Grupa III „CZARODZIEJE”- dzieci 4- letnie
NAUCZYCIELE:
mgr Dorota Tomanek
mgr Monika Dąbrowa
mgr Urszula Przybyło
POMOC NAUCZYCIELA:
Agnieszka Musiałek
NAUCZYCIELE:
mgr Dorota Tomanek
mgr Monika Dąbrowa
mgr Urszula Przybyło
POMOC NAUCZYCIELA:
Agnieszka Musiałek
KOCHANE CZARODZIEJE
Jestem z Was bardzo dumna!!!
Dziękuję, że tak pilnie wykonywaliście zadania .
Dziękujemy za cudowne zdjęcia 🙂
Witajcie kochane Czarodzieje 🙂
Pamiętam jak przyszliście we wrześniu do przedszkola, a tu już czerwiec , koniec roku, nadchodzą wakacje, jak to szybko zleciało. Ostatnie miesiące były dla wszystkich trudne, ale wytrwaliśmy . Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i wszystko u Was w porządku. Dzisiaj ostatni dzień zdalnych zajęć. Zapraszam 🙂
Gdy szedł wrzesień przez zielony las,
W deszczu z parasolem
Wszystkie dzieci wtedy pierwszy raz
Witały przedszkole.
Przyszła zima zagrał mroźny wiatr
Gwiżdże już na polach
Sypnął śniegiem, pozostawił ślad
W drodze do przedszkola.
Już jaskółka, biało-czarny ptak
Gniazdo ma w stodole
Wkoło zieleń, to już lata znak
Czas żegnać przedszkole.
Kochani przysyłajcie zdjęcia, filmiki z Waszej pracy przez ten trudny czas 🙂
możecie tańczyć , nauczyć się piosenki, wesoło się bawić
https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY
Niech żyją wakacje, niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce, wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje, niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce, wolny, swobodny czas.
potrzebne będą: plastikowy nożyk, miseczka, talerzyk, deseczka do krojenia, ulubione owoce, np.: banany, winogrona, kiwi
dzieci, po umyciu rąk, siadają przy stoliku i wspólnie z rodzicami kroją umyte i obrane owoce.Potem wrzucają je do miseczki, mieszają
Kiedy sałatka będzie gotowa zapraszam do degustacji, pamiętajcie, aby umyć ręce przed jedzeniem.
Po zjedzeniu sałatki, możecie porozmawiać z jakich owoców była wykonana sałatka, dzieci mogą dzielić się swoimi wrażeniami smakowymi i opowiadać, co sprawiło im trudność, a co nie – w trakcie wykonywania prac.
Pamiętajcie o słowach Smacznego i Dziękuję 🙂
KOCHANE DZIECI
ŻYCZYMY WSPANIAŁYCH, RADOSNYCH WAKACJI !!!
NIECH TEN LETNI CZAS
BĘDZIE PEŁEN NIEZAPOMNIANYCH WRAŻEŃ I CHWIL 🙂
DRODZY RODZICE !!!
DZIĘKUJEMY ZA TRUD I ZAANGAŻOWANIE JAKIE WŁOŻYLIŚCIE W ZDALNĄ EDUKACJĘ WASZYCH DZIECI, ZA WASZE WSPARCIE I POŚWIĘCONY CZAS . BEZ WAS NIE OSIĄGNĘLIBYŚMY TAK WIELE !!!
PANI DOROTKA I PANI EWA
DO ZOBACZENIE WE WRZEŚNIU 🙂
Witajcie kochane Czarodzieje 🙂
zapraszam do zabawy 🙂
ilustracja do wiersza w link-u str.76-77
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=1
Dzieci słuchają wiersza i oglądają ilustracje do niego.
Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.
Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.
Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!
pytania pomocnicze:
– Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?
rodzic opowiada krótką historię o wakacyjnej wyprawie Ady i Olka., dzieci ilustrują ją ruchem.
Na słowo miś – podskakują, jabłko – obracają się w koło z szeroko rozłożonymi rękami, gruszka – unoszą ręce do góry. Przed wysłuchaniem opowiadania dzieci wspólnie z rodzicem ustalają, jakie odgłosy wydają: samochód (sz, sz, sz), pociąg (tu, tu, tu), rzeka (plum, plum, plum), ptaki (fiu, fiu, fiu), osa (bzz, bzz, bzz), dzieci (ha, ha, ha), krowa (mu, mu, mu). W trakcie opowiadania dzieci naśladują te odgłosy
Pewnego letniego wieczoru Ada i Olek wraz z rodzicami ustalili, że następnego dnia wybiorą się na wycieczkę rowerową za miasto. Ada aż podskoczyła z radości i od razu pobiegła spakować swój mały, podręczny plecaczek. Włożyła do niego okrągłe jabłuszko, soczystą gruszkę i swojego małego pluszowego
misia. Następnego poranka nie trzeba było długo budzić dzieci, bo już z samego rana Olek był gotowy
do drogi, a razem z nim Ada i jej mały podręczny plecaczek, a w nim: okrągłe jabłuszko, soczysta gruszka
i mały pluszowy miś. Tata wystawił rowery, mama przygotowała kanapki i picie, a dzieci założyły kaski
ochronne na głowy, i wszyscy ruszyli w drogę. A wraz z nimi mały pluszowy miś, okrągłe jabłuszko i soczysta gruszka. Początkowo jechali ścieżką rowerową przez miasto wzdłuż ruchliwej ulicy. Słychać było szum
przejeżdżających samochodów (sz, sz, sz). Zatrzymali się przy przejeździe kolejowym, ponieważ szlaban
był zamknięty i właśnie przejeżdżał pociąg (tu, tu, tu). Pojechali dalej wzdłuż rzeki (plum, plum, plum),
coraz bardziej oddalając się od zabudowań. Z daleka widać było pole, na którym pasły się krowy (mu,
mu, mu). Dalej rozciągała się łąka, przy której rodzina zrobiła sobie postój. Tata rozłożył koc, mama wyjęła kanapki i picie, a Ada wyjęła z plecaka małego pluszowego misia, okrągłe jabłko i soczystą gruszkę.
W oddali słychać było śpiew ptaków (fiu, fiu, fiu) i bzyczenie os (bzz, bzz, bzz). Ada zjadła soczystą gruszkę,
a okrągłe jabłko oddała Olkowi. Potem spakowała misia do plecaka i całą czwórką wrócili do domu. Miło
było spędzać czas z rodzicami, ale trochę już tęsknili za radosnymi okrzykami swoich koleżanek i kolegów w przedszkolu (ha, ha, ha).
jeśli pogoda będzie odpowiednia zapraszam na krótki spacer- oglądajcie, drzewa, kwiaty, trawkę, posłuchajcie jak śpiewają ptaki, poszukajcie lato, przypomnijcie sobie jakie są oznaki tej pory roku
do zobaczenia 🙂
Miłego dnia!
Witajcie kochane Czarodzieje 🙂
Na popołudnie proponuję:
potrzebne będzie lusterko
rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie, następnie dzieci wykonują ćwiczenia patrząc w lusterko
Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dzieci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do
góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dzieci przesuwają język od
jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język
od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno
do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka
dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka
w różnych miejscach od podniebienia).
Śmietankowe, owocowe…
Doskonałe dla ochłody.
Kiedy upał jest na dworze,
każdy lubi lizać… (lody)
potrzebne będą: sok pomarańczowy (100% naturalne), mały kubeczek jednorazowy lub foremka do lodów, patyczek.
Dzieci nalewają do kubeczków sok, starając się go nie rozlać, rodzic wstawia kubeczek do lodówki. Po
około 30 minutach, kiedy sok już lekko się zmrozi, rodzic wyjmuje kubeczek, a dzieci wkładają do nich
patyczki, kubeczek ponownie wstawiamy tym razem do zamrażarki na 2 lub 3 godziny
https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ
improwizacja ruchowa do utworu – dzieci ilustrują treść piosenki ruchem
rodzic wyjmuje lody z zamrażarki i pozostawia je na chwilę, aby lody wyszły w całości z foremek lub kubeczków, można je zanurzyć w ciepłej wodzie.
Dzieci jedzą lody, dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat ich smaku. Oceniają, czy trudno było je wykonać.
Do jutra 🙂 PaPa
Witajcie kochane Czarodzieje!
Ponieważ wakacje tuż ,tuż, musimy zabrać na letnie wojaże lornetkę. Czy wiecie, co to za przyrząd?
Lornetka umożliwia nam obserwacje odległych obiektów, będziemy dzięki niej mogli np.obserwować przyrodę, albo statek płynący po morzu.
Potrzebne będą dwie rolki po papierze toaletowym , klej lub zszywacz, sznurek i różne dowolne ozdoby.
Każdą z rolek obklej ozdobnym papierem lub papierem kolorowym.
Sklej obie rolki ze sobą, tak aby utworzyły kształt lornetki.
Odmierz odpowiednią długość sznurka lub wstążki i przyklej po bokach lornetki. Będziesz mógł nosić ją na szyi żeby nie zgubić.
Ozdób lornetkę dowolnymi akcesoriami, tak, jak ci się podoba.
Przyślijcie nam zdjęcia
A teraz zaproście do zabawy mamę lub tatę troszkę się poruszamy.
zabawy ruchowe Metodą Ruchu Rozwijającego Sherborne
-“przywitamy się plecami” – rodzice i dzieci siadają plecami do siebie i lekkim dotknięciem „witają się” plecami.
-“naciąganie na plecy” – rodzice i dzieci nadal siedzą tyłem do siebie, chwytają się pod łokcie, rodzice naciągają dzieci na swoje plecy.
-“domki” – dorośli wykonują klęk podparty głowami do środka koła, dzieci przechodzą pod „domkami”.
-“lustro” – siad naprzeciw partnera, który jest lustrzanym odbiciem wykonywanych czynności np. mycie zębów, czesanie się, oblizywanie, wycieranie…
-“relaks w foteliku” – dziecko siedzi pomiędzy nogami dorosłego, jest obejmowane przez niego rękami, kołysane
Miłej zabawy!
Witajcie kochane Czarodzieje 🙂
Czy wiecie jaki dziś dzień ? Tak dzisiaj jest Święto Taty 🙂
To dla Ciebie, Tato, kwiaty!
Miej co dzień Święto Taty!
życzenia składają Pani Dorotka, Pani Ewa i Pani Agnieszka
KOCHANE DZIECIAKI ZŁÓŻCIE ŻYCZENIA SWOJEMU TACIE, UŚCISKAJCIE GO MOCNO, NARYSUJCIE LAURKĘ 🙂
Dzisiaj dzień Taty, mojego Taty
i wszystkich ojców na świecie
Niosę dla taty z ogródka kwiaty
Co swoim ojcom niesiecie?
Kwiatka nie macie?
Zarzućcie Tacie na szyję ciepłe ręce,
mówiąc do ucha:
Tatku, posłuchaj, chcę Cię uściskać, nic więcej!
powiedzcie tacie za co kochacie go najbardziej, co lubicie z nim robić i dlaczego ?
zaśpiewajcie piosenkę , zatańczcie z Tatą
To jest mój bohater
A wiecie dlaczego?
Posłuchajcie tego:
Ma długie nogi
I w piłkę umie grać.
Przytula mamusię
I kładzie mnie spać.
Gdy sobie nie radzę,
To wołam i jest.
Mój super przyjaciel
Zawsze blisko mnie.
Zgadnijcie dzieciaki
Kto to taki?
Zgadnijcie o kim mowa?
Tak to tata, tata- bohater
dziecko jest lusterkiem , tata mówi : ” To jest taka gra, zrób tak jak ja”
np.:
– kiwanie głową w przód
– kiwanie głową w bok
– łapanie muszek
– ruszanie paluszkami jakby padał deszczyk
– rysowanie kółka w powietrzu
(potem następuje zamiana ról)
Tato napraw mi rowerek,
Tato chodźmy na spacerek
Tato znowu to się psuje
Tato coś tu nie pasuje
Tato poczytaj bajeczkę
Tato popraw poduszeczkę
Tato pomóż mi wbić gwoździe
Tato, tato czy tak można?
No a tata jest zmęczony bo pracuje cały dzień,
aby zdrowi wszyscy byli co dzień martwić musi się.
Kiedy przyjdzie już do domu to odpocząć wtedy chce.
Oszczędzajmy czasem tatę bo popsuje nam się też.
Tata jest Waszym bohaterem, zawsze pomoże, przytuli, pobawi się z Wami, ale pamiętajcie, że Tata czasami może być zmęczony, pozwólcie mu wtedy odpocząć, poczytać gazetę czy obejrzeć telewizor 🙂
zaśpiewajcie piosenkę dla taty, na pewno ją znacie 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=CxYLoa3Fgz8
posłuchajcie wiersza, narysujcie swojego tatę, pięknie pokolorujcie, przyślijcie zdjęcia Waszych prac.
Tatę wielkiego rysować trzeba,
choćbyś rysować miał cały dzień.
Niech jak szczyt góry sięga do nieba,
niech jak dąb rzuca ogromny cień.
Tato podobny jest do olbrzyma,
co na ramionach cały dom trzyma,
A że jest droższy ci od skarbu,
namaluję tatą złotą farbą
miłej zabawy 🙂
Witajcie kochane Czarodzieje 🙂
Mamy lato
Dzisiaj jest pierwszy dzień kalendarzowego lata i chociaż lato powitało nas deszczem to my powitamy je piosenką :). Zapraszam do zabawy.
Wszyscy są witam Was zaczynamy już czas , jestem ja, jesteś TY , raz , dwa, trzy
-”Miś”- ćwiczenia dużych grup mięśniowych
Mis usłyszał zbliżające się dzieci, przebudził się, przeciągnął i poszedł szukać innego miejsca
(dzieci w siadzie klęcznym, głowa i ramiona opuszczone nisko, powoli prostują się, wstają, przeciągają się, przechodzą w inne miejsce sali i ponownie naśladują misia.)
-”Niskie gałęzie ”-zabawy z elementami czworakowania.
Dzieci muszą przejść pod nisko rozciągniętą skakanką (gałąź)-czworakują,jeśli nie macie skakanki rodzice mogą zrobić tunel pod , którym dzieci przechodzą
-”Wiatr”- ćwiczenia tułowia- skłony boczne
W lesie wieje wiatr i kołysze drzewami- dzieci w staniu lekki rozkrok, ramiona wysunięte w bok i kołysanie w prawą i lewą stronę. Wiatr kołysze też trawę- to samo w siadzie klęcznym.
-„Ścieżka”- zabawy z elementem równowagi
Do polany trzeba przejść po wąskiej ścieżce (szarfa lub skakanka, jeśli nie macie, dzieci idą stopa za stopą), kiedy spacer je zmęczy- odpoczywają w leżeniu.
”Jezioro”- zabawy z elementem biegu
Dzieci biegną do jeziora, wskakują i naśladują ruchem pływanie w leżeniu. Zmarzły, więc znów biegają po lesie(powtórka).
I cóż powiecie na to,
Że już się zbliża lato?
Kret skrzywił się ponuro:
– Przyjedzie pewnie furą.
Jeż się najeżył srodze:
– Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka –
Nie spuszczam z niego oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam je w tramwaju.
– Nieprawda! Lato zwykle
Przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? Cóż pan plecie?
– Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką.
A lato przyszło pieszo –
Już łąki nim się cieszą
I stoją całe w kwiatach
Na powitanie lata.
pytania pomocnicze:
– jakie zwierzęta występują w wierszu? (wyliczanie zwierząt,
-jakie środki transportu są wymienione?
-w jaki sposób przyszło do nas lato?
-po czym poznamy , że lato do nas przyszło?
-jakie znacie inne pory roku?
nauczcie się piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ
Tato już lato będziemy znów jeść lody
Tato już lato kup bilet do przygody
Tato już lato będziemy boso chodzić
Tato już lato już brodę zgolić czas
1. Gdy ciepły dzień, to nawet leń na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść i z góry patrzeć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz przeskoczyć z tata rów
Ref: Tato już lato …
2. Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł
Ref: Tato już lato …
Improwizacja ruchowa do utworu – ilustrowanie ruchem treści piosenki.
Powiedz proszę! Powiedz , tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!
dzieci wymieniają cechy charakterystyczne dla lata na podstawie utworu oraz własnych obserwacji. Wymieniają takie cechy jak: słońce, truskawki, wiśnie, motyle bociany, słowiki, żyto, zielona trawa, mlecz, biedronka, róże itp. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat „Czy lubię lato”- uzasadnianie swojej wypowiedzi.
namalujcie farbami ” Jak wyobrażacie sobie lato”
miłej zabawy 🙂 do jutra 🙂
Tematyka tygodniowa: „Pożegnania nadszedł czas”
Dziecko: