Ekolaczki - Przedszkole nr 15 w Zawierciu

Ekolaczki

ekolaczki logo

Grupa VI "Czarodzieje":

ROK SZKOLNY 2020/2021

Dodano: 31 sierpnia 2020,21:15

grupa 1 Grupa III „CZARODZIEJE”- dzieci 4- letnie

NAUCZYCIELE:

     mgr Dorota Tomanek
mgr Monika Dąbrowa
mgr Urszula Przybyło

               POMOC NAUCZYCIELA:

Agnieszka Musiałek

WSPOMINAMY :)

Dodano: 30 sierpnia 2020,19:27

KOCHANE CZARODZIEJE

Jestem z Was bardzo dumna!!!

Dziękuję, że tak pilnie wykonywaliście zadania .

Dziękujemy za cudowne zdjęcia 🙂

POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

Dodano: 26 czerwca 2020,8:30

 Witajcie kochane Czarodzieje 🙂

Pamiętam jak przyszliście we wrześniu do przedszkola, a tu już czerwiec , koniec roku, nadchodzą wakacje, jak to szybko zleciało. Ostatnie miesiące były dla wszystkich trudne, ale wytrwaliśmy . Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i wszystko u Was w porządku. Dzisiaj ostatni dzień zdalnych zajęć. Zapraszam 🙂

Kolorowe Wakacje na Osiedlu cz.II - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Turku

  • słuchanie wiersza „Przedszkolne pory roku”

Gdy szedł wrzesień przez zielony las,
W deszczu z parasolem
Wszystkie dzieci wtedy pierwszy raz
Witały przedszkole.

Przyszła zima zagrał mroźny wiatr
Gwiżdże już na polach
Sypnął śniegiem, pozostawił ślad
W drodze do przedszkola.

Już jaskółka, biało-czarny ptak
Gniazdo ma w stodole
Wkoło zieleń, to już lata znak
Czas żegnać przedszkole.

Kochani przysyłajcie zdjęcia, filmiki z Waszej pracy przez ten trudny czas 🙂

  • zabawa przy piosence ” Niech żyją wakacje”

możecie tańczyć , nauczyć się piosenki, wesoło się bawić

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

Niech żyją wakacje, niech żyje pole i las,

i niebo, i słońce, wolny, swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka i kajak, i skakanka,

będziemy grać w siatkówkę od samiutkiego ranka.

Gorące, złote słońce na ciemno nas opali,

w srebrzystej, bystrej rzece będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje, niech żyje pole i las,

i niebo, i słońce, wolny, swobodny czas.

  • zabawa kulinarna Sałatka owocowa

potrzebne będą: plastikowy nożyk, miseczka, talerzyk, deseczka do krojenia, ulubione owoce, np.: banany, winogrona, kiwi

dzieci, po umyciu rąk, siadają przy stoliku i wspólnie z rodzicami kroją umyte i obrane owoce.Potem wrzucają je do miseczki, mieszają

Kiedy sałatka będzie gotowa zapraszam do degustacji, pamiętajcie, aby umyć ręce przed jedzeniem.

Po zjedzeniu sałatki, możecie porozmawiać  z jakich owoców była wykonana sałatka,  dzieci mogą dzielić się swoimi wrażeniami smakowymi i opowiadać, co sprawiło im trudność, a co nie – w trakcie wykonywania prac.

Pamiętajcie o słowach Smacznego i Dziękuję 🙂

 

 KOCHANE  DZIECI

  ŻYCZYMY WSPANIAŁYCH, RADOSNYCH WAKACJI  !!!

NIECH TEN LETNI CZAS

BĘDZIE PEŁEN NIEZAPOMNIANYCH WRAŻEŃ I CHWIL 🙂

 

DRODZY RODZICE !!!

DZIĘKUJEMY ZA TRUD I ZAANGAŻOWANIE JAKIE WŁOŻYLIŚCIE W ZDALNĄ EDUKACJĘ WASZYCH DZIECI, ZA WASZE WSPARCIE I POŚWIĘCONY CZAS . BEZ WAS NIE OSIĄGNĘLIBYŚMY TAK WIELE !!!

PANI DOROTKA I PANI EWA

ŻEGNAJ SZKOŁO, WITAJCIE WAKACJE!

DO ZOBACZENIE WE WRZEŚNIU 🙂 Gify Miłosne Serca - GifyAgusi.pl

 

WAKACJE TUŻ, TUŻ….

Dodano: 25 czerwca 2020,8:30

Witajcie kochane Czarodzieje 🙂

zapraszam do zabawy 🙂

  • słuchanie wiersza A. Widzowskiej “Wakacje”

ilustracja do wiersza w link-u str.76-77

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=1

Dzieci słuchają wiersza i oglądają ilustracje do niego.

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.

Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.
Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

  • rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji w książce.

pytania pomocnicze:
– Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?

  • zabawa ortofoniczna “Wakacyjna wycieczka”

rodzic opowiada krótką historię o wakacyjnej wyprawie Ady i Olka., dzieci  ilustrują ją ruchem.

Na słowo miś – podskakują, jabłko – obracają się w koło z szeroko rozłożonymi rękami, gruszka – unoszą ręce do góry. Przed wysłuchaniem opowiadania dzieci wspólnie z rodzicem ustalają, jakie odgłosy wydają: samochód (sz, sz, sz), pociąg (tu, tu, tu), rzeka (plum, plum, plum), ptaki (fiu, fiu, fiu), osa (bzz, bzz, bzz), dzieci (ha, ha, ha), krowa (mu, mu, mu). W trakcie opowiadania dzieci naśladują te odgłosy

Pewnego letniego wieczoru Ada i Olek wraz z rodzicami ustalili, że następnego dnia wybiorą się na wycieczkę rowerową za miasto. Ada aż podskoczyła z radości i od razu pobiegła spakować swój mały, podręczny plecaczek. Włożyła do niego okrągłe jabłuszko, soczystą gruszkę i swojego małego pluszowego
misia. Następnego poranka nie trzeba było długo budzić dzieci, bo już z samego rana Olek był gotowy
do drogi, a razem z nim Ada i jej mały podręczny plecaczek, a w nim: okrągłe jabłuszko, soczysta gruszka
i mały pluszowy miś. Tata wystawił rowery, mama przygotowała kanapki i picie, a dzieci założyły kaski
ochronne na głowy, i wszyscy ruszyli w drogę. A wraz z nimi mały pluszowy miś, okrągłe jabłuszko i soczysta gruszka. Początkowo jechali ścieżką rowerową przez miasto wzdłuż ruchliwej ulicy. Słychać było szum
przejeżdżających samochodów (sz, sz, sz). Zatrzymali się przy przejeździe kolejowym, ponieważ szlaban
był zamknięty i właśnie przejeżdżał pociąg (tu, tu, tu). Pojechali dalej wzdłuż rzeki (plum, plum, plum),
coraz bardziej oddalając się od zabudowań. Z daleka widać było pole, na którym pasły się krowy (mu,
mu, mu). Dalej rozciągała się łąka, przy której rodzina zrobiła sobie postój. Tata rozłożył koc, mama wyjęła kanapki i picie, a Ada wyjęła z plecaka małego pluszowego misia, okrągłe jabłko i soczystą gruszkę.
W oddali słychać było śpiew ptaków (fiu, fiu, fiu) i bzyczenie os (bzz, bzz, bzz). Ada zjadła soczystą gruszkę,
a okrągłe jabłko oddała Olkowi. Potem spakowała misia do plecaka i całą czwórką wrócili do domu. Miło
było spędzać czas z rodzicami, ale trochę już tęsknili za radosnymi okrzykami swoich koleżanek i kolegów w przedszkolu (ha, ha, ha).

  • spacer wokół swojego miejsca zamieszkania

jeśli pogoda będzie odpowiednia zapraszam na krótki spacer- oglądajcie, drzewa, kwiaty, trawkę, posłuchajcie jak śpiewają ptaki, poszukajcie lato, przypomnijcie sobie jakie są oznaki tej pory roku

do zobaczenia 🙂 Zdjęcie - http://image1.obrazki.org/milego-dnia-inkaradosnego-dniagif.GIF

Lato, lato co ty na to?

Dodano: 25 czerwca 2020,6:38

Witajcie kochane Czarodzieje!

 Nadeszło upragnione przez nas lato. Pewnie już niedługo zagości piękna słoneczna pogoda , a Wy będziecie korzystać  z jego uroków. Posłuchajcie  opowiadania Alicji Miskulskiej „Pani Lato”.

Wszystkie cztery córki Ojca, stworzyciela świata, bardzo się kochały, ale największym uczuciem darzyły się Wiosna i Lato. Były do siebie podobne, obie wesołe i beztroskie, ciągle robiły psikusy pozostałym siostrom, Jesieni i Zimie.
Cały podniebny pałac rozbrzmiewał ich śmiechem, a stary Ojciec cieszył się ich radością.
Natomiast wtedy, gdy jedna z nich schodziła panować na Ziemię, druga była smutna. I tak było teraz. Lato nie mogła doczekać się spotkania z Wiosną, która miała jeszcze swoje zajęcia na Ziemi. Tęskniła bardzo i nie mogła znaleźć sobie miejsca w domu Ojca.
Co chwilę wyglądała wyczekująco zza chmur, czy aby gdzieś nie pojawi się Wiosna, którą miała zmienić w panowaniu nad Ziemią. To czekanie na ukochaną siostrę było tak trudne, że postanowiła zejść na Ziemię wcześniej niż powinna. Data 21 czerwca wydawała się jej zbyt odległa, wyfrunęła więc z podniebnego pałacu w końcu maja, tyle widzieli ją ojciec z pozostałymi siostrami. Jeszcze trwało panowanie wiosny, a już lato przywitało ludzi wysokimi temperaturami. Jeszcze Wiosna rosiła urodzajną glebę ciepłym deszczem, a już za chwilę Lato ogromnym słońcem wysuszało rzeki i jeziora. Siostry wszędzie chodziły razem, ciesząc się ze swojego towarzystwa. Jednak gdy nadszedł czerwiec, Wiosna zaczęła się gorzej czuć. Było jej za gorąco, jej organizm źle znosił wysokie temperatury. Jej panowanie się już skończyło, postanowiła więc wrócić do podniebnego pałacu. Rozstanie sióstr było dla ludzi trochę deszczowe, bo płakały rzęsiście na do widzenia.Z panowania Pani Lato najwięcej cieszyły się dzieci. Było ciepło, słoneczne dni kończyły się pięknymi wieczorami. A co najważniejsze, rozpoczęły się upragnione wakacje, na które dzieciaki czekały długich dziesięć miesięcy. Pani Lato miała pełne ręce roboty, wszyscy liczyli na jej pomoc. Zajęła się najpierw najmłodszymi, przecież trzeba zapewnić piękną pogodę na czas wakacyjnych wyjazdów. Skoczyła szybko w góry i sprawdziła, czy wszystkie śniegi się już stopniały na górskich szlakach. Uspokojona przeniosła się nad morze i zbadała czystość plaż i wód. Tutaj też było nie najgorzej, wykluczyła jedynie parę miejsc, jako nienadających się na wakacyjne wyjazdy. Zadbała o lasy, jeziora i rzeki, przecież wczasowicze, obozowicze muszą czuć się bezpiecznie. Teraz przyszła kolej na pola i ogrody, tam to dopiero miała huk roboty. Jak tu zadowolić
wszystkich rolników, kiedy jedni czekają na deszcz, a inni wyglądają ciepłej pogody?
To nie zawsze wychodziło, ale Pani Lato bardzo się starała. Krążyła więc opiekuńczo nad
nad polami i doglądała rosnących zbóż, ziemniaków, kukurydzy. Zaglądała do sadów owocowych i ogródków warzywnych tui tam skubnęła soczystych czereśni lub wiśni.
Wszędzie na nią z utęsknieniem czekano. Pani Lato była szczęśliwa, kochała ludzi i lubiła swoje zajęcia. Było jej cieplutko na sercu gdy widziała uśmiechnięte i zadowolone twarzyczki dzieci. Wieczorami zasypiała zmęczona w puszystych obłoczkach. Zmęczona i szczęśliwa z wykonanej pracy. Usypiało ją kumkanie żab i śpiewy ptaków . Co zdarza się tylko w czasie letnich miesięcy. A dzieci tak kochały Panią Lato, że pragnęły aby dłużej panowała na Ziemi, bo wtedy nie kończyłyby się szybko wakacje i można by ciągle jeść lody i kąpać się w rzekach, jeziorach i morzu.

Rozmowa na temat opowiadania:

– Za kim tęskniła Pani Lato?
– Kto najbardziej cieszył się z panowania Pani Lato?
– Jakie zadania miała Pani Lato?
– Co usypiało Panią Lato?II Zabawy przy piosence „Bezpieczne wakacje”

2. Zabawy ruchowe przy muzyce.
Dowolne improwizacje ruchowe z wykorzystaniem wstążki lub apaszki.

Miłego dnia!

 

LODY SORBETOWE

Dodano: 24 czerwca 2020,12:00

Witajcie kochane Czarodzieje 🙂

Na popołudnie proponuję:

  • ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę

potrzebne będzie lusterko
rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie, następnie dzieci wykonują ćwiczenia patrząc w lusterko

Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dzieci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do
góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dzieci przesuwają język od
jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język
od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno
do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka
dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka
w różnych miejscach od podniebienia).

  • rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej “Lody”

Śmietankowe, owocowe…
Doskonałe dla ochłody.
Kiedy upał jest na dworze,
każdy lubi lizać… (lody)

  • wykonanie pomarańczowych lodów sorbetowych

potrzebne będą: sok pomarańczowy (100% naturalne),  mały kubeczek jednorazowy lub foremka do lodów, patyczek.
Dzieci nalewają do kubeczków sok, starając się go nie rozlać, rodzic wstawia kubeczek do lodówki. Po
około 30 minutach, kiedy sok już lekko się zmrozi, rodzic wyjmuje kubeczek, a dzieci wkładają do nich
patyczki, kubeczek ponownie wstawiamy tym razem do zamrażarki na 2 lub 3 godziny

  • zabawa ruchowa do piosenki ” Tato mamy lato”

https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

improwizacja ruchowa do utworu – dzieci ilustrują treść  piosenki ruchem

  • lodowa uczta – jedzenie lodów sorbetowych

rodzic wyjmuje lody z zamrażarki i pozostawia je na chwilę, aby lody wyszły w całości z foremek lub kubeczków, można je zanurzyć w ciepłej wodzie.

Dzieci  jedzą lody, dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat ich smaku. Oceniają, czy trudno było je wykonać.

 Do jutra 🙂 PaPa http://allegro.zapodaj.net/images/5c089c1b5449.gif | Słodkie teksty,  Zdjęcia, Gify

Lato na nas czeka…

Dodano: 24 czerwca 2020,6:11

Witajcie kochane Czarodzieje!

Ponieważ wakacje tuż ,tuż, musimy zabrać na letnie wojaże lornetkę. Czy wiecie, co to za przyrząd?

Lornetka umożliwia  nam obserwacje odległych obiektów, będziemy dzięki niej mogli  np.obserwować przyrodę, albo statek płynący po morzu.

Potrzebne będą dwie rolki po papierze toaletowym , klej lub zszywacz, sznurek i różne   dowolne ozdoby.

Każdą z rolek obklej ozdobnym papierem lub papierem kolorowym.

Sklej obie rolki ze sobą, tak aby utworzyły  kształt lornetki.

Odmierz odpowiednią długość sznurka lub wstążki i przyklej po bokach lornetki. Będziesz mógł nosić ją na szyi żeby nie zgubić.

Ozdób  lornetkę dowolnymi akcesoriami, tak, jak ci się podoba.

Przyślijcie nam zdjęcia

A teraz zaproście do zabawy mamę lub tatę  troszkę się poruszamy.

zabawy ruchowe Metodą Ruchu Rozwijającego Sherborne

-“przywitamy się plecami” – rodzice i dzieci siadają plecami do siebie i lekkim dotknięciem „witają się” plecami.

-“naciąganie na plecy” – rodzice i dzieci nadal siedzą tyłem do siebie, chwytają się pod łokcie, rodzice naciągają dzieci na swoje plecy.

-“domki” – dorośli wykonują klęk podparty głowami do środka koła, dzieci przechodzą pod „domkami”.

-“lustro” – siad naprzeciw partnera, który jest lustrzanym odbiciem wykonywanych czynności np. mycie zębów, czesanie się, oblizywanie, wycieranie…

-“relaks w foteliku” – dziecko siedzi pomiędzy nogami dorosłego, jest obejmowane przez niego rękami, kołysane

Miłej zabawy!

TATA MÓJ BOHATER

Dodano: 23 czerwca 2020,8:30

Witajcie kochane Czarodzieje 🙂

Czy wiecie jaki dziś dzień ? Tak dzisiaj jest Święto Taty 🙂

To dla Ciebie, Tato, kwiaty!

Miej co dzień Święto Taty!

Życzenia na Dzień Ojca: W dniu dzisiejszym drogi Tatku - Besty (3526)

życzenia składają Pani Dorotka, Pani Ewa i Pani Agnieszka

KOCHANE DZIECIAKI  ZŁÓŻCIE    ŻYCZENIA  SWOJEMU TACIE, UŚCISKAJCIE GO MOCNO, NARYSUJCIE  LAURKĘ 🙂

  • słuchanie wiersza “Dzień taty”

Dzisiaj dzień Taty, mojego Taty
i wszystkich ojców na świecie
Niosę dla taty z ogródka kwiaty
Co swoim ojcom niesiecie?

Kwiatka nie macie?
Zarzućcie Tacie na szyję ciepłe ręce,
mówiąc do ucha:
Tatku, posłuchaj, chcę Cię uściskać, nic więcej!

  • rozmowa z tatą

powiedzcie tacie za co kochacie go najbardziej, co lubicie z nim robić i dlaczego ?

  • piosenka ” Tato to już lato”

zaśpiewajcie piosenkę , zatańczcie z Tatą

  • rozwiązanie zagadki ” Mój bohater”

To jest mój bohater
A wiecie dlaczego?
Posłuchajcie tego:
Ma długie nogi
I w piłkę umie grać.
Przytula mamusię
I kładzie mnie spać.
Gdy sobie nie radzę,
To wołam i jest.
Mój super przyjaciel
Zawsze blisko mnie.
Zgadnijcie dzieciaki
Kto to taki?

Zgadnijcie o kim mowa?

Tak to tata, tata- bohater

  • zabawa z tatą ” Lusterko”

dziecko jest lusterkiem , tata mówi : ” To jest taka gra, zrób tak jak ja”

np.:
– kiwanie głową w przód
– kiwanie głową w bok
– łapanie muszek
– ruszanie paluszkami jakby padał deszczyk
– rysowanie kółka w powietrzu

(potem następuje zamiana ról)

  • wiersz ” O tacie”

Tato napraw mi rowerek,
Tato chodźmy na spacerek
Tato znowu to się psuje
Tato coś tu nie pasuje
Tato poczytaj bajeczkę
Tato popraw poduszeczkę
Tato pomóż mi wbić gwoździe
Tato, tato czy tak można?

No a tata jest zmęczony bo pracuje cały dzień,
aby zdrowi wszyscy byli co dzień martwić musi się.
Kiedy przyjdzie już do domu to odpocząć wtedy chce.
Oszczędzajmy czasem tatę bo popsuje nam się też.

Tata jest Waszym bohaterem, zawsze pomoże, przytuli, pobawi się z Wami, ale pamiętajcie, że Tata czasami może być zmęczony, pozwólcie mu wtedy odpocząć, poczytać gazetę czy obejrzeć telewizor 🙂

Pin by Basia M.Z. on Emoticon | Śmieszne gify, Animacja, Śmieszne

  • piosenka ” Co powie tata?”

zaśpiewajcie piosenkę dla taty, na pewno ją znacie 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=CxYLoa3Fgz8

  • praca plastyczna ” Rysuje swojego tatę”

posłuchajcie wiersza, narysujcie swojego tatę, pięknie pokolorujcie, przyślijcie zdjęcia Waszych prac.

Tatę wielkiego rysować trzeba,
choćbyś rysować miał cały dzień.
Niech jak szczyt góry sięga do nieba,
niech jak dąb rzuca ogromny cień.

Tato podobny jest do olbrzyma,
co na ramionach cały dom trzyma,
A że jest droższy ci od skarbu,
namaluję tatą złotą farbą

miłej zabawy 🙂Sukces "Owocowych Żarłoków" - Szkolne Blogi

MAMO TATO MAMY LATO

Dodano: 22 czerwca 2020,8:35

Witajcie kochane Czarodzieje 🙂

Mamy lato

Dzisiaj jest pierwszy dzień kalendarzowego lata i chociaż lato powitało nas deszczem to my powitamy je piosenką :). Zapraszam do zabawy.

Czerwiec

  • powitanie

Wszyscy są witam Was zaczynamy już czas , jestem ja, jesteś TY , raz , dwa, trzy

  • ćwiczenia poranne

-”Miś”- ćwiczenia dużych grup mięśniowych

Mis usłyszał zbliżające się dzieci, przebudził się, przeciągnął i poszedł szukać innego miejsca

(dzieci w siadzie klęcznym, głowa i ramiona opuszczone nisko, powoli prostują się, wstają, przeciągają się, przechodzą w inne miejsce sali i ponownie naśladują misia.)

-”Niskie gałęzie ”-zabawy z elementami czworakowania.

Dzieci muszą przejść pod nisko rozciągniętą skakanką (gałąź)-czworakują,jeśli nie macie skakanki rodzice mogą zrobić tunel pod , którym dzieci przechodzą

-”Wiatr”- ćwiczenia tułowia- skłony boczne

W lesie wieje wiatr i kołysze drzewami- dzieci w staniu lekki rozkrok, ramiona wysunięte w bok i kołysanie w prawą i lewą stronę. Wiatr kołysze też trawę- to samo w siadzie klęcznym.

-„Ścieżka”- zabawy z elementem równowagi

Do polany trzeba przejść po wąskiej ścieżce (szarfa lub skakanka, jeśli nie macie, dzieci idą stopa za stopą), kiedy spacer je zmęczy- odpoczywają w leżeniu.

”Jezioro”- zabawy z elementem biegu

Dzieci biegną do jeziora, wskakują i naśladują ruchem pływanie w leżeniu. Zmarzły, więc znów biegają po lesie(powtórka).

  • słuchanie wiersza Jana Brzechwy „Przyjście lata”

I cóż powiecie na to,
Że już się zbliża lato?
Kret skrzywił się ponuro:
– Przyjedzie pewnie furą.
Jeż się najeżył srodze:
– Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka –
Nie spuszczam z niego oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam je w tramwaju.
– Nieprawda! Lato zwykle
Przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? Cóż pan plecie?
– Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką.
A lato przyszło pieszo –
Już łąki nim się cieszą
I stoją całe w kwiatach
Na powitanie lata.

  • rozmowa na podstawie wysłuchanego wiersza

pytania pomocnicze:
– jakie zwierzęta występują w wierszu? (wyliczanie zwierząt,

-jakie środki transportu są wymienione?

-w jaki sposób przyszło do nas lato?

-po czym poznamy , że lato do nas przyszło?

-jakie znacie inne pory roku?

  • piosenka ” Tato już lato”

nauczcie się piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

Tato już lato będziemy znów jeść lody

Tato już lato kup bilet do przygody

Tato już lato będziemy boso chodzić

Tato już lato już brodę zgolić czas

1. Gdy ciepły dzień, to nawet leń na spacer chciałby iść

Już pora wstać i pobiec w świat A tata jeszcze śpi

Chcę lody jeść, na drzewo wejść i z góry patrzeć w dół

Zeskoczyć w piach i chociaż raz przeskoczyć z tata rów

Ref: Tato już lato …

2. Gdy ciepły dzień, popływać chcę

Przez słomkę wodę pić

Na piasku spać i trawę rwać

Do lasu z tatą iść Maliny jeść, jagody też

W kałuży szukać żab Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi

Na głowę chrabąszcz spadł

Ref: Tato już lato …

  • zabawa ruchowa do piosenki „Tato już lato”

Improwizacja ruchowa do utworu – ilustrowanie ruchem treści piosenki.

  • słuchanie wiersza B. Szelągowskiej ” Tato, czy już lato”

Powiedz proszę! Powiedz , tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!

  • rozmowa na temat utworu

dzieci wymieniają cechy charakterystyczne dla lata na podstawie utworu oraz własnych obserwacji. Wymieniają takie cechy jak: słońce, truskawki, wiśnie, motyle bociany, słowiki, żyto, zielona trawa, mlecz, biedronka, róże itp. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat „Czy lubię lato”- uzasadnianie swojej wypowiedzi.

  • malowanie lata

namalujcie farbami ” Jak wyobrażacie sobie lato”

miłej zabawy 🙂 do jutra 🙂 Hand Sticker by Emoji | Śmieszne gify, Animacja, Śmieszne

 

 

W CZERWCU….

Dodano: 22 czerwca 2020,8:30

Tematyka tygodniowa: „Pożegnania nadszedł czas”

Dziecko:

  • śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości
  • uczestniczy w zabawach ruchowych.
  • wykonuje prace plastyczne