Ekolaczki - Przedszkole nr 15 w Zawierciu

Ekolaczki

ekolaczki logo

Grupa IV "Smerfy":

Dodano: 16 czerwca 2020,8:21

Cześć Smerfy

„Wszyscy są, witam was,
Zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś ty,
Raz dwa trzy!”

 Posłuchajcie  wiersza jest w nim bardzo ważna informacja dla Was

„Bezpieczna podróż
Kiedy lato na nas czeka,
Woła las i woła rzeka,
To wzywają nas podróże,
I te małe, i te duże.
Kiedy jedziesz autem z tatą,
Mamą, Kubą lub Beatą
Zapamiętaj moje słowa,
By spokojna była głowa.

Abyś w aucie był bezpieczny
Siądź w fotelik – to konieczny
Jest warunek!
Zapnij pasy, usiądź ładnie,
A włos z głowy ci nie spadnie!

Każda podróż jest bajeczna,
Pod warunkiem, że bezpieczna!

Rozmowa na temat treści wiersza:
• Jak należy jeździć bezpiecznie samochodem?
• Czy dzieci mogą siedzieć na przednim siedzeniu?
• A jak wy jeździcie z rodzicami?

Smerfy  „Jedziemy samochodem” !!!

Smerfy zróbcie z czegoś okrągłego kierownicę np. z  plastikowego talerzyka .  Już macie .. to teraz  wyruszamy w podróż  (dziecko wykonujcie czynności wskazane przez rodzica. Reaguje na sygnał krążek czerwony – „STÓJ”, krążek zielony – „JEDŹ”)Włączcie wakacyjną piosenkę i jedziemyyyy.
• Zapinamy pasy;
• Włączamy silnik;
• Jedziemy samochodem;
• Reagujemy na odpowiednie „światło”
• Wyłączamy silnik;
• Odpinamy pasy;
• Zamykamy samochód.

Ważne numery

Smerfy chcę Wam przypomnieć ważne numery. Ciekawe czy wiecie o jakich numerach myślę i dlaczego one są takie ważne.  Myślałem o numerach alarmowych one są ważne bo pomagają nam w sytuacjach awaryjnych dzięki nim zadzwonimy po pomoc jak będziemy jej potrzebować . Drodzy rodzice weźcie telefon i pokażcie dzieciom numery alarmowe, porozmawiajcie z dziećmi kiedy ich używać.

 999 – wzywamy  karetkę pogotowia

997- wzywamy policję

998- wzywamy straż pożarną

112– ważny numer alarmowy

Lornetka

Maluchy w podróży przyda Wam się lornetka ona umożliwia obserwacje odległych obiektów, będziemy mogli obserwować przyrodę,

Potrzebne będą dwie roli po papierze toaletowym , klej lub zszywacz, sznurek i różne  ozdoby

Każdą z rolek obklej ozdobnym papierem lub papierem kolorowym.

Sklej obie rolki ze sobą, tak aby utworzyły  kształt lornetki.

Odmierz odpowiednią długość sznurka lub wstążki i przyklej po bokach lornetki.

Ozdób  lornetkę dowolnymi akcesoriami.

Przyślijcie zdjęcia do naszego Pamiętnika. 😀

A po obiedzie

Język wyruszył na wakacje –ćwiczenia logopedyczne

Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dziecko rysuje koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dziecko porusza
językiem od jednego do drugiego kącika ust). Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dziecko przesuwa język za górne zęby po wałku dziąsłowym). Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dziecko porusza językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów). Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dziecko przesuwają język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła). Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dziecko rysuje językiem koła między zębami a wargami), ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem
(dziecko mówi: dzyń, dzyń). Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dziecko szeroko rozciągają wargi).

Bawcie się dobrze. Pozdrawiam Miś Zyś.

Bezpieczne wakacje

Dodano: 15 czerwca 2020,8:01

Bezpieczne wakacje

Dziecko:

  • poznaje zasady bezpieczeństwa- bezpiecznej zabawy
  • orientuje się do kogo należy się zwrócić o pomoc w sytuacji niebezpiecznej

 

Dodano: 15 czerwca 2020,7:53

Witajcie Smerfne Smerfy

Zygzakowe  ćwiczenia

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Posłuchajcie uważnie opowiadania pt  Zabawy na podwórku.

Był sobie ogród, o który nikt nigdy nie dbał. Zapuszczony, dziki ogród pełen niebezpiecznych zasadzek, a w nim górki, dołki, wysypiska gruzu, kamieni i śmieci. Tu i ówdzie rosły drzewa, które aż prosiły się o dobrego ogrodnika. Gałęzie uschnięte, połamane, sterczały niebezpiecznie na wszystkie strony i zaczepiały przechodniów, strasząc podrapaniem. Wszędzie bujnie rozpleniły się różne krzaki, a najgęściej – te kolczaste. Dzikie jeżyny, dzika róża, akacje, tarnina. Był to pełen chrustu raj dla drapichrustów! Aż pewnego dnia pojawił się wysoki płot, który szczelnie

ogrodził dziki ogród. Zza płotu dochodziły odgłosy pracy potężnych maszyn budowlanych. Trwało to aż do maja, gdy wysoki płot rozebrano, zastępując go niskim, kolorowym płotkiem ogrodowym. Na słupie przy furtce zamykanej na skobelek wisiała tabliczka z napisem: UWA-GA! PRACE BUDOWLANE. WSTĘP WZBRONIONY! A nad furtką napis: PLAC ZABAW z dopiskiem: ZAPRASZAMY OD 1 CZERWCA.Przez te kilka miesięcy plac zmienił się nie do poznania. Wyparowały sterty gruzu, kamieni i wysypiska śmieci. Zniknęły górki i dołki, przystrzyżono kolczaste krzaki. Drzewa, starannie okrzesane, nie straszyły już połamanymi gałęziami i suchymi konarami. Korony drzew, do niedawna rozczochrane i postrzępione, otrzymały nową fryzurę. Jakby wyszły prosto z salonu fryzjerskiego. Z wdzięczności za zainteresowanie i opiekę, drzewa okryły się zielonymi liśćmi i pachnącymi kwiatami. Bujnie rozkwitły białe i liliowe bzy. Wokół kolczastych akacji roiło się od pszczół. Zbierały aromatyczny nektar na miód akacjowy. W ostatnich dniach maja trwały prace porządkowe. Spychacz równał teren. Koparka wielką łyżką drążyła dół na piaskownicę. Jedna wywrotka przywiozła i wysypała piasek do piaskownicy. Inna rozsypywała żwir na alejkach, po których jeździł walec. Gdy plac był już wyrównany, piaskownica napełniona piaskiem, a żwir na alejkach ubity, przyjechały ciężarówki z zabawkami ogrodowymi. Panowie w kombinezonach wyładowali z ciężarówek mnóstwo kolorowych części. Postawili części na placu, wzięli w ręce duże klucze i wielkimi śrubami poskręcali części w całość. Na oczach dzieci stawały na placu drabinki, domki ogrodowe, zjeżdżalnie, huśtawki, karuzele i ławeczki. Gdy panowie skończyli montaż zabawek, osadzili je głęboko w ziemi, żeby się nie poprzewracały. A potem ze słupa przy furtce zdjęli napis: PRACE BUDOWLANE i przykręcili tablicę z napisem: REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLACU ZABAW.

Pierwszego czerwca była piękna, słoneczna pogoda. Prawie jak w lecie. Powietrze przesycał aromat kwiatów akacji. A gdy kwitną akacje, niedługo wakacje! Z placyku zabaw zniknęły maszyny budowlane i ciężarówki. Odjechali też panowie w kombinezonach. W słońcu błyszczały nowiutkie zabawki ogrodowe. Zjeżdżalnie zachęcały do zjazdów. Drabinki kusiły do wspinaczki. Huśtawki, czekając na dzieci, same lekko kołysały się na wietrze. Karuzele nie mogły się doczekać, kiedy ktoś zacznie je obracać. Piaskownice zapraszały do budowy zamków z piasku i stawiania babek. A dzieci stały onieśmielone przed furtką i podziwiały wspaniały widok.

– Jak myślisz, można wejść? – zapytał Michał.

– Wszystko gotowe, to chyba można! – odpowiedział Rysiek.

Dzieci ostrożnie poruszyły furtką, odciągnęły skobelek – plac zabaw był otwarty! I zaczęła się zabawa! W miarę jak słońce wędrowało w górę, przybywało dzieci. Ustawiały się kolejki do zjeżdżalni, huśtawek i karuzeli. W piaskownicach zrobiło się tłoczno, na szczęście miejsca i piasku starczyło dla wszystkich chętnych. Starsze dzieci pilnowały porządku. Jeden z chłopców rozpędził się i chciał wjechać przez furtkę na rowerze.

– Ej, ty, zatrzymaj się! – zawołał Michał. – Na rowerach nie wolno!

– A kto mi zabroni? – opierał się chłopiec.

– Ja, bo znam regulamin! Zobacz – na tablicy obrazek – przekreślony rower! To znaczy, że na placu zabaw nie wolno jeździć na rowerze! A dlaczego? Dlatego, bo nie wolno, bo łatwo kogoś potrącić! – tłumaczył Michał. – Jeśli chcesz jeździć, to nie tutaj, a jeśli chcesz się bawić na placu, to postaw rower przy ogrodzeniu.

Dziewczynka prowadziła pieska na smyczy. Gdy otwierała furtkę, Zosia zagrodziła jej drogę.

– Z pieskiem nie wejdziesz!

– Ale on jest grzeczny! – upierała się dziewczynka.

– Może i grzeczny, ale są dzieci, które boją się psów. A poza tym – może nabrudzić.

– No to posprzątam!

– Z pieskiem nie wolno, widzisz ten obrazek? Zosia pokazała rysunek przekreślonego psa. – Piesek poczeka za furtką!

Dwaj chłopcy kopali piłkę.

– Hola, hola! – zawołała Zosia. – Chcecie grać w takim tłumie? Nie ma mowy! Grajcie tam, gdzie jest pusto, najlepiej na boisku!

Na plac zabaw wjeżdżał chłopiec na wózku inwalidzkim, z nogą w gipsie.

– Uwaga, uwaga, bo jedzie łamaga! – krzyknął jeden z piłkarzy, wspinając się na drzewo.

– Słuchaj no – krzyknęła Zosia – uważaj, co mówisz! Tak, tak, nie śmiej się, dziadku, z cudzego wypadku! Tobie też może się coś przytrafić! W tym momencie gałąź drzewa złamała się i chłopiec spadł na ziemię.

– Au, boli! – jęczał, rozcierając bolący pośladek.

– Twoje szczęście, że nic sobie nie uszkodziłeś! Ale złamałeś gałąź i złamałeś zakaz! Zosia pokazała rysunek na tablicy. – Nie wolno niszczyć roślin! A teraz nie płacz, nic się nie stało!

Lepiej pomóż osobie niepełnosprawnej, która nie miała takiego szczęścia!

Chłopiec dołączył do grupy dzieci pchającej wózek inwalidzki. Razem podtoczyli wózek pod huśtawkę.

– Inwalida huśta się bez kolejki! – zawołali.

– Nie jestem inwalidą. Za miesiąc zdejmą mi gips!

– To za miesiąc nie będziesz inwalidą. Ale teraz jesteś! Pomogli chłopcu z nogą w gipsie wsiąść na huśtawkę i huśtali go delikatnie, by przypadkiem nie spadł i nie złamał sobie czegoś jeszcze. A potem posadzili go na karuzeli i kręcili, ale nie za szybko, tak, by nie zakręciło mu się w głowie.

Tymczasem na zjeżdżalni zrobił się okropny bałagan. Dzieci nawzajem się popędzały, zjeżdżały jedno za drugim, popychały się albo próbowały wchodzić pod górę tam, gdzie inne jechały w dół.

– Tak nie wolno! Wchodzi się po drabince, a zjeżdżalnią tylko się zjeżdża! – zawołał Adaś, gdy jedno z dzieci uparło się wchodzić po pochylni. Razem z Zosią szybko zaprowadzili porządek na placu zabaw.

A w piaskownicy nikt się z nikim nie kłócił, nikt nikogo nie popychał. Cicho pracowały małe koparki, wywrotki, ciężarówki, spychacze i walce.

– Co robicie? – spytała Zosia. – Budujemy nowy plac zabaw dla naszych zabawek! – odpowiedziały dzieci.

 

Smerfy słuchaliście uważnie bo w opowiadaniu były bardzo ważne rzeczy dotyczące Waszego bezpieczeństwa , odpowiedzcie na pytania:

−Co się stało z zaniedbanym ogrodem?

−Jak wyglądał plac po przeróbce?

−Czego nie wolno było na placu? Gdzie to było zapisane? W jaki sposób?

−Kto pilnował porządku?

Smerfy czy wiecie w którym miejscu jest regulamin na naszym przedszkolnym placu zabaw – koniecznie go znajdźcie i przypomnijcie sobie zasady w nim zawarte.

Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

„Jakie piękne to podwórko,

zielone pod białą chmurką”.

Dzieci mówią rymowankę w różnych pozycjach: stojąc na palcach, leżąc, w przysiadzie, mówią cicho, szeptem, głośno, wymyślają własny sposób powiedzenia rymowanki.

Wykonanie planszy pt „Letnie zabawy na podwórku”.

Rozmowa kierowana pytaniami  na temat podwórka- placu zabaw

−Co lubicie robić na podwórku?

−Co powinno się na nim znajdować?

Smerfy jak już  wiecie co lubicie robić na podwórku i co powinno się na nim znajdować to zaprojektujcie Wasz plac zabaw.

Potrzebne będą: gazetki reklamowe, czasopisma dla dzieci, karton A3, klej,  nożyczki.

Dziecko ogląda gazetki reklamowe i czasopisma dla dzieci(można wykorzystać kolorowanki ). Następnie wycina z nich obrazki przedstawiające zabawki, urządzenia terenowe, bawiące się wspólnie dzieci i nakleja je na większy arkusz papieru, dorysowuje inne elementy np. słonko, trawę, huśtawkę itp .- projektuje swój plac zabaw, opowiada o nim.

 

A po obiedzie

Zabawy na pobliskim placu zabaw, odszukanie tablic informacyjnych dotyczących zasad bezpieczeństwa obowiązujących na placu zabaw. Rozmowa na temat przestrzegania tych zasad.

 

Dodano: 12 czerwca 2020,9:33

A po obiedzie

Tęczowy taniec

Zatańcz tęczowy taniec, wykorzystaj kawałki kolorowej bibuły, jeśli nie masz to kolorowe apaszki mamy i baw się tańcz przy tęczowej piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

Koleżanko, kolego
popatrz czasem na niebo.
Czasem zdarzyć się może
cud, zjawisko w kolorze.

Ref : Tęcza, tęcza, cza, cza, cza.
Czarodziejska wstążka ta
wiąże niebo z ziemią o!
jaki kolorowy splot.
Tęcza, tęcza, cza, cza, cza.
Czarodziejska wstążka ta.
Przez tę tęczę cały świat
czarodziejski uśmiech ma.

Narysuję tę tęczę
i na zawsze ci wręczę.
By ci było tęczowo,
tęczę noś kolorową.

Ref :Tęcza,..

Śpiewaj z nami o tęczy,
kiedy nuda cię dręczy.
W domu, w szkole, po burzy
tęcza minę rozchmurzy.

Ref :Tęcza,..

Kolorowe ryżowe nie wiadomo co?

Smerfy przygotujcie kolorowy ryż i zróbcie z niego co tylko chcecie.

Potrzebne będą barwnik spożywczy( np. do barwienia jajek) i ryż oczywiście. Najpierw rozcieńczamy barwniki w wodzie a następnie wlewamy je do miseczek w których jest surowy ryż i mieszamy aż uzyskamy odpowiedni kolor. Teraz trzeba poczekać aż ryż wyschnie . Jak już ryz jest suchy to można wykleić nim kolorowe rysunki jakie tylko chcecie. Ale rysunki to nie wszystko można  ryż wymieszać , rozsypać na tacy  i rysować, można wsypać ryż do słoiczka i powstanie  np. świecznik. Myślę że będziecie mieć sporo pomysłów jak wykorzystać kolorowy ryż a może wykleicie tęczę.?

Mleczne malowanie

Kolorowe barwniki możecie jeszcze wykorzystać do malowania na mleku.

Na talerzyki wylewamy trochę mleka (najlepiej wykorzystać różne rodzaje mleka, aby zobaczyć różnicę w powstałych obrazach – mleko kokosowe daje ciekawe efekty). Jak już talerzyki z mlekiem przygotowane to możemy dodawać do nich po kropelce barwnika, patrzymy jak barwnik łączy się z mlekiem, obserwujemy powstałe barwy, łączymy je np. przy pomocy wykałaczki. Prawda, że powstały śliczne obrazy.?

Bawcie się dobrze Miś Zyś  – pamiętajcie o zdjęciach do Pamiętnika 😀

Dodano: 12 czerwca 2020,7:30

Witajcie kochane Smerfy🙂

Dzisiejszy dzień zaczniemy od gimnastyki

  • „Gimnastyka to zabawa”

Zapraszam rodziców i dzieci do zabawy muzyczno – ruchowej ,,Gimnastyka”

https://www.youtube.com/watch?v=UD3N8JV0GRc

  • „Dzień dobry dzieci”- zabawa powitalna

Dzień dobry dzieci         dzieci machają

Słonko dla was świeci    podnoszenie dłoni do góry, wkręcanie żarówek

Ptaszek cicho śpiewa     uderzające palce- dziubek z dłoni

Kołyszą się drzewa        ręce w górę i machanie nimi na boki

Chmurka na niebie        podnoszenie ręki do góry i wskazywanie nieba

Macha dziś do ciebie    dzieci machają

Wiatr leniwie wieje        podnoszenie rąk do góry i machanie nimi na boki

Motylek się śmieje         kreślenie uśmiechu na swojej twarzy palcem

  • Posłuchajcie wiersza pt. „Kolory” Krzysztof Roguski

Powiem wam – ale w sekrecie –
Coś czego pewno nie wiecie:
Dziś nudziły się kolory,
Urządziły więc wybory,
Który najładniej wygląda.
Każdy niepewnie spogląda…
I jak wszystkie w miejscu stały,
Tak się wszystkie rozbrykały:
Żółty wskoczył na czerwony,
Na niebieski z drugiej strony,
A niebieski na czerwony…
I tak zrobiły zielony,
Później zaś pomarańczowy,
A na koniec fioletowy!

I tak długo się mieszały,
Aż wszystkie barwy powstały!

  • Rozmowa na temat wiersza

Kodowanie na dywanie… zabawa matematyczna

Do przeprowadzenia zabawy potrzebne będą 4 kolorowe kartki: czerwona, zielona, żółta, niebieska. Ułóżcie je przed sobą. Poproście rodziców o przeczytanie objaśnień. Najpierw zapamiętajcie jakie informacje zakodowane są w poszczególnych kolorach, a następnie działajcie zgodnie z instrukcją! POWODZENIA!

Czerwony – robimy 3 przysiady

Zielony – 3 razy podskakujemy

Żółty – 3 razy klaszczemy

Niebieski – robimy obrót

Instrukcje można zmieniać w zależności od potrzeb i pomysłów.

 

Miłej zabawy🙂

Dodano: 10 czerwca 2020,11:00

Witajcie Smerfy🙂

  • przywitanie rożnymi częściami ciała – metodą Weroniki Sherborne

dzieci witają się z rodzicami różnymi częściami ciała

  • rozwiązanie zagadki

To kolor auta strażackiego
i barwa serca gorącego.
Raz, dwa, trzy, zgadujesz ty!

Tak dzisiaj przypomnimy sobie kolor czerwony

  • zagadka 

Kukułeczka kuka w lesie, Kto to koszyk niesie?

A na głowie ma czapeczkę czerwoną, Zawiązaną na wstążeczkę.
Niesie koszyk, w tym koszyku, pełno różnych smakołyków. (Czerwony kapturek)

  • słuchanie opowiadania “CZERWONY KAPTUREK”

Bajka, nie bajka, skrzata zdumiewajka, o dziewczynce, którą Czerwonym Kapturkiem zwali. Czerwony Kapturek miał Babcię, która mieszkała w lesie, co go dzielny Myśliwy patrolował, z uwagi na groźnego Wilka. Pewnego dnia Babcia zachorowała i mama Czerwonego kapturka wysłała Czerwonego Kapturka do Babci, Babci Czerwonego Kapturka, z koszem smakołyków i lekarstw. Czerwony Kapturek idąc do Babci, wcale nie obawiał się straszliwego Wilka, bo wiedział, że pan Myśliwy strzeże lasu i w razie potrzeby uratuje Czerwonego Kapturka przed Wilkiem. Gdy Czerwony Kapturek spotkał po drodze Wilka, ten nie okazał się wcale groźny, zapytał bowiem Czerwonego Kapturka tylko o drogę do Babci. Życzliwy Czerwony Kapturek dokładnie wytłumaczył Wilkowi, gdzie mieszka jego ukochana Babcia, ciesząc się, że  nie musiał wzywać Myśliwego. Gdy Czerwony Kapturek sam dotarł do chatki Babci, okazało się, że  wpadł w pułapkę Wilka. Wilk bowiem połknął Babcię, razem z Kapturkiem i rannym kapciem. Tymczasem dzielny Myśliwy, będąc w pobliżu życzliwej mu Babci, Babci Czerwonego Kapturka, postanowił ją odwiedzić. Po wejściu do chatki Babci, Myśliwy szybko zorientował się w niecnych czynach Wilka. Widząc, jak Wilka duma rozpiera, Myśliwy wyjął zza cholewy kordelas i do Wilka strzela. Wilk pada. Babcia z Kapturkiem uratowane, czule dziękują Myśliwemu. A morał bajki jest taki: Nie ufaj w lesie nieznajomemu.

  • rozmowa z dziećmi

porozmawiajcie z dziećmi na temat ” Jak ważne jest, aby nie rozmawiać z nieznajomym, brać od niego słodycze, nie otwierać drzwi ..itp.

  • zabawa ” Przynieś coś w kolorze czerwonym..”

dzieci odnajdują rzeczy w kolorze czerwonym w swoim pokoju

  • zabawa ” Czerwony jak…”

dzieci kończą zdanie ( czerwony jak… serce, mak, wóz strażacki…itd)

  • zabawa na pożegnanie

Zrób do przodu cztery kroki, i do tyłu dwa podskoki.
Potem w prawo kroki dwa, pożegnania nadszedł czas.
Zrób do tyłu cztery kroki, w lewą stronę trzy podskoki,
W prawo skok, w lewo skok, potem obrót, uścisk rąk.

 

Miłej zabawy🙂

Dodano: 10 czerwca 2020,7:39

Cześć Maluchy

Zapraszam na poranną gimnastykę

https://www.youtube.com/watch?v=urLZOP2MtVs

Dziecko wykonuje czynności podane w nawiasie

Maszerują dzieci drogą (maszeruje w miejscu)
raz, dwa, trzy! (wyklaskuje rytmicznie),
Lewą nogą, prawą nogą, (wystawia do boku lewą nogę i prawą nogę),
raz, dwa, trzy!( wyklaskuje rytmicznie),
A nad drogą słonko świeci (wznosi obie ręce wysoko w górę),
i uśmiecha się do dzieci, (obraca się wokół własnej osi),
raz, dwa, raz, dwa, trzy! (wyklaskuje rytmicznie)

Maszerują dzieci drogą…
Naprzód zuchy, naprzód śmiało ( tupie rytmicznie)
Będzie przygód tu nie mało( macha)
Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

Kolorowe letnie kanapki

W brzuszku burczy bo się kurczy –  Smerfy dzisiaj sami robicie śniadanie !

Drodzy rodzice przygotujcie dzieciom pokrojone kromki chleba i inne produkty spożywcze potrzebne do wykonania kolorowych letnich kanapek .

Smerfy robimy letnie kanapki

Słonko- żółta papryka ( może uda Wam się wykroić ją w kształcie słońca ) rodzice na pewno pomogą

Sałata i szczypiorek- to będzie trawa.

Pomidor i pieprz – to biedronka jest

Zielony ogórek – w żabkę zmieni się

Może jaszcze coś wymyślisz i ze smakiem zjesz.

Smacznego 😀

Smerfy jestem bardzo ciekawy  jak wyglądają wasze kanapki  na pewno są kolorowe i smaczne – mniam.  Koniecznie przyślijcie zdjęcia do „Pamiętnika

Zagadkowe kolory

Wszystkie kolory już znamy więc z zagadkami rade sobie damy – prawda Smerfy!

Słonecznik swą nazwę zawdzięcza słońcu.
Powiedzcie, jaki kolor je łączy? Żółty

Liście są takie i trawa też.
Jaki to kolor? Pewnie już wiesz. Zielony

Marchewka zawsze ten kolor kryje,
Ale też takie bywają dynie. Pomarańczowy

Tego koloru szukajcie w makach
lub w muchomorze, co rośnie w krzakach. Czerwony

Jakim kolorem pytam wszystkich
Maluje się fiołki lub śliwki. Filetowy

W jakim kolorze borowik – elegant
na swoją głowę kapelusz przywdziewa. Brązowy

Gdy spojrzysz w górę na niebo
lub chabry zobaczysz w życie,
już będziesz wiedział na pewno
o jakim kolorze myślę. Niebieski

Kolorowe  liczenie

Smerfy porozglądajcie się po swoim pokoju i policzcie:

Wszystko co jest żółte – na żółtym kółku połóżcie tyle klocków ile  jest żółtych rzeczy w  pokoju

Wszystko co jest zielone – na zielonym kółku połóżcie tyle klocków ile jest zielonych rzeczy w pokoju

Wszystko co jest niebieskie – na niebieskim kółku połóżcie tyle klocków ile jest niebieskich rzeczy w pokoju

Czy umiecie powiedzieć w jakim kolorze rzeczy jest w pokoju najwięcej ? a w jakim najmniej?

 

Miłej zabawy Miś Zyś

Dodano: 9 czerwca 2020,7:57

Cześć Śpiochy

Żeby Wam się lepiej wstało dzień masażem zacznij śmiało

Dziecko wykonuje masaż na plecach osoby siedzącej przed nim potem zmiana

Pogoda

kropi deszcz– klepie ją delikatnie opuszkami palców,

pada deszcz– klepie ją mocniej opuszkami palców,

pada grad– klepie ją pięściami,

błyska się– kreśli kształt błyskawicy,

burza – klepie ją całymi dłońmi

tęcza– przesuwa dłonie w prawo i w lewo.

Wędrówka z mamą

Wędruję z mamusią hen leśną dróżką – rysuje palcami wskazującymi ścieżkę od góry

do dołu pleców,

przez góry wysokie i łąki, –rysuje góry, wykonują ruchy koliste, pocierając dłońmi o plecy,

dla nas wesoło wietrzyk powiewa,- delikatnie uderza w plecy pięściami obu rąk,

a w górze śpiewają skowronki.- uderza delikatnie opuszkami palców w górną część pleców,

Zza chmury nagle spogląda słońce, –rysuje słońce,

ciepłe wysyła promienie, –mocno pociera rozwartymi dłońmi o plecy,

zbieramy kwiaty, pięknie pachnące –rysuje kontury kwiatów, naśladują ich wąchanie, zbliżając dłonie do nosa,

stokrotki, rumianki, złocienie. –rysuje linie faliste w dowolnych kierunkach,

Potem leżymy sobie na trawie –delikatnie przykładają policzek do pleców osoby masowanej

i w niebo spoglądamy, -przesuwa dłoń od dołu do góry pleców,

Posłuchajcie wiersza

Słońce B Forma

Śpią jeszcze ludzie, gdy świt przychodzi,

zza horyzontu słońce wychodzi.

Wciąż pięknie, jasno świeci na niebie,

ciepłe promienie wysyła do ciebie.

 

Ogrzewa rośliny, zwierzęta, ludzi,

wcale się zbytnio przy tym nie trudzi.

Gdy jest na niebie, wszędzie jest jasno,

nawet gdy chmury zakryją je ciasno.

 

Latem jest bardzo wysoko nad ziemią,

wtedy się wszystkie rośliny zielenią,

Ciepła jest wtedy woda w jeziorach…

Chodźcie się kąpać słoneczko woła.

 

A kiedy nisko nad ziemią świeci,

pełno na ziemi wichrów, zamieci.

Kiedy już zajdzie to dobrze wiecie,

panuje ciemność na całym świecie.

 

Odpowiedzcie na pytania

Kto budzie ludzi rano ?

Kogo ogrzewa słonko?

Co woła słoneczko, do czego zachęca?

Co się dzieje jak słonko zajdzie?

 Co jest żółte ?

Rodzic rzuca dziecku piłkę podając różne kolory, dziecko łapie piłkę przy każdym kolorze i odrzuca ją rodzicowi, ale jak usłyszy kolor „żółty” – dziecko wymyśla i podaje, co może być w tym kolorze np. cytryna, słońce itd. i dopiero odrzuca piłkę.

Słoneczko malowane albo wyklejane..

Pomoce: żółte i niebieskie kartki, szablon koła, ołówki, nożyczki, klej, żółta farba.

Dziecko przykleja żółte koło na niebieską kartkę. Z pozostałej części żółtej kartki wycina paski, które przykleja jako promyki. Słonko gotowe. Oczywiści może dokleić, dorysować do słoneczka co tylko zechce np. ptaszka, chmurkę …

Inny wariant pracy:

Dziecko odrysowuje i wycina koło, przykleja je na niebieską kartkę. Macza palec lub pędzle różnych grubości w żółtej farbie i maluje promyki – proste lub falowane, równe lub różnych długości. Gdy prace wyschną, można dokleić chmurki z waty.

Pamiętajcie róbcie zdjęcia i wysyłajcie do naszego „Pamiętnika”

A po obiedzie

Krajobraz latem – oglądanie reprodukcji dzieł malarskich

Dzielenie się osobistymi przeżyciami estetycznymi po obejrzeniu reprodukcji dzieł malarskich.

Drodzy rodzice poszukajcie z dzieckiem  na stronach internetowych reprodukcje obrazów które przedstawiają  krajobraz latem. np. las latem, park latem itp. Porozmawiajcie z dzieckiem na temat ich wyglądu, kolorów, metody, techniki wykonania. Powiedzcie dziecku  na czym zostały namalowane itp.

Bawcie się dobrze Miś Zyś

KOLORY LATA

Dodano: 8 czerwca 2020,7:48

Kolory lata

 Dziecko-

ogląda ilustracje, zdjęcia i reprodukcje obrazów przedstawiające treści bliskie dzieciom, np. krajobrazy zabawy, zwierzęta

 

Dodano: 8 czerwca 2020,7:40

Cześć Smerfy!

 Pamiętajcie o naszym „Pamiętniku” – potrzebne zdjęcia Waszych prac 😀

Dobrze się bawimy gdy razem ćwiczymy!!!

Dziecko wykonuje następujące ćwiczenia wg wskazówek rodzica:

„Wyczuwanie tułowia” ( dziecko kładzie się na plecach i ślizga się po podłodze, a

następnie robi  to samo na brzuchu).

„Wyczuwanie całego ciała” ( dziecko leży na podłodze z rękami wzdłuż ciała, naprężając i rozluźniając mięśnie, a następnie turla się z rękoma uniesionymi do góry).

„Wyczuwanie nóg” ( dziecko w siadzie ugiętym z dłońmi opartymi z tyłu dotyka palcami stóp podłogi, uderza o podłogę piętami i całą stopą).

„Wyczuwanie łokci” ( dziecko w siadzie rozkrocznym z ugiętymi kolanami dotyka naprzemiennie łokciami kolan).

„Wyczuwanie nóg w ruchu” ( dziecko chodzi po pokoju na sztywnych nogach, bez zginania kolan).

„Świadomość kolan” ( dziecko maszeruje po pokoju, wysoko unosząc kolana).

„Wyczuwanie bioder” ( dziecko kręci się wokół własnej osi, siedząc na podłodze na pośladkach).

„Wyczuwanie środka ciała, łokci i kolan” ( dziecko zwija się w kłębek jak zasypiające zwierzęta, a następnie przechodzi do klęku podpartego).

Dziecko leży na plecach na kocyku, a rodzic je ciągnie po śliskiej podłodze, trzymając za brzeg koca.

Posłuchajcie wierszyka

Barwy

Rośnie tęcza po burzy

w łuk na niebie szeroki

kolorową skakankę

przeskakują obłoki

 

Obłok co się przewrócił

wpadł na siedem barw tęczy

Teraz od jej kolorów

jest naprawdę piękniejszy

 

Smerfy  słuchaliście uważnie – odpowiedzcie na pytania

 

O czym kolorowym jest mowa w wierszu?

Kto wpadł na tęczę?

Ile kolorów ma tęcza?

Tęcza

Drodzy rodzice pokażcie dziecku  ilustracje ( znajdziecie w internecie) przedstawiającą tęczę.

Smerfy podoba Wam się tęcza, policzyliście kolory, a umiecie je wszystkie nazwać ?

Wiecie kiedy tęcza pojawia się na niebie.?

Gdy równocześnie pada deszcz i świeci Słońce, można zaobserwować niezwykłe zjawisko, jakim jest tęcza. Nie każdy jednak może ją widzieć, ponieważ Słońce musi znajdować się za Twoimi plecami i na odpowiedniej, nie za dużej wysokości. Kiedy przed nami znajduje się chmura z intensywnie padającym deszczem, możemy wówczas zobaczyć charakterystyczny wielobarwny łuk. Z łatwością można zaobserwować takie kolory jak: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski i fioletowy, chociaż tęcza tak naprawdę posiada więcej kolorów, to tylko te wcześniej wspomniane są dla nas wyraźnie zauważalne.

 

Tęczowy rysunek

Narysujcie kredkami, albo namalujcie farbami  tęczę .

Pamiętajcie róbcie zdjęcia bo ja koniecznie musze je zobaczyć 😀

A po obiedzie

Tęcza w domu

Co będzie potrzebne:

  • szklanka wody (wypełniona w około trzech czwartych wysokości);
  • biały papier;
  • słoneczny dzień.

Instrukcja działań:

  1. Szklankę wypełnij w około trzech czwartych wysokości wodą i weź arkusz białego papieru.
  2. Następnie poproś, żeby dziecko podniosło ją do okna. Można także pójść w inne miejsce, gdzie jest światło słoneczne.
  3. Potem niech dziecko trzyma szklankę prosto nad papierem (ostrożnie, żeby nie rozlać) i uważnie obserwuje, co się będzie działo ze światłem.
  4. Zwróć uwagę dziecka na to, jak światło słoneczne przechodzi przez szklankę wody, załamuje się i tworzy wielobarwny obraz na papierze. No i co? Udało się?
  5. A teraz zaproponuj dziecku, żeby kontynuowało eksperyment. Niech trzyma szklankę wody w różnych odległościach od papieru i pod różnym kątem. Jakie są wyniki? Czy coś się zmieniło?

Bawcie się dobrze PA Smerfy – Mis Zyś

Drodzy rodzice bardzo proszę o przesyłanie zdjęć prac Waszych dzieci, szkoda by było zachować je tylko dla siebie. Prace proszę przesyłać na Messengera lub na mój telefon komórkowy. Bardzo dziękuje. Serdecznie pozdrawiam.