Ekolaczki - Przedszkole nr 15 w Zawierciu

Ekolaczki

ekolaczki logo

Grupa "J. angielski":

Zadania programowe na ten tydzień(23.03- 27.03) dla grupy EKOLUDKI z języka angielskiego:

Dodano: 25 marca 2020,9:57

Nowe słownictwo: bird(ptak), horse(koń), rabbit(królik), fish(ryba), hamster(chomik), tortoise(żołw), How many…?(ile…?)

Słownictwo powtarzane: liczby 1- 10, let’s go! (ruszajmy!), dog, cat

1.Powtarzajcie razem z dzieckiem rymowankę:

Dogs, dogs how many dogs? X2

1, 2, 3 woof, woof, woof

4, 5, 6 woof woof, woof

7, 8, 9 woof woof, woof

10! Let’s go! X2

2. Uczymy się nowych słówek:

Przygotowanie do zabawy językowej. Rodzic przed zajęciami przyczepia karty z obrazkami zwierząt do tablicy. Obrazki: dog(pies), bird(ptak), cat(kot), horse(koń), rabbit(królik), fish(ryba), hamster(chomik), tortoise(żołw) Następnie wskazuje na wybrane przez siebie karty i prosi dziecko o podanie ich nazw. Rodzic prosi dziecko o zamknięcie oczu i usuwa z tablicy jedna kartę. Pyta dziecko, aby odgadło brakującą kartę: What’s missing?

3.Powtarzamy liczenie.

Liczyć możemy wszystko, kredki w piórniku, pluszaki albo zabawki. Mozemy również skorzystać z linku do materiału z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=glkQwKA5_PU

4.Tajemnicze cyfry.

Rodzic rysuje palcem na plecach dziecka cyfrę a zadaniem dziecka jest jej odgadnięcie. Potem zamieniamy się rolami.

5.Odgłosy zwierząt.

Rodzic pokazuje karty oraz obrazki, może być plakat na którym występują znane zwierzęta(cat, dog) oraz „nowe” zwierzęta ” horse(koń), rabbit(królik), fish(ryba), hamster(chomik), tortoise(żołw), bird(ptak). Następnie rodzic udaje odgłosy tych zwierząt i dziecko odgaduje, które to zwierzę. Neigh, neigh –horse, miaow, miaow –cat , woof, woof –dog.

6. Trace and say.

Kolejna zabawa polega na dorysowywaniu drugiej częsci wybranego obrazka. Dziecko wybiera obrazek ze zwierzakiem a rodzic zakrywa połowe obrazka czystą kartką. Zadaniem dziecka jest dorysować zakrytą połowę zwierzaka a następnie odpowiednio nazwać zwierzę, wykorzystując nowopoznane słownictwo. Można poprosić dziecko, aby sprawdziło w domu, czy ma zabawki przedstawiające zwierzęta, których nazwy poznało.

7.Zabawa ruchowa.

Zarówno rodzic jak i dziecko wybiera sobie karty z zwirzątkami. Wybieramy spośród nowopoznanych słówek: bird(ptak), horse(koń), rabbit(królik), fish(ryba), hamster(chomik), tortoise(żołw). Włączamy nagranie z żywiołową muzyką i prosimy dziecko, aby poruszało się w określony sposób np. Podskakując lub tańcząc. W pewnym momencie zatrzymujemy nagranie i podajemy nazwę jakiegoś zwierzęcia. Kto odgadnie nazwę prawidłowo I znajdzie kartę, dostaje nagrodę np. pieczątkę, tak, rodzice też zgadują. Na koniec układamy obrazki obok siebie. Pytamy dziecko : What’s this?(Co to jest?) a dziecko odpowiada: It’s a..(to jest….)podając nazwy zwierząt.

8. What colour is it?

Pokazujemy dziecku obrazki z róznymi zwierzętami i pytamy: What colour is it? -Jaki to kolor?

Zadaniem dziecka jest opowiedzenienie jaki kolor ma dane zwierzę np. It’s….-Ono jest….. I tu podajemy nazwę koloru.

9. Na koniec wspólnie śpiewamy piosenkę naśladując dźwięki:

https://www.youtube.com/watch?v=MCjhynvMunE

Zadania programowe na ten tydzień(23.03- 27.03) dla grup: ELFY, SKRZATY, KRASNALE z języka angielskiego:

Dodano: 25 marca 2020,9:55

Nowe słownictwo: play(baw się), jump(skacz), run(biegaj), slide(zjedź ze zjeżdżalni), climb(wspinaj się),Let’s (play)- pobawmy się, up(w górę), down(w dół), round and round(w koło), I can help! (Mogę pomóc), That’s better (teraz lepiej)

Słownictwo powtarzane: hello(witam), goodbye(do widzenia), Hurray!(hura!),

Zaczynamy! 😉

Hello Monkey!

  1. Najpierw przywitajcie się Państwo z dzieckiem piosenką: Hello Rocket Hello Star Hello Monkey too (2x)- wszystkie dzieci doskonale znają tą piosenkę z zajęć języka angielskiego.
  2. Na początek uczymy się piosenki ze strony Playtime A rozdział 3, tu link do piosenki: https://elt.oup.com/student/playtime/songs/level_a_menu/?cc=pl&selLanguage=pl W trakcie śpiewania piosenki razem z dzieckiem wykonujemy następujące czynności: Come on, let’s climb up- udajemy, ze się wspinamy oof, oof, oof- ocieramy pot z czoła Let’s slide down- zjeżdżamy ze zjeżdzalni wheeeeeee!- machamy rękami z podekscytowania Come on, let’s go round- kręcimy się wkoło ohOOOOOO- kręcimy się dalej Let’s play! Woooh!- machamy zachęcając do zabawy Let’s play again today!- bawimy się i tańczymy, trzymając się za ręce
  3. Up and down game. Przy pomocy małpki prezentujemy dziecku nowe słówka- up oraz down, kładąc małpkę wysoko na meblach mówiąc: Look at Monkey!(Popatrz na małpkę), następnie sprowadzjąc ją na dół mówiąc: down, down, down. Tak powtarzając słownictwo zmieniać pozycję małpki góra- dół, ćwicząc up-down.
  4. Nowe słownictwo: play(baw się), jump(skacz), run(biegaj), slide(zjedź ze zjeżdżalni), climb(wspinaj się), up(w górę), down(w dół), round and round(w koło). Pokazujemy dziecku czynności po kolei, odpowiednio je nazywając w języku angielskim. Zachęcamy dziecko, aby nas naśladowało nazywając odpowiednio czynnośći.
  5. I can help!- Mogę pomóc! Udajemy, że wykonujemy proste czynności związane z życiem codziennym(robienie prania, zmywanie naczyń, mycie stolika, zamiatanie, odkurzanie,nalewanie wody do kubeczków), do każdej czynności szykujemy po kilka akcesoriów(mogą być takie zabawkowe lub prawdziwe), aby dziecko mogło czynność rozpoznać. Zabawa polega na odgrywaniu danej czynności przez rodzica a zadaniem dziecka jest pomaganie. Uczymy dziecko, że jeśli chce pomóc wypowiada słowa: I can help!- Mogę pomóc!, wtedy następuje zamiana ról i to rodzic stara się pomóc, powtarzając odpowiednie słownictwo. W trakcie zabawy w odpowiednim momencie używamy wyrażenia : That’s better (teraz lepiej)
  6. Rymowanka. Będą nam potrzebne obrazki ze zjeżdżalnią, karuzelą, mostem. Powtarzamy słowa rymowanki: Round and round the playground, What can you see? I can see the slide.(wskazujemy palcem na obrazek ze zjeżdżalnią) 1, 2, 3, weeeeeee! Round and round the playground, What can you see? I can see a roundabout! (wskazujemy palcem na obrazek z karuzelą) 1, 2, 3, ooooooooh! Round and round the playground, What can you see? I can see the bridge. (wskazujemy palcem na most) 1, 2, 3 Whooooooah! Powtarzamy rymowankę razem z odgrywaniem czynności: zjeżdżanie ze zjeżdzalni, kręcenie się na karuzeli i bieg przez most.
  7. Memory. Do następnej zabawy będzie nam potrzeba po dwa obrazki ze słownictwem: play(baw się), jump(skacz), run(biegaj), slide(zjedź ze zjeżdżalni), climb(wspinaj się), Let’s (play)- pobawmy się, up(w górę), down(w dół), round and round(w koło). Rozkładamy obrazki na stole lub podłodze, gdzie nam wygodniej, ilustracją do dołu. Zadaniem dziecka jest odnaleźć pary. Gramy na przemian: raz rodzic, raz dziecko. Do zabawy można właczyć więcej domowników.

Zachęcam do wspólnej zabawy z językiem angielskim. Kolejne zadania pojawia się w przyszłym tygodniu.

Pomysły na zajęcia językowe z rodzicami dla grup: ELFY, SKRZATY, KRASNALE

Dodano: 25 marca 2020,9:53

Wspólna nauka.

Powszechnie wiadomo, że dzieci uczą się nie tylko w przedszkolu. Wsparcie oraz zachęta ze strony rodziców i opiekunów są bardzo ważne, nawet jeśli dorośli nie mówią po angielsku. Warto używać w codziennych sytuacjach języka angielskiego, choćby podstawowych zwrotów i słów. Istotne jest, aby stworzyć przy tym miłą atmosferę i dobre nastawienie do nauki i używania języka obcego.

Wydawnictwo Oxford University Press przygotowało specjalną stronę internetową dzięki której mogą Państwo razem z dziećmi powtarzać materiał. Znajduje się tam słowniczek obrazkowy z nagraniami oraz teksty piosenek.

Zachęcam do skorzystania z linku do tej strony internetowej:

https://elt.oup.com/student/playtime/?cc=pl&selLanguage=pl

Zadania programowe na ten tydzień(23.03- 27.03), dla grup:MISIE, SMERFY CZARODZIEJE, z języka angielskiego:

Dodano: 25 marca 2020,9:47

Nowe słownictwo: car(samochód), teddy(miś), scooter(hulajnoga), book(książka), sand(piasek), I like the red car best!(najbardziej lubię czerwony samochodzik!), up(w górę), down(w dół)

Słownictwo powtarzane: hello(witam), bye bye(pa pa), blue(niebieski), green(zielony), red(czerwony)

Zaczynamy! 😉

Hello Monkey!

  1. Najpierw przywitajcie się Państwo z dzieckiem piosenką:

Hello Rocket Hello Star Hello Monkey too (2x)- wszystkie dzieci doskonale znają tą piosenkę z zajęć języka angielskiego.

  1. Można za pomocą małpki(tu: pacynki, pluszaka lub obrazka) przywitać się z dzieckiem za pomocą zwrotu „Hello”.
  2. Przy pomocy małpki można zaprezentować dziecku nowe słówka- up oraz down, kładąc małpkę wysoko na meblach mówiąc: Look at Monkey!(Popatrz na małpkę), następnie sprowadzjąc ją na dół mówiąc: down, down, down. Tak powtarzając słownictwo zmieniać pozycję małpki góra- dół, ćwicząc up-down.
  3. Nowe słownictwo: car(samochód), teddy(miś), scooter(hulajnoga), book(książka), sand(piasek) ćwiczymy za pomocą obrazków. Wszystkie słowa muszą być przedstawione na obrazkach, można je wydrukować również ze strony Playtime. Obrazki rozkladamy przed dzieckiem i razem z nim powtarzamy słowa w języku angielskim. Następnie mówimy: Close your eyes!(zamknij oczy) i zabieramy jedną kartę, zadaniem dziecka jest odgadnąć, której karty brakuje.
  4. Zaśpiewajmy teraz piosenkę z rozdziału czwartego:
https://elt.oup.com/student/playtime/songs/starter_menu/?cc=pl&selLanguage=pl

W trakcie śpiewania piosenki zachęcamy dziecko, aby wykonywało następujące czynności: The red car!, the red car! (udajemy, że prowadzimy samochód)

I like the red car best! (przytulamy ręce do serca) 2x

The red car!, the red car! (udajemy, że prowadzimy samochód)

I like the red car best! (przytulamy ręce do serca) 2x

  1. Drukujemy trzy samochodziki do pokolorowania i prosimy dziecko, aby pokolorowało je na trzy różne kolory: blue(niebieski), green(zielony), red(czerwony). Razem z dzieckiem powtarzamy nazwy kolorów.
  2. Szykujemy cztery puste pudełka. Do każdego z nich wkładamy zabawki: mały samochodzik, małego misia, małą ksiązeczkę oraz trochę piasku(można wykorzystać kinetyczny jeśli mamy). Pudełka zakrywamy materiałem, może to być mały kocyk, chusta albo szalik. Pomagając dziecku, staramy się, aby wkładając rękę do pudełka przykrytego materiałem odgadł co znajduje się w środku.
  3. Kolejna zabawa polega na ukryciu przedmiotów: car(samochód), teddy(miś), scooter(hulajnoga), book(książka), sand(piasek), mogą to być prawdziwe przedmioty lub tylko obrazki, w różnych miejscach w pokoju. W zabawie wykorzystujemy zwrot: find the toys(znajdź zabawki). Każdy sukces nagradzamy pochwałą: Great!, Good job!, Well done!
  4. Memory. Do następnej zabawy będzie nam potrzeba po dwa obrazki ze słownictwem: car(samochód), teddy(miś), scooter(hulajnoga), book(książka), sand(piasek). Rozkładamy obrazki na stole lub podłodze, gdzie nam wygodniej, ilustracją do dołu. Zadaniem dziecka jest odnaleźć pary. Gramy na przemian: raz rodzic, raz dziecko. Do zabawy można właczyć więcej domowników.

Zachęcam do wspólnej zabawy z językiem angielskim. Kolejne zadania pojawia się w przyszłym tygodniu.

Pomysły na zajęcia dla grup: MISIE, SMERFY, CZARODZIEJE

Dodano: 25 marca 2020,9:44

Oto kilka pomysłów, aby razem z dzieckiem uczestniczyć w procesie nauki języka angielskiego:

  • Pozwólcie Państwo dziecku, żeby nauczyło Was kilku angielskich zwrotów (nawet jeśli już je znacie!).
  • Od czasu do czasu witajcie się z dzieckiem po angielsku.
  • Odszukajcie w internecie słowa ulubionej angielskiej piosenki Waszego dziecka, aby ją móc razem zaśpiewać. Możecie też zaśpiewać razem piosenki z kursu Playtime; są dostępne na stronie z materiałami do kursu Playtime. Poniżej link do piosenek: https://elt.oup.com/student/playtime/songs/starter_menu/?cc=pl&selLanguage=pl

Tam znajdą Państwo również teksty piosenek. Na stronie internetowej znajdują się także karty z tekstami piosenek, które można wydrukować i razem z dzieckiem ozdobić. https://elt.oup.com/student/playtime/activity_sheets/cards?cc=pl&selLanguage=pl

  • Poproście Państwo dzieci, żeby pokazały swoje wycinanki i wszystko to, co robiły na lekcji angielskiego. Można je także poprosić, żeby opowiedziały historyjkę, którą poznały. Potem zajrzyjcie razem nastronę internetowąi wspólnie powtórzciepodstawowe słówka.
  • Kupujcie angielskie książeczki, które możecie czytać razem z dzieckiem. Na stronie internetowej Playtime znajduje się również szablon do wykonania zakładki do książki:

https://elt.oup.com/student/playtime/activity_sheets/bookmarks?cc=pl&selLanguage=pl

Należy wydrukować szablon, wyciąć z niego zakładkię i nakleić ją na pasek kartonu. W ten sposób powstanie zakładka, którą będziecie wkładać do angielskich książeczek.

  • Korzystajcie Państwo ze słowniczka obrazkowego, który znajduje się na stronie internetowej, i razem z dzieckiem powtarzajcie angielskie słówka. Przekonajcie się, zanim klikniecie w obrazek, czy dziecko, patrząc na niego, przypomni sobie odpowiednie słowo. Dla rodziców i opiekunów na stronie internetowej zamieszczona została tabela ze słownictwem wprowadzanym w poszczególnych rozdziałach wraz z tłumaczeniami wyrazów i zwrotów. Tu link: https://elt.oup.com/student/playtime/picture_dictionary/?cc=pl&selLanguage=pl
  • Razem z dzieckiem zagrajcie w gry interaktywne ze strony Playtime. Oto link do gier: https://elt.oup.com/student/playtime/games/?cc=pl&selLanguage=pl Pogratulujcie dziecku, jeśli mu dobrze pójdzie. Jeśli dziecko nie będzie sobie zbyt dobrze radziło, powtórzcie razem słówka przy pomocy słowniczka obrazkowego i zagrajcie jeszcze raz.
  • Wydrukujcie arkusze z ćwiczeniami ze strony internetowej Playtime i uzupełnijcie je razem z dzieckiem, zachęcając je, żeby, jeśli potrafi, wypowiadało na głos angielskie słowa. https://elt.oup.com/student/playtime/activity_sheets/?cc=pl&selLanguage=pl
  • Otwórzcie swojemu dziecku oczy na otaczający je zewsząd język angielski. Możecie na przykład założyć osobny segregator lub pudełko na drobne przedmioty związane z językiem angielskim,takie jak zdjęcia, bilety, obrazki, mapy, flagi czy książki. Pomogą one zrozumieć dziecku, że umiejętność posługiwania się językiem angielskim jest bardzo przydatne i otwiera przed nami świat.W waszym segregatorze lub pudełku mogą się także znaleźć wypełnione arkusze z ćwiczeniami, wydrukowane ze strony internetowej kursu Playtime.
  • Zorganizujcie swojemu dziecku przyjęcie urodzinowe w angielskim stylu! Na stronie internetowej Playtime znajduje się szablon z zaproszeniem urodzinowym, które można wyciąć i uzupełnić. Tam również dostępny jest szablon z urodzinową czapeczką. Należy wydrukować po jednym arkuszu dla każdego gościa i razem z dzieckiem ozdobić każdą czapeczkę. Trzeba wyciąć z szablonu kształt, a następnie skleić taśmą obie części, tak by utworzyły czapeczkę. Podczas przyjęcia odtwórzcie nagrania z piosenkami z kursu Playtime. Na stronie internetowej, w części Starter, znajduje się piosenka urodzinowa Happy Birthday.

CZEGO OCZEKIWAĆ OD DZIECKA

Dodano: 25 marca 2020,9:17

Czego oczekiwać od dziecka.

Dzieci w wieku przedszkolnym nie są w stanie koncentrować uwagi na jednej rzeczy przez długi czas, zatem ważne jest, żeby wzbudzić w nich zainteresowanie i często zmieniać wykonywane wspólnie ćwiczenia. Dzieci uczą się najszybciej przez działanie, dlatego próbujcie je Państwo w pełni zaangażować. Dzieci w tym wieku przyswajają informacje przez cały czas, ale zanim zaczną się swobodnie wypowiadać w języku obcym, a nawet w swoim własnym, może upłynąć sporo czasu! Większość dzieci komunikuje się jednak w sposób naturalny przy pomocy całego ciała, a nie słów. To całkowicie naturalne, dlatego nie powinno się przymuszać dzieci do mówienia. Jeśli Państwa dziecko jest szczęśliwe, próbując mówić i śpiewać po angielsku –to wspaniale. Jeśli jednak tak nie jest, można je zachęcić, żeby okazywało, że rozumie to, co słyszy, w inny sposób. Dzieci mogą na przykład reagować całym ciałem: tańcząc, wykonując polecenia, poprzez odpowiednią mimikę twarzy i gesty albo rysując czy malując. Równie dobrze któreś z rodziców może zwrócić się do dziecka po angielsku, a ono odpowiedzieć po polsku. Nie należy zapominać o tym, żeby często chwalić i nagradzać dziecko. Najważniejsze, żeby było pozytywnie nastawione do nauki i podchodziło z entuzjazmem do języka angielskiego!

GRUPA: MISIE, SMERFY, CZARODZIEJE

Dodano: 25 marca 2020,9:15

Na początek kilka wskazówek jak pomagać dziecku w nauce języka angielskiego.

Wspólna nauka.

Powszechnie wiadomo, że dzieci uczą się nie tylko w przedszkolu. Wsparcie oraz zachęta ze strony rodziców i opiekunów są bardzo ważne, nawet jeśli dorośli nie mówią po angielsku. Warto używać w codziennych sytuacjach języka angielskiego, choćby podstawowych zwrotów i słów. Istotne jest, aby stworzyć przy tym miłą atmosferę i dobre nastawienie do nauki i używania języka obcego.

Wydawnictwo Oxford University Press przygotowało specjalną stronę internetową dzięki której mogą Państwo razem z dziećmi powtarzać materiał. Znajduje się tam słowniczek obrazkowy z nagraniami oraz teksty piosenek.

Zachęcam do skorzystania z linku do tej strony internetowej:

https://elt.oup.com/student/playtime/?cc=pl&selLanguage=pl