Ekolaczki - Przedszkole nr 15 w Zawierciu

Ekolaczki

ekolaczki logo

Grupa IV "Smerfy":

Wędrówki Skrzata Borówki po ogrodzie.

Dodano: 9 kwietnia 2021,8:11

Serdecznie Was witam Smerfy

Zapraszam Wszystkich na poranne ćwiczenia
Szukamy zielonego  – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko biega w rytm muzyki lub rytmicznego klaskania Rodzica lub opiekuna. Na przerwę w muzyce (klaskaniu) odnajduje w pokoju przedmiot w kolorze żółtym i staje przy nim. Zabawę powtarzamy kilka razy. Za każdym razem dziecko wybiera inny przedmiot.
Malujemy tęczę – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dziecko stoi w lekkim rozkroku. Unosi do góry obie ręce i łączy dłonie, następnie przenosi ręce w prawą stronę, przechylając jednocześnie w tym samym kierunku tułów (nie odrywając nóg od podłogi). Rysuje tęczę – powoli przenosząc wyprostowane ręce nad głową w lewą stronę (zataczając łuk) z równoczesnym pochyleniem tułowia. Ćwiczenie powtarza kilka razy.
Skaczemy na skakance – zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku.
Dziecko spaceruje po pokoju w rytm muzyki lub klaskania Rodzica lub opiekuna. Na hasło: Skacz obunóż – naśladuje skakanie obunóż na skakance (nogi pozostają złączone). W dalszej części zabawy Rodzic zmienia polecenia, np.: Skacz na prawej nodze. Skacz na lewej nodze. Skacz krzyżykiem (dziecko krzyżuje nogi i skacze w miejscu).
Figurki – zabawa bieżna.
Dziecko biega w rytm muzyki. Podczas kolejnych przerw w muzyce zatrzymuje się chwilę stojąc w bezruchu.
Marsz po obwodzie koła – ćwiczenie uspokajające.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła na zmianę: na palcach i na piętach.

Posłuchajcie opowiadania
https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo

Odpowiedzcie na pytania:
– Kim jest Skrzat Borówka?
– Co robi Skrzat w domu?
– Kogo spotkał w ogrodzie?
– Co to jest ekosystem?
– Jakie zwierzęta zobaczył skrzat w ogrodzie?
– Jakie zwierzę wyprasza Skrzat Konewka z ogrodu?
– Jakie rośliny rosły w ogrodzie?
– Jaką roślinę w ogrodzie ma Skrzat Borówka?

Budka dla szpaków – wykonajcie ją wg instrukcji zawartej w powyższym filmie o Skrzacie Borówce.
Wykonane przez siebie prace przynieście do przedszkola po swoim powrocie. Zrobimy z nich piękną wystawę. Może będą takie, a może całkiem inne. Na pewno będą śliczne, bo zrobione przez Was.

„Kwiatki budzą się – kwiatki zasypiają” – zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała:
dziecko – kwiat przykuca na dywanie, z głową schowaną w ramionach.
Budzą go promienie wiosennego słońca (rodzic chodzi i dotyka dłonią główkę dziecka) i kropelki ciepłego deszczyku (rodzic zanurza opuszki palców w miseczce z wodą) i delikatnie dotyka nosa dziecka. Kwiatek powolutku budzi się, podnosi, wyciąga swoje listki i główkę kwiatową, obraca się dookoła własnej osi. Kiedy słońce zachodzi, kwiat powoli chowa swoją główkę, zwija listki – przykuca i zasypia.

Pamiętacie tulipany w ogrodzie Kasi? Dziś poznamy na przykładzie tulipana budowę kwiatu, który wyrasta z cebulki kwiatowej:

– Wymień wszystkie części tulipana i wskaż je na rysunku.

Zadanie o charakterze matematycznym
– Wykonaj wg polecenia Karty pracy „Olek i Ada” cz. IV s. 62
– Wykonaj pozostałe zadania na kserowanych kartach pracy otrzymanych z przedszkola.

Powodzenia

Religia

Po południu..

Dodano: 8 kwietnia 2021,11:30

Witajcie 🙂

Dzisiaj wykonajcie ćwiczenie w kartach pracy strona 71 ( pokoloruj na rysunku po prawej stronie te miejsca, które po lewej stronie zaznaczone są kropkami)

Miłej pracy 🙂

 

Ogródek Kasi

Dodano: 8 kwietnia 2021,8:05

Witam Was cieplutko

Zapraszam wszystkie Smerfy oraz ich Opiekunów na ćwiczenia poranne przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=OgvPBSVAQfw

W ogródku Kasizabawy o charakterze matematycznym
(bardzo proszę rodzica lub innego opiekuna o pomoc dziecku w poniższych zadaniach, są to dla dzieci treści trudne i na podstawie moich obserwacji podczas ćwiczeń z mierzenia w sali, niektóre dzieci mają poważne trudności i wymagają pomocy)
Przygotuj: linijkę, tasiemkę, tekturkę (każde o tej samej długości). Posłużą Wam one do pomiaru długości, szerokości i wysokości. Przyłóżcie je do siebie i porównajcie, czy mają one taką samą długość. Miękki ołówek lub ustalone z rodzicem inne narzędzie pisarskie do oznaczania miejsca zakończenia pomiaru wybranym narzędziem pomiarowym.

Grządki Kasi – mierzenie długości i szerokości za pomocą narzędzi pomiarowych.
Mierzenie będzie polegało na sprawdzeniu, ile razy dało się ułożyć na danym odcinku narzędzie pomiarowe, jeśli nie udało się ułożyć całego narzędzia pomiarowego to należy ocenić jaką część wykorzystano do zmierzenia, np. 3 tekturki i połowa. Nie zapomnijcie, aby miejsce zakończenia długości tekturki (zaznaczone kreseczką) było początkiem kolejnego pomiaru – tekturkę należy położyć w tym miejscu w którym kończyła się poprzednio czyli od narysowanej przez Was kreski.
Jeżeli wybierzecie do pomiaru linijkę, to sprawdźcie jaka jest jej długość oznaczona cyfrą i pamiętajcie, by mierzyć od miejsca, w którym znajduje się na linijce kreseczka nad którą będzie cyfra 0, a nie zawsze znajduje się ona na początku linijki tylko trochę dalej. Podobna sytuacja może wystąpić na końcu linijki. W tym przypadku podczas pomiaru kreseczkę robicie nie na końcu linijki, lecz w miejscu zakończenia tej części pomiaru i z tego miejsca zaczynacie kolejny pomiar.
Zadanie 1
Kasia w swoim ogrodzie na grządce wielkości stołu w Waszym domu posiała marchew. Zmierz za pomocą wybranego przez siebie narzędzia, jaka jest długość i szerokość grządki, na której wyrośnie marchew? Zapisz pomiary.
Zadanie 2
W swoim ogrodzie Kasia posiała też kwiaty, grządka, na której to zrobiła jest jak Wasz dywan (lub dywanik np. łazienkowy albo każdy inny). Zmierz jej długość i szerokość. Zapisz pomiary.
Zadanie 3
Przyjrzyj się uważnie wykonanym przez siebie pomiarom i odpowiedz na pytania:
– Co jest większe grządka, na której wyrośnie marchewka czy ta, gdzie będą kwiaty?
– Która grządka jest dłuższa?
– Która jest krótsza?

Drzewo Kasi – mierzenie wysokości.
Zadanie 1
W ogrodzie Kasia zasadziła wiśnię jest tak wysoka jak wasza szafka. Zmierz i powiedz, jaka wysoka jest wiśnia? Zapisz pomiar.
Zadanie 2
Poproś mamę lub inną osobę, by pomogli Ci zmierzyć siebie. Zapisz pomiar. Czy Ty jesteś wyższy (wyższa), czy wiśnia Kasi?
Zadanie 3
Na jednej z grządek w ogródku Kasi wyrosły tulipany. Zobaczcie je na s.70 w Waszych kartach pracy „Olek i Ada” cz.IV. Ponumerujcie je wg wysokości od najmniejszego do największego. A potem pokolorujcie.

Zabawa ruchowa przy piosence pt. W naszym ogródeczku.
https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

W naszym ogródeczku                 dz. maszerują po obwodzie koła       
zrobimy porządki  (3x)                       

Wygrabimy ścieżki                       dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki (bis)                  
dz. naśladują kopanie łopatą

Raz dwa trzy.                                 dz. klaszczą 3 razy

 

Potem w miękką ziemię                dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi
wsiejemy nasionka (3x)

Będą się wygrzewać                     dz. „wkręcają żaróweczki”
na wiosennym słonku (bis)

Raz dwa trzy.                                 dz. klaszczą 3 razy

 

Spadnie ciepły deszczyk               dz. naśladują palcami padający deszcz      
i wszystko odmieni (3x)                 wzdłuż całego ciała aż do podłogi.

W naszym ogródeczku                  dz. rozkładają ręce wskazując grządki.
grządki zazieleni (bis)

Raz dwa trzy.                                  dz. klaszczą 3 razy

Bawcie się dobrze i do zobaczenia

Po południu…

Dodano: 7 kwietnia 2021,11:30

Witajcie Smerfy na popołudnie proponuje ćwiczenia grafomotoryczne karty pracy strona 70 i 71 ( na dole strony). Ćwiczenie wykonujemy ołówkiem, starajcie się nie odrywać ołówka od kartki.

Pozdrawiam 🙂

Farby Franka

Dodano: 7 kwietnia 2021,8:04

Witajcie kochani

Zapraszam na ćwiczenia poranne:
https://www.youtube.com/watch?v=Xzv4W_na4jM

Posłuchajcie opowiadania:
Tydzień przed Świętami Wielkanocnymi Franek dostał od babci farby, piękne, kolorowe. Postanowił, że zamieni nimi jajka w pisanki. Kredkami w swoim zeszycie wykonał nawet kilka projektów pisanek. Bardzo się podobały mamie, tacie, a nawet Oli, która była starsza siostrą chłopca i bardzo ładnie rysowała. Niestety Franek się przeziębił i nie mógł malować pisanek, gdyż czuł się bardzo źle, bolała go głowa, miał gorączkę i był bardzo słaby. Był też trochę zły, bo wszystkie jego plany musiały się zmienić. A pisanki zrobiła Ola. Jednak po świętach czuł się już dużo lepiej i był prawie zdrowy. Nie był co prawda tak silny jak przed chorobą, ale mama pozwoliła mu wstać z łóżka i rysować lub bawić się jego ulubionymi rycerzami. Frankowi jednak nie chciało się bawić. On chciał malować pisanki, ale czy po świętach miało to sens? Gdy zapytał o to mamę, najpierw się zastanowiła, a potem powiedziała, że okres wielkanocny trwa 50 dni i miło byłoby mieć w domu dekoracje świąteczne choć jeszcze przez pewien czas. Mama ugotowała kilka jajek, a Franek z radością zaczął zmieniać je w pisanki farbami od babci. Ileż kolorów można było odnaleźć na jego pisankach! Był żółty i zielony, niebieski, pomarańczowy, fioletowy i wiele, wiele innych, a jakie wzory, kwiaty i zwierzątka. Wszystkim bardzo się podobały, a Ola powiedziała, że są tak ładne jak jej.

Odpowiedzcie na pytania:
– Jak miał na imię chłopiec z opowiadania?
– Co Franek dostał od babci?
– W co chciał nimi zmienić jajka?
– Dlaczego nie mógł zrealizować swoich planów?
– Czy Frankowi udało się stworzyć pisanki i co na nich było?

Jaką głoską zaczynają się słowa „Franek” i „farby”?  („f”)
Czy znacie inne słowa, które rozpoczynają się tą głoską?
(foka, flamaster, fiołek, fartuch, fala, firanka, futro i inne)

Na pewno domyślacie się, że dziś poznamy literę „f,F”, którą zapisujemy głoskę „f”.
Podzielcie słowa „farby” i „Franek” na sylaby i głoski. Powiedzcie z ilu sylab, a z ilu głosek się składa każde z tych słów?

Zbudujcie z białych kartoników schemat słowa „farby” czyli ułóżcie przed  sobą tyle białych kartoników, ile w tym słowie jest głosek. W podobny sposób ułóżcie model słowa „Franek”.

Zastanówcie się, czy głoska „f” to samogłoska, czy spółgłoska. Jeżeli wypowiadacie głoskę „f” i słyszycie obok tej głoski jeszcze inną głoskę (jej koleżankę) to jest to spółgłoska, a jeżeli nie słychać tej innej głoski (koleżanki) niezależnie od tego jak niestarannie wypowiadacie „f” to zawsze usłyszycie tylko jedną głoskę –  jest to samogłoska.

Pamiętacie, że samogłoski oznaczamy kolorem czerwonym, a spółgłoski niebieskim.

Ułóżcie teraz pod schematami słowa „farby” i „Franek” modele tego słowa. Za pomocą nakładek czerwonych i niebieskich określcie czy poszczególne głoski w tych słowach to samogłoski czy spółgłoski.

Proszę, otwórzcie Karty pracy „Olek i Ada” cz. IV na stronie 60 na górze tej strony zobaczycie jak wygląda mała litera „f” i duża litera „F”. Po lewej stronie widzicie litery drukowane, a po prawej pisane.
By utrwalić literę poznaną dziś przez Was wykonajcie ćwiczenia na stronach 60,61,62 (na dole str.) i 63 wg. zamieszczonych poleceń.

Pobawcie się przy piosence pt. Wiosna w ogródku”
https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag 
Maszerujcie, podskakujcie, machajcie rękami i wesoło tańczcie wg własnego pomysłu.

Powodzenia

Wiosenne prace w ogrodzie.

Dodano: 6 kwietnia 2021,8:35

Dzień dobry Smerfy

Mam nadzieję, że miło spędziliście te Święta, jedliście pyszne wielkanocne przysmaki i świetnie bawiliście się w lany poniedziałek.

Zaczynamy. Zaproście mamę, tatę lub rodzeństwo do wspólnych ćwiczeń:

  • Wirujący bączek – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
  • Chowamy się – w siadzie, przyciąga kolana do głowy, chowa głowę; rozprostowuje się do pozycji leżącej.
  • Gorąca podłoga – biega z wysokim unoszeniem kolan.
  • Na szczudłach – chodzi na sztywnych nogach.
  • Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciska wszystkie części ciała w podłogę.
  • Przez tunel – do tego ćwiczenia potrzebny jest partner pierwsza osoba ustawia się w rozkroku, tworzy tunel między nogami. Dziecko przemieszcza się na czworakach  pomiędzy nogami, do przodu, i staje jako pierwsze, następnie robi to druga osoba itd.
  • Przekładamy naleśnik – (podobnie jak w pierwszym ćwiczeniu potrzebny jest partner) dziecko w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; partner próbuje przewrócić je na drugą stronę; potem zamieniają się miejscami.
  • Wstajemy razem – (j. w.) dziecko siedzi tyłem do partnera, złączone plecami; próbują razem wstać, nie odrywając się od siebie. Jeśli dziecko nie ma z kim ćwiczyć, namiastką tego ćwiczenia będzie oparcie się plecami o szafę i próba wstawania bez odrywania pleców od szafy.

Posłuchajcie wiersza „W naszym ogródeczku” H. Zdzitowieckiej:
W naszym ogródeczku
 zrobimy porządki:
zagrabimy ścieżki,
przekopiemy grządki!
Na grządkach wyrośnie:
fasolka, marchewka,
sałata i groszek,
czerwona rzodkiewka.
W naszym ogródeczku –
posiejemy kwiatki-
będą nam pachniały
fiołki i bratki
nasturcje, goździki,
nagietki i groszek,
i ta biała lilia,
co tak żółci nosek.

Zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania:
Co zrobimy w ogródku?
Co będzie nam potrzebne do kopania, a co do grabienia?
Jakie warzywa i kwiaty wyrosną w ogródku?
Brawo!!! Myślę, że poprawnie odpowiedzieliście na wszystkie pytania.

Zobaczcie, jakie narzędzia są potrzebne do wiosennych prac w ogrodzie:

Podzielcie nazwy narzędzi na głoski i ułóżcie z trzema wybranymi nazwami zdania (przynajmniej trzy).

Zobaczcie jak pięknie wygląda wiosna w ogrodzie, czy rozpoznajecie niektóre kwiaty? Nazwijcie je, a może ktoś dorosły pomoże Wam w tym zadaniu?

https://www.youtube.com/watch?v=VEbBXOwQtLw

(Kwiaty w filmie w kolejności: krokusy, przebiśniegi, krokusy żółte, kosaćce – irysy, krokusy fioletowe, prawdopodobnie puszkinia cebulicowata (białe kwiaty), szafirek (kwiaty niebieskie), żonkil (żółte), narcyz (biały z żółto ciemno pomarańczowym rozetowym środkiem), tulipan (biały, żółty), narcyzy i tulipany, prawdopodobnie macierzanka biała, magnolia (różowa), berberys (drobne kwiaty na gałązce), niezapominajka, skalnica arendsa, lilak – bez (biały i fioletowy), czereśnia (kwiaty białe na gałęziach).

Podpisz po śladzie i pokoloruj kwiaty

O przygotowaniach do Wielkanocy i o tym co jest najważniejsze.

Dodano: 2 kwietnia 2021,8:05

Moi Mili posłuchajcie opowiadania

Zbliżały się święta wielkanocne. Rodzina Ady i Olka zwykle spędzała je razem z babcią i dziadkiem. Niestety, tydzień wcześniej dziadek zagapił się na przelatującego bociana i złamał prawą rękę.
– Ojej! Biedny dziadek. Nie będzie mógł malować z nami pisanek – stwierdziła smutno Ada.
– Nie martwcie się, wymyślimy dziadkowi jakieś zajęcie – odpowiedziała babcia, biegnąc po ścierkę, bo dziadek rozlał herbatę.
Posługiwanie się lewą ręką nie wychodziło mu najlepiej. Wszyscy zgodzili się, by spędzić Wielkanoc w domu babci i dziadka, a potem wspólnie ustalili plan przygotowań do świąt. Ada i Olek mieli zrobić pisanki. Mama miała czuwać nad całością i robić kilka rzeczy naraz, bo była wspaniałym organizatorem. Tata miał wspomóc mamę w zakupach, sprzątaniu i przygotowaniu potraw. Jego specjalnością były pieczeń, sałatka jarzynowa i sernik. Tata był też specjalistą od mycia okien i robił to szybko i sprawnie, pogwizdując przy tym jak skowronek. Zadaniem babci były dekoracje i przygotowanie świeżych kwiatów. Dziadek… Dziadek miał za zadanie leżeć i odpoczywać, bo „musi się oszczędzać”. Tak stwierdziła babcia.
Wszyscy zabrali się do pracy. Dzieci z pomocą mamy ugotowały jajka na dwa sposoby: część w łupinach cebuli, część w wywarze z buraków. Cebulowe jaja miały kolor brązowy, a buraczane – różowy.
– Takie pisanki nazywają się kraszanki – wyjaśniła mama. – Możemy pokolorować je we wzorki cienkim białym pisakiem lub wydrapać na nich wzorki.
– Wtedy będą drapanki – dodała babcia. – A czy wiecie, jak zabarwić jajka na kolory żółty, zielony lub czarny? – zapytał dziadek.
– Pomalować farbami plakatowymi – odpowiedział Olek.
– A gdybyście nie mieli farb? – Hm, to nie wiemy… – Kolor zielony uzyskamy z liści pokrzywy, a czarny z owoców czarnego bzu lub łupin orzecha włoskiego. Aha! Żółty – z suszonych kwiatów jaskrów polnych. Wystarczy dorzucić je do wody i ugotować w niej jajka.
Babcia mrugnęła do wnuków i po chwili przyniosła im kwiaty narcyzów. Miała też przygotowaną, samodzielnie wyhodowaną rzeżuchę. Zrobiła z niej piękne dekoracje. Wyglądały jak małe łączki, a na nich siedziały żółte kurczaczki zrobione z papieru. Z ogrodowej szklarni babcia przyniosła pachnące hiacynty w doniczkach i pęki białych tulipanów. Przygotowała też biały obrus. W wazonach stały kosmate bazie, nazywane przez Adę „szarymi kotkami”. Kiedy okna lśniły już czystością, tata zabrał się do pieczenia sernika.
– A czy wiecie, że można upiec sernik z dodatkiem ziemniaków? – zapytał dziadek. – Coś ty, dziadku! Przecież sernik robi się z sera, masła i jajek – zauważyła Ada.
– A nieprawda! Moja mama piekła pyszny sernik z dodatkiem kilku ugotowanych ziemniaków. Oczywiście twarogu było dwa razy więcej, ale te ziemniaki nadawały sernikowi puszystości. Wszystkie sąsiadki przychodziły do mamy po przepis.
– Oj, to muszę ci taki upiec, kochanie – powiedziała babcia.
– Sam ci upiekę taki sernik, ale bez gipsu – odparł dziadek.
– Sernik z gipsem byłby za twardy – roześmiał się tata. – Ale skoro zachwalasz ten przepis, to zaraz dodam do sernika jednego ziemniaka, bo akurat mam za dużo do sałatki.
Tymczasem mama ugotowała smakowity żurek i zrobiła ciasto na piaskową babę wielkanocną. Ada i Olek nie mogli się doczekać, kiedy pójdą poświęcić pokarmy. Z pomocą mamy pięknie przystroili koszyczek, w którym na białej serwetce leżały chleb, jaja, biała kiełbasa, ciasto oraz sól i pieprz. Całość ozdobili zielonymi gałązkami bukszpanu. W pierwszy dzień świąt cała rodzina usiądzie przy świątecznym stole i podzieli się jajkiem, symbolem życia.
– Jutro poszukamy jajek schowanych w ogrodzie – przypomniała sobie Ada. – Zajączek zawsze przynosi dla nas czekoladowe jajka.
– To nie zajączek, tylko mama – odparł Olek, który nie wierzył w opowieści o zajączku przynoszącym prezenty. – To tylko zabawa.
– A czy wiecie, jak bawiono się dawniej na Wielkanoc? – ożywił się dziadek. – Ulubioną zabawą było uderzanie o siebie dwoma jajkami, a zwyciężał ten, którego jajko nie zostało rozbite.
– Ojej! To dopiero była jajecznica! – zachichotała Ada.
– Dawniej chodzono po wsi z kogutem, który był symbolem urodzaju. Później prawdziwe ptaki zastąpiły kogutki gliniane lub drewniane.
– A śmigus-dyngus też był? – zapytał Olek.
– Był, ale nie mówiono dyngus, tylko wykup. Chłopcy chodzili po wsi i w zamian za śpiew domagali się zapłaty, czyli wykupu w postaci pisanek, słodyczy albo pieniędzy. – Dziadku, jak ty dużo wiesz – zachwycił się Olek.
– Dziadek nam pomaga we wszystkim! – dodała Ada. – A przecież ma złamaną rękę. – Może w nagrodę namalujemy dziadkowi pisanki na gipsie? – zaproponował Olek.
I tak też zrobili. Gips dziadka wyglądał naprawdę świątecznie.
– Kochani – powiedział zadowolony dziadek. – Mam do was wielką prośbę. Sernik się piecze, babka piaskowa rośnie, a jajka są pokolorowane. Usiądźmy w ogrodzie, popatrzmy w niebo i pomyślmy o tym, co jest najważniejsze.
– O czym, dziadku? – Jak to o czym? O życiu i o miłości – odpowiedział dziadek i podrapał się lewą ręką.

Kochane Smerfy, drodzy Rodzice chciałybyśmy Wam życzyć

oraz byście i Wy w czasie Tych Wspaniałych Świąt zatrzymali się choć na chwilę, i pomyśleli
o tym co jest najważniejsze

Dyrektor Przedszkola nr 15, nauczycielki p. Mariola i p. Dorota oraz p. Sylwia, i p. Beata

Wielkanocne porządki

Dodano: 1 kwietnia 2021,11:30

Witam kochane Smerfy 🙂

popołudniu proponuję :

  • Porządki przedświąteczne

porządkowanie swoich pokoi : zabawki, szufladki, ścieranie kurzu, odkurzanie itp. Wykonywanie prac porządkowych jest jedną z tradycji światecznych, dlatego pomagacie rodzicom i sprzątacie swoje pokoje, powodzenia

  • Samodzielne formułowanie życzeń.

Kochani wykonanie kartek świątecznych i składanie życzeń to kolejna tradycja związana ze świętami. Wybierzcie komu chcielibyście wręczyć taka kartkę, wykonajcie ją sami według własnego pomysłu. Następnie sformułujcie własne życzenia ( kto potrafi może sam je napisać, jeśli nie poproście o pomoc rodziców). Po wykonaniu kartki możecie wręczyć ją osobie wybranej przez Was.

Miłej pracy m powodzenia 🙂

 

Gdy skorupka jaja pękła …

Dodano: 1 kwietnia 2021,8:19

Witam Was kochani

Zaczynamy zabawami ruchowymi, zapraszam:
Zabawa orientacyjno-porządkowa Pokaż pisankę. Dziecko biega po pokoju.
Na hasło: Pokaż pisankę, zatrzymuje się.
Zabawa ruchowa z elementem turlania Rozsypane pisanki. Dziecko delikatnie turla się po podłodze w różnych kierunkach, zwracając uwagę na zachowanie zasad bezpieczeństwa.
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Przedświąteczne porządki. Dziecko naśladuje odkurzanie, trzepanie dywanów, mycie okien i wycieranie kurzu z mebli znajdujących się na różnej wysokości.

Rozwiążcie zagadkę
Gdy skorupka pęka, wychodzi z jajeczka.
Wygląda jak żółta puszysta kuleczka.                  (kurczątko)

Jakie jest kurczątko?
(opiszcie kurczątko za pomocą określeń przymiotnikowych)
Podzielcie słowo „kurczątko” na sylaby i głoski.
Zbudujcie trzy zdania ze słowem kurczątko.

Gdy skorupka jajka pęka – historyjka obrazkowa  Karty pracy „Olek i Ada” cz.4 s.66
Przyjrzyjcie się obrazkom, zastanówcie się w jakiej kolejności trzeba je ułożyć, by powstało opowiadanie.
Zaznaczcie kolejność odpowiednimi cyframi.
Opowiedzcie historyjkę.
Dokończ ozdabiać pisanki wg wzoru.

Zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń ortofonicznychKwoka i kurczęta.
Dzieci (kurczęta) poruszają po pokoju. Idą drobnym krokiem po kolei w następujący sposób: na palcach, na piętach, z rękami uniesionymi w górę lub opartymi na biodrach i popiskują: pi, pi, pi, pi raz cicho, raz głośno wg polecenia opiekuna.

Karta pracy „Olek i Ada” cz.4 s.65
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami na karcie pracy.

Zabawy o charakterze matematycznym „Pisankowe zadania”
Karta pracy „Olek i Ada” cz.4 s.68 i 69
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami na karcie pracy.

Owocnej pracy