt, Japonia, Chiny czy Indie.

Życzę Wam miłej podróży i ciekawych wrażeń 🙂

Na początek jednak proponuję zabawę logopedyczną „Podróżujący język”, która usprawni Wasze narządy mowy, a więc: język, wargi i żuchwę.  Rodziców proszę, aby zademonstrowali dzieciom jak należy prawidłowo wykonać dane ćwiczenie, kilkakrotnie je powtarzając.

Kochani, stańcie przed lustrem i słuchając krótkiego opowiadania, które przeczytają Wam Rodzice, wykonujcie polecenia zgodnie z poniższą instrukcją:

Język wyruszył w podróż dookoła świata (dziecko rysuje koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Wędrował przez góry i doliny (dziecko unosi język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na wysoką górę (dziecko czubkiem języka dotyka do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dziecko wysuwa wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dziecko dotyka językiem każdego zęba osobno na górze ina dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dziecko przesuwa język do prawego ido lewego kącika ust).Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dziecko przesuwa język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dziecko chowa język za dolne zęby).

A teraz zabawa ruchowa na powitanie 🙂

Czy wiecie jak witają się polskie dzieci? Za pomocą podania ręki, przybicia piątki oraz przybicia „żółwika”. A wiecie jak witają się Japończycy, Eskimosi, Afrykanie i Indianie? Za chwilę wszystkiego się dowiecie. Włączcie piosenkę i poruszajcie się w jej rytm – na przerwę w muzyce witajcie się z rodzicami (rodzice zatrzymajcie co jakiś czas piosenkę): jak Japonka – poprzez złożenie rąk i ukłon; jak Eskimos – noskami; Afrykanin – poprzez klaskanie i podskakiwanie; jak Indianin – poprzez przyłożenie ręki do serca i odchylenie jej zataczając koło i mówiąc „Wingapo: (łingapo) i jak polskie przedszkolaki – przybicie piątki, „żółwika” lub podanie ręki.

Skoro troszkę się poruszaliśmy, możemy przejść do kolejnego zadania. Zapraszam Was do obejrzenia poniższego filmu, w którym dzieci z różnych stron świata mówią o zaletach swojego kraju. Przedstawiają zabytki, opowiadają o swoim języku i zwyczajach, a także o swojej kuchni i języku.

Kolejna propozycja to pomysł na pracę plastyczną „Afrykańskie maski”.

Do wyboru maska z rolki po papierze lub papierowego talerzyka. Poniżej znajdziecie kilka zdjęć poglądowych.

I Potrzebne będą:

  • rolki po papierze,
  • ołówek,
  • nożyczki,
  • brązowa i biała farba,
  • plastelina

Najpierw wytnijcie kształt maski z jednej strony rolki oraz otwory na oczy. Następnie pomalujcie rolkę brązową farbą, a po wyschnięciu doklejcie nos i usta z plasteliny. Na koniec maskę możecie ozdobić dowolnymi wzorami.

II Potrzebne będą:

  • papierowy talerzyk,
  • brązowa farba,
  • pędzelek,
  • brązowa i biała plastelina,
  • kolorowe tasiemki,
  • kolorowe koraliki,
  • dziurkacz

W drugim projekcie maski  wytnijcie w talerzyku otwory na oczy, a następnie pomalujcie go na brązowo. Po wyschnięciu, z plasteliny doklejcie nos, usta i ozdóbcie talerzyk białą plasteliną. Na koniec wytnijcie dziurki i przewleczcie przez nie tasiemki zakończone kolorowymi koralikami.

Kochane Skrzaty poproście Rodziców, aby koniecznie przesłali do pań zdjęcia z efektów Waszej pracy 🙂

Popołudniu:

Zachęcam, abyście wspólnie z rodzicami porozmawiali na temat różnic między ludźmi, na podstawie Waszych doświadczeń. Zastanówcie się i spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Czym ludzie różnią się od siebie?
  • W czym te różnice mogą nam pomóc?
  • Jaki byłby świat, gdy wszyscy mieli jednakowy wygląd, lubili tę samą muzykę czy uprawiali ten sam sport?

Przygotowałam dla Was jeszcze ćwiczenie na spostrzegawczość. Nie będzie to takie łatwe, ale jestem przekonana, że świetnie sobie poradzicie 🙂

Kto jest uważny i zapamięta jak najwięcej szczegółów? Sprawdzimy?

Uważnie przyjrzyjcie się obrazkowi. Nie spieszcie się! Postarajcie się jak najwięcej  zapamiętać.

Teraz odwróćcie się i nie patrząc na obrazek odpowiedzcie “tak” lub “nie” na poniższe pytania:

  •  czy na obrazku jest sześcioro dzieci?
  •  czy jedno dziecko jest smutne?
  •  czy nad dziećmi latają balony?
  •  czy na niebie świeci księżyc?
  •  czy dziewczynka w czerwonej sukience ma warkoczyki?
  •  czy balon w kształcie serca jest biały?
  •  czy  u stóp dzieci rosną kwiaty?

Na zakończenie uzupełnijcie proszę karty pracy „Olek i Ada” cz. 5, str. 58,59,60 postępując zgodnie z poleceniami.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_5_5/mobile/index.html#p=61

Pozdrawiam Was cieplutko Skrzaty i życzę miłego dnia!

 

Dzieci świata

Dodano: 3 czerwca 2020,11:06

Popołudniu:

Kochane Skrzaty dzieci na całym świecie chętnie wspólnie się bawią. Bez podziałów i niesnasek. Posłuchajcie wiersza o dziecięcej tolerancji, której powinni uczyć się wszyscy:

Polak, Chińczyk, Afrykanin,
Słowak, Turek i Indianin,
wszyscy klaszczą dziś wesoło,
robią wspólne duże koło.

My jesteśmy dzieci świata,
choć wyglądem się różnimy,
zawsze chętnie i wesoło
wspólnie, razem się bawimy.

Ja z południa, on z północy,
wszędzie dni, są wszędzie noce,
wszędzie miasta, wszędzie wioski,
gdzie by oczy nie poniosły.

Czarna, żółta, mlecznobiała,
każda buzia jest wspaniała,
każda buzia uśmiechnięta,
tańczą chłopcy i dziewczęta.

Odpowiedzcie na pytania:

  • Skąd pochodziły dzieci w wierszu?
  • Czym się różniły?
  • Co miały wspólnego?

Posłuchajcie teraz informacji i ciekawostek dotyczących dzieci z różnych stron świata:

  • Eskimosi (właściwa nazwa Inuici), żyją w rejonie Bieguna Północnego. Ubierają się w kurtki, spodnie uszyte z foczej skóry, które doskonale chronią przed zimnem i wiatrem. Tam gdzie mieszkają Inuici, lody nie topnieją przez większą część roku, dlatego poruszają się oni głównie skuterami śnieżnymi i saniami ciągniętymi przez psy.

  • Daleko na wschodzie Azji leży Japonia. Nazywamy ją Krajem Kwitnącej Wiśni, gdyż niemal w całym państwie możemy spotkać mnóstwo tych drzew. Japonia zwana jest również Krajem Wschodzącego Słońca. Japończycy słyną na świecie z wielu pięknych tradycji. W czasie świąt i uroczystości zakładają swoje tradycyjne stroje – kimona, które przypominają szlafroki. Spotykając się na wspólnych posiłkach, klęczą wokół niskiego stołu, a jedząc potrawy z ryżu posługują się pałeczkami.

  • Afryka jest zamieszkana przez ludzi o różnym kolorze skóry. Mieszkańcami znacznej większości tego kontynentu jest ludność rasy czarnej. Jest tam bardzo ciepło. W samym sercu afrykańskiej dżungli mieszkają najmniejsi ludzie świata – Pigmeje.
    Jako osoby dorosłe mają oni około 130 – 150 cm wzrostu.

Na koniec zachęcam Was do pokolorowania obrazka:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/dzieci-swiata/

Miłego dnia Kochane Skrzaty 🌞