Ekolaczki - Przedszkole nr 15 w Zawierciu

Ekolaczki

ekolaczki logo

Grupa "J. angielski":

MISIE SMERFY CZARODZIEJE KOLORY I CZĘŚCI CIAŁA

Dodano: 12 czerwca 2020,11:56

Temat: Powtórzenie materiału w formie zabawy ruchowej-kolory oraz części ciała.

Słownictwo nowe: Touch something green/red..- dotknij coś zielonego/czerwonego, right arm– prawe ramię, left arm– lewe ramię, right leg– prawa noga, left leg– lewa noga, chin up– podbródek do góry, turn around– kręcimy się wkoło, sit down siadamy

Słownictwo powtarzane: big- duży, small- mały, round- okrągły, up- w górę, down- w dół, what’s your name?- jak masz na imię?, my name is- mam na imię,

1. Witamy się piosenką poznaną nam wcześniej: https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

  1. Zabawa „Touch something …” – zabawa ruchowa +utrwalanie kolorów. Dzieci porusza się po domu w rytm tamburyna(możemy użyć innego instrumentu), a na pauzę słucha polecenia rodzica “Touch something green/red…” – musiały dotknąć przedmiotu w wymienionym kolorze.
  2. Piosenka “Pinocchio” https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA

Krótko porozmawiajmy o tym, kim był Pinokio. Ustalmy, że był to chłopiec z drewna, więc jego ruchy były “kanciaste” 🙂 Będzie nam to potrzebne do nauki tańca Pinokia – baaaaardzo dzieciom się spodoba! Polecam z całego serca! 🙂

Najpierw śpiewamy i pokazujemy my-rodzice a następnie dzieci będą nas naśladowały. Po kilku powtórzeniach (bo oczywiście dzieci będą domagały się tego tańca wielokrotnie!) – zaśpiewają już razem z nami 🙂

Everybody in. Everybody out.

Everybody turn around. Everybody shout, “Hey!”

Everybody ready? Here we go.

Let’s do The Pinocchio.

Right arm!

Everybody in. Everybody out.

Everybody turn around. Everybody shout, “Hey!”

Everybody ready? Here we go.

Let’s do The Pinocchio.

Right arm!

Left arm!

Everybody in. Everybody out.

Everybody turn around. Everybody shout, “Hey!”

Everybody ready? Here we go.

Let’s do The Pinocchio.

Right arm!

Left arm!

Right leg!

Everybody in. Everybody out.

Everybody turn around. Everybody shout, “Hey!”

Everybody ready? Here we go.

Let’s do The Pinocchio.

Right arm!

Left arm!

Right leg!

Left leg!

Everybody in. Everybody out.

Everybody turn around. Everybody shout, “Hey!”

Everybody ready? Here we go.

Let’s do The Pinocchio.

Right arm!

Left arm!

Right leg!

Left leg!

Chin up!

Everybody in. Everybody out.

Everybody turn around. Everybody shout, “Hey!”

Everybody ready? Here we go.

Let’s do The Pinocchio.

Right arm!

Left arm!

Right leg!

Left leg!

Chin up!

Turn around!

Everybody in. Everybody out.

Everybody turn around. Everybody shout, “Hey!”

Everybody ready? Here we go.

Let’s do The Pinocchio.

Right arm!

Left arm!

Right leg!

Left leg!

Chin up!

Turn around!

Sit down!

  1. Pożegnanie – krótka rymowanka z pokazywaniem.

Pinocchio, Pinocchio turn around(kręć się w koło)

Pinocchio, Pinocchio touch the ground(dotknij podłogi)

Pinocchio, Pinocchio tie your shoe(zawiąż but)

Pinocchio, Pinocchio goodbye to you!( do widzienia)

ELFY SKRZATY KRASNALE BODY PARTS 2

Dodano: 12 czerwca 2020,11:55

Temat: Body parts- utrwalanie poznanego słownictwa w formie gier i zabaw.

Słownictwo nowe: head(głowa), arms(ramiona), hands(ręce) , legs(nogi), toes(palce u stóp), tummy(brzuch), Show me your …(pokaż mi…), Shake your … (potrzaśnij …)

Słownictwo powtarzane: powtórzenie nazw kolorów

  1. Przywitanie się oraz wspólne śpiewanie piosenki pt. „Make a circle” wraz z pokazywaniem. https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

  2. Throw the dice”– zabawa z kostką z naklejonymi częściami ciała. Rodzic oraz dziecko po kolei rzuca kostką i nazywa wyrzuconą część ciała. Rodzicmówi: Show me your … i wymienia nazwę a dziecko odgaduje.

  3. „What’s missing?” –rodzic rozkłada na dywanie flashkarty z częściami ciała. Prosi, aby dziecko zapamiętało karty. Następnie dziecko zamyka oczy, a rodzic chowa jedną kartę. Dzieci muszą zgadnąć co zniknęło. Głośno wymawiają nazwy części ciała

  4. Zabawa na pożegnanie “Say goodbye to ….”. Rodzic mówi: „Say goodbye to …” i wymienia po kolei wszystkie poznane słowa, pokazując odpowiednie karty. Dzieci odpowiadają „Goodbye …” i machają na pożegnanie.

  5. Słuchanie piosenki wraz z pokazywaniem „Shake and move” – utrwalanie części ciała. https://www.youtube.com/watch?v=0UzIV2SDExU

EKOLUDKI BODY 2

Dodano: 12 czerwca 2020,11:54

Temat: My body- śpiewające wprowadzenie słownictwa oraz nowego materiału. Część druga

Słownictwo nowe: head(głowa), arms(ramiona), hands(ręce) , legs(nogi), toes(palce u stóp), knees(kolana), eyes(oczy), ears(uszy), mouth(usta), nose (nos), tummy(brzuch), Show me your …(pokaż mi…)

Słownictwo powtarzane: big/ small oraz powtórzenie nazw kolorów, show me your…, shake, wave, clap, tickle/touch, Is it sunny/raining/ snowing/ hot/ cold/ windy? , Yes, it is … , No it isn’t

  1. „Big or small?” – rodzic rozkłada na dywanie obrazki z różnymi częściami ciała: małymi lub dużymi (części ciała robota małego i dużego). Następnie prosi każde dziecko po kolei o wskazanie odpowiedniego obrazka, np. Show me big head. Show me small arms.
  2. Let’s make a monster!” – rodzic rozkłada na dywanie różne sylwetki części ciała (duże i małe, w różnych kolorach, mogą być wycięte z gazet). Prosi dziecko, aby budowało potwora wg jego poleceń, np. Ania please take big, red leg, please take small, green head. Możemy tu zostawić duże pole dla dziecka, aby samodzielnie wybierało elementy.
  3. Where is the feather?” – zabawa z piórkiem. Dziecko siada na wprost rodzica, jeśli jest więcej dzieci dobieramy je w pary. Każda para otrzymuje piórko. Jedno z dzieci zamyka oczy, a drugie dotyka go piórkiem po określonej części ciała. Dziecko musi odpowiedzieć gdzie czuje dotyk pióra (nazwać część ciała).
  4. Shake, shake” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Rodzic wypowiada (i demonstruje) różne polecenia związane z częściami ciała, a dzieci je naśladują, np.

­Wave your arms/ears,(machaj ramionami/uszkami ;-))

­Clap your hands,(klaszcz w dłonie)

­Touch your knees/tummy/shoulders, (dotknij kolan/brzucha/ ramion)

­Tickle your nose/legs/toes,(połaskotaj nos/nogi/paluszki u stóp)

­Shake your head/arms.(potrząśnij głową/ ramionami)

  1. ”Goodbye song” – śpiewanie piosenki na pożegnanie. https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

MISIE SMERFY CZARODZIEJE LICZENIE I KOLORY

Dodano: 12 czerwca 2020,11:54

Temat: Powtórzenie materiału- przedstawianie się, liczenie oraz kolory.

Słownictwo powtarzane: big- duży, small- mały, round- okrągły, up- w górę, down- w dół, what’s your name?- jak masz na imię?, my name is- mam na imię,

  1. Piosenka na powitanie – „Make a circle” https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

Najpierw poprosimy dzieci, żeby pokazały nam co to znaczy “big”, “small”, “round”, “up”, “down” – dzieci doskonale znajá ju to sownictwo, jeśli nie wiedzá, to im podpowiadamy. Potem wspólnie śpiewamy i pokazujemy piosenkę.

Make a circle, big big big.(robimy duże kółeczko)

Small small small.(a teraz malutkie)

Big big big.

Make a circle, small small small.

Hello hello hello.

Make a circle, round and round.

Round and round.(kręcimy się w koło)

Round and round.

Make a circle, round and round.

Hello hello hello.(witamy się)

Make a circle, up up up.

Down down down.

Up up up.

Make a circle, down down down.

Now sit down.(siadamy)

2. Zabawa z sylwetą Pinokio

Drukujemy kolorową sylwetę wielkości A4, wycinamy i przyklejamy wykałaczkę, żeby można było ją trzymać. (sylwetka może być dowolna)

3. Powtorzenie przedstawiania się.

Podchodziłmy z Pinokio do dziecka i pytamy „What’s your name?”. Dzieci odpowiada albo tylko swoje imię, albo powtarza z rodzicem odpowiedź “My name is…” (większość potrafi powiedzieć to samodzielnie).

4. Liczenie do 10.

Kładziemy na dywanie 10 klocków, Pinokio je liczy (błędnie) – dzieci poprawia go licząc poprawnie (najpierw wspólnie, potem prosimy, aby dziecko zrobiło to samodzielnie).

5.Przypomnienie kolorów.

Klocki powinny być w różnych kolorach, dlatego Pinokio nazywał też kolory (również błędnie) – dzieci go poprawia. Potem prosimy dziecko, aby pokazywało nam klocki w określonych kolorach

ELFY SKRZATY KRASNALE BODY PARTS 1

Dodano: 12 czerwca 2020,11:52

Temat: Body parts- wprowadzenie nowego słownictwa.

Słownictwo nowe: head(głowa), arms(ramiona), hands(ręce) , legs(nogi), toes(palce u stóp), tummy(brzuch), Show me your …(pokaż mi…)

Słownictwo powtarzane: powtórzenie nazw kolorów

  1. Przywitanie się oraz wspólne śpiewanie piosenki pt. „Make a circle” wraz z pokazywaniem. https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

    Make a circle, big big big.(robimy duże kółeczko)

    Small small small.(a teraz malutkie)

    Big big big.

    Make a circle, small small small.

    Hello hello hello.

    Make a circle, round and round.

    Round and round.(kręcimy się w koło)

    Round and round.

    Make a circle, round and round.

    Hello hello hello.(witamy się)

    Make a circle, up up up.

    Down down down.

    Up up up.

    Make a circle, down down down.

    Now sit down.(siadamy)

  2. Drukujemy karty z częśćiami ciała: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/flashcards/human-body-flashcards

  3. „What’s inside?” – odgadywanie zawartości woreczka, w którym znajdują się karty obrazkowe (flashcards) z obrazkami części ciała. Prezentacja kart, nazywanie kart, powtarzanie nazw za rodzicem. Pokazywanie przez dzieci odpowiednich części ciała.

  4. „Show me your …” – ta zabawa polega na wydawaniu poleceń na zmianę raz rodzic raz dziecko – pokazywanie określonych części ciała. Rodzic prosi show me your tummy- i dziecko ma za zadanie odgadnąć i pokazać gdzie jest tummy.

  5. Piosenka na zakończenie:https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

EKOLUDKI BODY 1

Dodano: 12 czerwca 2020,11:51

Temat: My body- śpiewające wprowadzenie słownictwa oraz nowego materiału.

Słownictwo nowe: head(głowa), arms(ramiona), hands(ręce) , legs(nogi), toes(palce u stóp), knees(kolana), eyes(oczy), ears(uszy), mouth(usta), nose (nos), tummy(brzuch), Show me your …(pokaż mi…)

Słownictwo powtarzane: big/ small oraz powtórzenie nazw kolorów, show me your…, shake, wave, clap, tickle/touch, Is it sunny/raining/ snowing/ hot/ cold/ windy? , Yes, it is … , No it isn’t

  1. Wspólne śpiewanie piosenki pt. „Make a circle” wraz z pokazywaniem. https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

    Make a circle, big big big.(robimy duże kółeczko)

    Small small small.(a teraz malutkie)

    Big big big.

    Make a circle, small small small.

    Hello hello hello.

    Make a circle, round and round.

    Round and round.(kręcimy się w koło)

    Round and round.

    Make a circle, round and round.

    Hello hello hello.(witamy się)

    Make a circle, up up up.

    Down down down.

    Up up up.

    Make a circle, down down down.

    Now sit down.(siadamy)

  2. „What’s the weather like today?”opisywanie pogody. Rodzic pyta: Is it sunny/raining/ snowing/ hot/ cold/ windy? Dzieci odpowiadają: Yes, it is …

  3. Drukujemy karty z częśćiami ciała: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/flashcards/human-body-flashcards

  4. Go to…” – rodzic rozkłada w różnych częściach pokoju karty obrazkowe. Dzieci spacerują po dywanie w rytm muzyki, a na przerwę słuchają rodzica, który wypowiada nazwę części ciała, np. „Paweł go to head”

  5. Prezentacja dodatkowych kart z nazwami części ciała, które pojawią się w piosence: shoulders, knees, eyes, ears, mouth, nose. https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

EKOLUDKI- utrwalenie tematu: dom

Dodano: 5 czerwca 2020,15:11

Temat: Powtórzenie materiału z tematu dom. Powtórzenie przyimków miejsca.

Słownictwo nowe: there is- jest znajduje się, there are- są, znajdują się, on- na, over- ponad, under- pod, next to- obok

Słownictwo powtarzane: kitchen- kuchnia, living-room- salon, bedroom- sypialnia, bathroom- łazienka, dining-room- jadalnia, attic- strych.

  1. Do ćwiczenia potrzebne będą kredki, prosty plan domu lub pokoju z zaznaczonymi pomieszczeniami (o narysowanie planu możemy poprosić dzieci) oraz tematycznie dobrane karty obrazkowe np. te które wykorzystywaliśmy przy temacie dom, ewentualnie drukujemy obrazki pomieszczeń i przedmiotów w pokoju. Do tego ćwiczenia zostały wybrane następujące wyrazy: kitchen, living-room, bedroom, bathroom, dining-room i attic. Dziecko rzuca kostką i wypowiada nazwę pomieszczenia widoczną na ścianie kostki. Kolejno ma za zadanie narysować w danym pomieszczeniu pasujący do niego przedmiot. Wszyscy na głos mówią co wspólnie narysowały w danym pomieszczeniu np.: There is a toothbrush in the bathroom.

  2. Colour game.

    Rodzic rzuca kostką, a zadaniem dziecka jest odszukanie i wskazanie w pomieszczeniu przedmiotu w wylosowanym kolorze.

  3. Yes/ No

    W kieszonkach kostki znajdują się karty obrazkowe dotyczące naszego tematu lekcji- dom, odwrócone obrazkami do ścian kostki. Dziecko rzuca kostką, wyjmuje obrazek i nie pokazuje go nikomu. Rodzic zadaje pytania: Is it..? Dziecko trzymające obrazek odpowiada Yes/No. Pytania mogą się być zadawane naprzemiennie z dzieckiem.

  4. Powtarzamy nazwy pomieszczeń w domu: https://www.youtube.com/watch?v=1lqZmMu5wkk

ELFY, SKRZATY, KRASNALE Zadania utrwalające poznany materiał.

Dodano: 5 czerwca 2020,15:09

Temat: Powtórzenie materiału z tematu pogoda oraz ubrania. Zadania utrwalające poznany materiał.

  1. Zabawa „What’s missing?” – rodzic rozkłada na dywanie wszystkie poznane obrazki z tematu pogoda; dziecko ma parę minut na dokładne zapamiętanie gdzie one leżą, potem zamyka oczy, a rodzic chowa jeden obrazek. Dziecko musi odgadnąć, jaki obrazek zniknął i powiedzieć to słowo w języku angielskim.

  2. Dziecko razem z rodzicem śpiewa piosenkę o pogodzie z improwizacją ruchową.

    https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

    how is the weather? 2x- Jaka pogoda?

    how is the weather? Today? Jaka dziś pogoda?

    Is it sunny?- czy jest słonecznie?

    Is it rainy?- czy jest deszczowo?

    Is it cloudy?- czy jest pochmurnie?

    Is it snowy?- czy jest śnieżnie?

    how is the weather? Today? Jaka dziś pogoda?

    Let’s look outside.-popatrzmy przez okno

    how is the weather? 2x- Jaka pogoda?

    Is it sunny today?- czy jest słonecznie dziś?

    Is it rainy today?- czy jest deszczowo dziś?

    Is it cloudy today?- czy jest pochmurnie dziś?

    Is it snowy today?- czy jest śnieżnie dziś?

    how is the weather? 2x- Jaka pogoda?

  3. Yes/ No

    W kieszonkach kostki znajdują się karty obrazkowe dotyczące naszego tematu lekcji- pogoda i ubrania, odwrócone obrazkami do ścian kostki. Dziecko rzuca kostką, wyjmuje obrazek i nie pokazuje go nikomu. Rodzic zadaje pytania: Is it..? Dziecko trzymające obrazek odpowiada Yes/No. Pytania mogą się być zadawane naprzemiennie z dzieckiem.

  4. Dziecko i rodzic próbują odpowiedzieć w języku angielskimna pytanie “What’s the weather like today? – Jaka jest dzisiaj pogoda?”. Można też zapytać: How is the weather?- Jaka pogoda?

MISIE SMERFY, CZARODZIEJE- utrwalenie poznanych zwrotów.

Dodano: 5 czerwca 2020,15:08

Temat: What can you do? Co potafisz robić?- ćwiczenia ruchowe w nauce języka- utrwalenie poznanych zwrotów.

1. Przywitajmy się piosenką z ćwiczeniami i pokazywaniem. https://www.youtube.com/watch?v=saDkICxEdgY

Can you clap your hands- czy potrafisz klaskać?

Stretch up high-przeciągamy się wyciągając ręce w góre

touch your toes- dotykamy palcy u stóp

turn around-kręć się wkoło

say hello- przywitaj się

can you stomp your feet- (tup nogą)

2. Powtórz słowa za pomocą gier.

https://elt.oup.com/student/playtime/games/levela_unit3_menu/?cc=pl&selLanguage=pl

3. Powtarzamy piosenkę: https://elt.oup.com/elt/students/oxfordplayschool/audio/pls_songs_a_u3_monkeyaction.mp3?cc=pl&selLanguage=pl

I can jump, jump up- skaczemy razem z dzieckiem

I can slide slide down- udajemy, że zjeżdżamy na zjeżdzalni

I can run, run, run,- biegniemy

I can go, go round- krecimy się wkoło

I can clap, clap, clap- klaszczemy

I can climb, climb climb- wspinamy się

I can play, play, play- bawimy się

All the time time time- cały czas!

EKOLUDKI kolory i zwierzęta

Dodano: 5 czerwca 2020,15:07

Temat: Powtórzenie materiału z tematu kolory, zwierzęta. Wprowadzenie przyimków miejsca.

Słownictwo nowe: there is- jest znajduje się, there are- są, znajdują się, on- na, over- ponad, under- pod, next to- obok

Słownictwo powtarzane: black- czarny, green- zielony, pink- różowy, red- czerwony, violet- fioletowy, grey- szary, blue- niebieski, brown- brązowy, cat- kot, tree- drzewo, butterflies- motyle, flower- kwiat, rabbit- królik, cloud- chmura, dog- pies, wall- ściana

  1. Tworzymy kostkę edukacyjną. Dlaczego warto korzystać z kostki edukacyjnej? Dlatego, że z powodzeniem wprowadza ona gry i zabawy, które są nieodłącznym elementem edukacji językowej dzieci. Pozwala każdemu połączyć w zabawach naukę języka obcego z ruchem i dźwiękiem oraz wprowadza atmosferę swobody, eliminując obawy związane z uczeniem się języka. Odpowiednio dobrany materiał i ćwiczenia pozwalają na doskonalenie wszystkich sprawności językowych zarówno receptywnych (słuchanie, czytanie), jak i produktywnych (mówienie, pisanie). Przy użyciu kostki możemy wprowadzać nowe słownictwo, jak i utrwalać już wprowadzone. Wykorzystując historyjki, możemy wprowadzić i utrwalić struktury językowe oraz stworzyć uczniom szansę samodzielnego konstruowania i skutecznego zapamiętywania prostych zdań. Jak stworzyć kostkę? Możemy wykorzystać pudełko o koształcie sześcianu. Pudełko może być małe i możemy wykorzystać jeśli mamy takie w domu, lub stworzyć samodzielnie.
  2. Picture dictation.

    Do ćwiczenia potrzebne będą kredki, kartki ze zdaniami oraz czyste kartki do rysowania dowolnego formatu. Rodzic czyta zdania na powtórzenie nazw kolorów i zwierząt, np.:

    There is a black cat on the green tree. -Czarny kot znajduje się na zielonym drzewie.

    There are two pink butterflies on the red and violet flower. -Dwa różowe motyle znajdują się na różowo- fioletowym kwiatku

    There is a blue cloud over the red and violet flower. -Niebieska chmura znajduje się nad czerwono- fioletowym kwiatkiem

    There is a grey rabbit under the green tree.- Szary królik znajduje się pod zielonym drzewem

    There are three red apples on the green tree.– Trzy czerwone jabłka znajdują się na zielonym drzewie.

    There is a brown dog on the grey wall next to the green tree.– Brązowy pies jest na tle szarej ściany obok zielonego drzewa.(można wykorzystać własne przykłady)

    Wszystkie zdania powinny być przyklejone do ścian kostki albo włorzone do kopert które mogą być przyklejone do ścian kostki. Wtedy będziemy mogli wykorzystać ją wiolokrotnie.

    Dziecko rzuca kostką, następnie wyciąga z kieszonki zdanie i czyta je na głos/ opcjonalnie rodzic czyta. Wspólnie wykonujemy rysunek zgodnie z odczytanym zdaniem.

  3. Where is it?- Gdzie to jest?

    W tym zadaniu wkładamy do kopert w kostce lub przymocowujemy do ścian kostki nazwy przyimków miejsca, najpierw powtarzamy je razem z dzieckiem:

    on- na, over- nad, under- pod, next to- obok

    Następnie rzucamy kostką na zmianę i umieszczamy jeden przedmiot w odpowiednim miejscu zgodnie z przyimkiem wyrzuconym na kostce, powtarzając przyimki.

  4. Yes/ No

    W kieszonkach kostki znajdują się karty obrazkowe dotyczące naszego tematu lekcji- zwierzęta, odwrócone obrazkami do ścian kostki. Dziecko rzuca kostką, wyjmuje obrazek i nie pokazuje go nikomu. Rodzic zadaje pytania: Is it..? Dziecko trzymające obrazek odpowiada Yes/No. Pytania mogą się być zadawane naprzemiennie z dzieckiem.

  5. Nazwy zwierząt powtarzamy również z nagraniem: https://www.youtube.com/watch?v=BlKaLtNsZsU