Ekolaczki - Przedszkole nr 15 w Zawierciu

Ekolaczki

ekolaczki logo

Grupa VI "Czarodzieje":

Maj

Dodano: 1 maja 2021,10:04

Tematyka:

  1. Moja miejscowość – mój region
  2. W książce znajdziesz wszystko
  3. Łąka i jej mieszkańcy
  4. Święto rodziców

Dziecko:

  • Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych w sali i w terenie przedszkola
  • Opowiada o ważnych wydarzeniach w rodzinie
  • Zna imiona członków najbliższej rodziny
  • Nazywa miejsce, gdzie można kupić książkę lub ją wypożyczyć
  • Rozwiązuje zagadki słowne i obrazkowe
  • Recytuje wiersze i rymowanki
  • Chętnie przebywa na świeżym powietrzu biorąc udział w zabawach ruchowych organizowanych w ogrodzie przedszkolnym
  • Bierze udział w spacerach z zachowaniem bezpieczeństwa

 

 

 

Dodano: 16 kwietnia 2021,7:00

Witajcie Czarodzieje 🙂

Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i niedługo się spotkamy 🙂

  • Słuchanie wiersza “W ogródku” M. Niklewiczowej

Dzielna Halinka wcześnie wstawała,

małe zagonki równo skopała.

Na pierwszej grzędzie rzodkiewka będzie,

wzejdzie nam ślicznie rządek przy rzędzie.

Posiana marchewka, za nią buraki,

a między nimi w dwóch rzędach maki.

W rogu, gdzie ziemia czarna i tłusta,

będzie cebula, za nią kapusta.

Tu będą rosły nam kalafiory,

dalej ogórki i pomidory.

A w koło będą śliczne rabatki,

na nich nasturcje i inne kwiatki.

  • Rozmowa na temat treści wysłuchanego utworu

– O czym był wiersz?

– Co Hania zrobiła w ogródku?

– Jakie narzędzie było jej potrzebne do kopania ziemi?

– Jakim narzędziem wyrównała później ziemię na grządkach?

– Co później zrobiła Hania?

– Jakie warzywa posiała Hania w swoim ogródku?

  • Zabawa dydaktyczna ” Narzędzia ogrodnicze”

Przyjrzyjcie się narzędziom przedstawionym na obrazku. Czy potraficie je nazwać?

– Co robimy przy pomocy łopaty?

– Do czego służą widły?

– Co robimy przy pomocy konewki?

– Do czego służy sekator?

– Co robimy przy pomocy nożyc?

– Do czego służy taczka w ogrodzie?

– Co robimy posługując się grabiami?

– Do czego służy motyka?

  • Gimnastyka przy muzyce

A teraz zapraszam do zabawy ruchowej , poruszajcie się troszkę

http://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0&t=4s

miłego dnia:)

W naszym ogródeczku

Dodano: 15 kwietnia 2021,7:00

Witajcie Kochane Czarodzieje 🙂

  • Zabawy przy piosence ” W naszym ogródeczku”

piosenka w link-u

https://youtu.be/08_S0RA3mac

W naszym ogródeczku zrobimy porządki }3razy

Wygrabimy ścieżki przekopiemy grządki,

W naszym ogródeczku                  dz. rysują rękoma koła przed sobą       

zrobimy porządki                         dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką

Wygrabimy ścieżki                       dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki                   
dz. naśladują kopanie łopatą

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

 

Potem w miękką ziemię                dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi

wsiejemy nasionka

Będą się wygrzewać                     dz. „wkręcają żaróweczki”

na wiosennym słonku

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

 

Spadnie ciepły deszczyk                dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli      

i wszystko odmieni                         opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.

W naszym ogródeczku                  dz. rysują rękoma koła przed sobą.

grządki zazieleni

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

 

  • Słuchanie wiersza “Wiosna i pan ogrodnik” 

Do pana ogrodnika śle Wiosna wiadomość,

że czeka dziś w ogrodzie, bo pragnie mu pomóc

Narzędzia ogrodnicze

wskakują na grządki

przespały całą zimę,

czas zacząć porządki.

I na rozkaz ogrodnika kopią szpadle i motyczki,

grabki grabią, wygrabiają liście, trawy i kamyczki.

I sekator się uwija, tu wyrówna, a tam przytnie,

więc kosiarka powarkuje: jak pracować to ambitnie.

Po ścieżkach biega wiosna, a za nią ogrodnik

Co zasiać i posadzić, chcą razem uzgodnić

A słonko na nich z góry spogląda przyjaźnie

poświecę dzisiaj długo, to będzie wam raźniej

I na rozkaz ogrodnika..

  • Rozmowa kierowana na podstawie wiersza

-Co Wiosna z panem ogrodnikiem robili w ogródku?

-Jakich narzędzi ogrodniczych używali?

-Do czego używamy grabi, konewki ?

-Co Wiosna i pan ogrodnik razem uzgadniali ?

 

  • Zabawa ruchowo- naśladowcza “Wiosenny kwiatek”

ilustrowanie ruchem treści wiersza

Kilka nasion tu posiałem                      -na zamkniętą dłoń druga ręka imituje posypywanie

konewką je podlałem                             -ręką imitujemy polewanie z konewki

A słoneczko je ogrzało,                          -głaszczemy zamkniętą dłoń

Trochę deszczu popadało                     -opuszkami uderzamy zamkniętą dłoń

Wyrosły piękne kwiaty,                        -po kolei otwieramy palce

dla mamy, i dla taty.                              -możemy imitować wąchanie kwiatków

Wiedz, że chwila to radosna ,Do ogrodu przyszła wiosna!

Miłego dnia 🙂

 

Wiosenne prace w ogrodzie

Dodano: 14 kwietnia 2021,7:30

Witajcie kochane Czarodzieje:)

  • Praca z obrazkiem “W ogrodzie”

Obejrzyjcie obrazek

Opowiedzcie o tym, co na nim widać:

  • Co robi dziewczynka/Pani/Pan? (wskazujemy o którą osobę Nam chodzi)
  • Jakie narzędzia ogrodnicze widzisz na obrazku?
  • Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródku?
  • Czy wykonywaliście kiedyś prace w ogrodzie, pomagaliście przy takich pracach?
  • Czy macie przy domu ogród? U babci/dziadka?
  • Jak nazywa się osoba zajmująca się pracami ogrodniczymi zawodowo?
  • „Prace w ogródku” – zabawa naśladowcza.

Rodzic bądź opiekun opowiada historyjkę, którą dzieci ilustrują ruchem.

Przykładowa historyjka:
Przedszkolaki wybrały się do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw zgrabiły pozostałe po zimie liście i gałązki. Kolejno skopały ziemię, a następnie zagrabiły grządki. Do przygotowanej ziemi zasadziły cebulki kwiatowe. Mocno ugniotły ziemię, żeby cebulki dobrze się przyjęły. Następnie nosiły wodę w konewkach i podlewały zasadzone cebulki. Po wykonaniu prac dzieci zmęczone, ale zadowolone wróciły do przedszkola.

  • „Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczno-słuchowa.

Spróbujcie Kochani nazwać poniższe narzędzia ogrodnicze. Podzielcie ich nazwy na sylaby .Powiedzcie, do czego są potrzebne te narzędzia w ogrodzie.

 

  • „Narzędzia ogrodnicze” – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie piosenki „Wiosenna poleczka”, której nagranie znajduje się poniżej. Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada jedną z nazw przedmiotów poznanych w  poprzedniej zabawie, a dzieci naśladują wykonywanie czynności danym narzędziem, np. kosiarka – udają, że koszą trawę, motyka – udają, że kopią ziemię, konewka – udają, że podlewają kwiaty itp. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.

Powodzenia:)

Ogród wiosną

Dodano: 13 kwietnia 2021,7:00
  • Witajcie Czarodzieje 🙂

Dzisiejszy dzień zaczynamy od ćwiczeń. Jesteście gotowi:)

  • Ćwiczenia z Lulisią i Lulitulisiami

ubierzcie się wygodnie

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

  • Bajka “Wędrówki Skrzata Borówki ogród”

zapraszam Was na spotkanie ze Skrzatem Borówką – zobaczcie co ciekawego dzieje się w ogrodzie

https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo

  • Praca plastyczna ” Ogród wiosną”

podobała Wam się bajka, spróbujcie namalować swój zaczarowany ogród farbami, używając dużo kolorów

  • Piosenka ” Maszeruje wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

pamiętacie piosenkę o wiośnie, zaśpiewajcie i zatańczcie tak jak w przedszkolu

Miłego dnia:)

Wiosna w ogródku

Dodano: 12 kwietnia 2021,7:00

Witajcie Kochane Czarodzieje 🙂

W tym tygodniu będziemy poznawać roślinki oraz jak zmienia się ogródek wiosną, jakie prace się wykonuje i jakie narzędzia są do tego potrzebne

  • Słuchanie opowiadania o cebulce

Była sobie cebulka, całkiem podobna do tych, które się je, ale mniejsza. Jesienią, kiedy liście na drzewach zaczęły żółknąć cebulka została zakopana w ziemi – tak jak skarb. Cebulka wcale się nie martwiła. Jadła, piła (bo cebulki potrafią jeść i pić pod ziemią), a nawet troszkę urosła: wypuściła od dołu korzonki, a od góry mały rożek, to znaczy kiełek. Potem zrobiło się zimno, na ziemię spadły liście, a jeszcze później śnieg. Cebulka wcale się nie martwiła, tylko zasnęła pod swoją żółto- brązowo- białą kołderką. Spała długo, długo. Pewnego razu coś ją obudziło. Śnieg stopniał, robiło się coraz cieplej. Świeciło słonko a później spadł deszcz, twarda ziemia stawała się coraz bardziej miękka i wilgotna. Znowu można było jeść i pić, a w dodatku coś strasznie ciągnęło cebulkę do góry. Nie mogła od razu cała wyjść spod ziemi, ale wysunęła swój rożek. Rożek wydłużał się jak antena, aż ujrzał świat, zielenił się i wypuścił liście … A na końcu miał pączek. Oczywiście nie taki do jedzenia, tylko mniejszy i zielony. Któregoś dnia, gdy słońce przygrzało naprawdę mocno, pączek zaczerwienił się i rozchylił. I okazało się, że na świecie pojawił się piękny żółty tulipan! Nastała naprawdę wiosna.

  • Rozmowa na temat treści opowiadania

-O jakiej cebulce jest mowa w tym opowiadaniu? (o tulipanie)
-Kto potrafi wskazać tę cebulkę?
-Gdzie mieszkała ta cebulka? (w ziemi)
-Kiedy została wsadzona do ziemi? (jesienią)
-Co zrobiła ta cebulka, kiedy przyszła zima? (zasnęła)
-Jak długo spała? (do wiosny)
-Kto ją obudził? (słońce i deszcz)
-Co się wydarzyło potem? (cebulka zaczęła kiełkować, pojawił się pączek a później kwiat)
-Co należy do części podziemnej, a co nadziemnej? Określanie części rośliny.

  • Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała „Kwiatki budzą się – kwiatki zasypiają”

Dzieci-kwiatki przykucają na dywanie, z główkami schowanymi w ramionach.

Budzą je promienie wiosennego słońca (rodzic chodzi i dotyka dłonią główkę dziecka) i kropelki ciepłego deszczyku (rodzic zwilża opuszki palców w miseczce z wodą) i dotyka nosa dziecka.

Kwiatki powolutku budzą się, podnoszą, wyciągają swoje listki i główki kwiatowe, obracają się dookoła własnej osi. Kiedy słońce zachodzi, kwiatki powoli chowają swoje główki, zwijają listki – przykucają i zasypiają.

  • Zapoznanie z budową kwiatu cebulkowego na przykładzie tulipana

BUDOWA KWIATU

A jak Wasze cebulki – rosną , dbacie o nie 🙂 Pozdrawiam:)

Na podwórku

Dodano: 9 kwietnia 2021,7:00
  • Słuchanie wiersza H. Bechlerowej Na podwórku.

Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot
wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra
owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.

  • Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
− Jak się nazywał pies Władka?
− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
− Co zrobiły zwierzęta?
− Co jadły zwierzęta?

  • Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Marsz dla wiosny.

rodzice przeczytajcie wiersz i zapytajcie dzieci: Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę? W jaki sposób to robiły?
Powtórzcie wiersz, a dzieci za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały,
wiosnę także witać chciały.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nagle kogut ścieżką wąską
przybiegł za ostatnią gąską.
Gęgać nie potrafi wcale,
za to pieje doskonale!
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nawet kotka, choć ciut głucha,
też muzyków chce posłuchać.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?

  • Zabawa ruchowa inspirowana tekstem wiersza.

Dzieci ustawiają się w rzędzie, z rodzicami, idą gęsiego, recytujemy wiersz, zatrzymujemy
się, a dzieci powtarzają sylaby: gę, gę, gę, ga, ga, ga!

  • Ćwiczenia oddechowe Gęsi puch.

Dzieci kładą je na wierzchu dłoni piórko wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami – starają się jak najdłużej utrzymać  piórko w powietrzu

  • Rozwiązywanie zagadek.

Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)
Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosi jajka
i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

  • Pokoloruj obrazek

PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ DLA DZIECI -(23.03-27.03) | Przedszkole  Samorządowe nr 32 w Kielcach

Wiosna na wsi

Dodano: 8 kwietnia 2021,7:00
  • Zabawa ortofoniczna Mów jak ja.

rodzic wypowiada głoski w wymyślony przez siebie sposób (np.: wolno, wolno, szybko, szybko), a dziecko powtarza za nim w ten sam sposób.

  • Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?

rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura,
kro-wa – krowa).

  • Rysowanie wybranych zwierząt.

potrzebne będą:kartka, kredki.
dzieci rysują dowolne zwierzę hodowlane

  • Zabawy przy piosence ” Wiosna na wsi”

https://www.youtube.com/watch?v=1J-Utxpk3WQ

dzieci naśladują głosem i ruchem zwierzęta występujące w piosence

  • Po południu proponuję spacer – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie wiosną

Miłej zabawy 🙂

 

Zwierzęta na wsi

Dodano: 7 kwietnia 2021,7:30

Witajcie kochane Czarodzieje 🙂

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzęta mieszkających na wsi.

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. (potrzebne będzie lusterko dla każdego dziecka.)

• Jedziemy na wieś – dzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś.
• Konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
• Krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
• Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.
• Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.
• Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.
• Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony:raz z jednej, raz z drugiej strony.
• Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do
drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

  • Zwierzęta na wsi

(obejrzyjcie filmik i przypomnijcie sobie – jakie zwierzęta żyją na wsi, naśladujcie ich głosy)

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej “Nauka pływania”

( ilustracja do opowiadania w link-u , str, 60-61)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=1

Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury. Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia.
– Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś. – A dlaczego nie przyszły świnki?
– Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies.
– A konie i krowy?
– One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu.
– A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś.
– Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie.
– Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka Pazurka.
– Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć… – szepnął kurczak.
– Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś.
– Chciałbym, ale… kurczaczki i kurki nie potrafią pływać.
– Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy. – Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się.
– Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś.
Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu.
– Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami.
– A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą!
– Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek.
– Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest.
– Ale ja się boję…
– Nie bądź tchórzem.
– Dajmy mu spokój – powiedział pies. – Ma prawo się bać.
– Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia. – Niech kurczak stoi i patrzy.
– Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody. Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała:
– Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozumiesz, że to niebezpieczne?
– Tak…
– Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły?
– Nie…
– A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł?
– Bałbym się.
– No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego.
– Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś.
– Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.

  • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

− Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?
− Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?
− Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?
− Jak oceniacie zachowanie kaczorka?
− Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?
− Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?

  • Nazywanie umiejętności osiągniętych przez dzieci.

( dzieci opowiadają o tym co dobrze potrafią robić, warto przypomnieć dziecku, że nikt nie umie wszystkiego, ale każdy z nas potrafi robić coś bardzo dobrze. Jeśli dziecko nie potrafi tego określić, rodzice pomóżcie, określając mocne strony  dziecka)

  • Zabawa ruchowa z elementem rzutu – Zwierzęta na wsi.

rzucamy piłkę do dziecka, podając nazwę zwierzęcia, jeśli dziecko usłyszy nazwę zwierzęcia mieszkającego na wsi, musi złapać piłkę, jeśli  nazwę zwierzęcia żyjącego w zoo, dziecko nie powinno łapać piłki, jeśli złapie piłkę wykonuje zadanie ruchowe wskazane przez rodzica

  • Zabawa bieżna Koniki.

dzieci naśladują ruchem koniki, jednocześnie kląskając językiem. Koniki szybko biegają po łące, powoli wspinają się pod górkę i szybko zbiegają z górki

  • Zabawa dydaktyczna Kalambury.

dziecko naśladuje zwierzę mieszkające na wsi, ale bez użycia głosu, rodzic zgaduje, potem zmiana ról

miłej zabawy 🙂

2 kwietnia – Światowy Dzień Autyzmu

Dodano: 6 kwietnia 2021,7:00

Witam Was serdecznie kochane Czarodzieje 🙂

Jak Wam minęły święta ? Czy wszyscy jesteście zdrowi? Bardzo za Wami tęsknię 🙂

Czy wiecie, że 2 kwietnia był Światowy Dzień Autyzmu?

Wśród nas są dzieci z autyzmem które też potrzebują miłości, akceptacji, chcą się bawić z rówieśnikami.

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – Caritas Archidiecezji Gdańskiej

Obejrzyjcie filmik ( w link-u), z którego dowiecie się co dziecko autystyczne czuje, jak postrzega świat i dlaczego zachowuje się troszkę inaczej niż my.

https://www.youtube.com/watch?v=pRRIQYxLXAY

Kolor niebieski symbolizuje dzieci z autyzmem. Posłuchajcie piosenki i pobawcie się z rodzicami, a później namalujcie świat używając tylko niebieskiej farby lub kredki . Powodzenia 🙂

https://www.facebook.com/mariazofia.tomaszewska/videos/2737258733072841