Ekolaczki - Przedszkole nr 15 w Zawierciu

Ekolaczki

ekolaczki logo

Grupa "J. angielski":

ELFY, SKRZATY, KRASNALE pogoda oraz ubrania.

Dodano: 5 czerwca 2020,15:05

Temat: Powtórzenie materiału z tematu pogoda oraz ubrania. Codzienna komunikacja językowa.

Słownictwo powtarzane: „It’s cold / windy / raining”- Jest zimno/wietrznie/deszczowo, t-shirt- koszulka, jeans- dzinsy, blouse- bluzka, shirt- koszula, sweater- sweter, pants- spodnie, dress- sukienka, it’s hot- jest gorąco, sunny- słonecznie, cloudy- pochmurnie, lightning- błyskawica, stormy- burzowo, snowy- śnieżnie, cold- zimno

  1. Drukujemy plaszę z nazwami pogody. Robimy to w dwóch egzemplarzach tak , aby można było zagrać w grę memory. https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/Weather/page1.htm

  2. Powtarzamy nazwy ubrań https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U, nagranie do momentu: 1:58min

  3. Tworzymy kostkę edukacyjną. Dlaczego warto korzystać z kostki edukacyjnej? Dlatego, że z powodzeniem wprowadza ona gry i zabawy, które są nieodłącznym elementem edukacji językowej dzieci. Pozwala każdemu połączyć w zabawach naukę języka obcego z ruchem i dźwiękiem oraz wprowadza atmosferę swobody, eliminując obawy związane z uczeniem się języka. Odpowiednio dobrany materiał i ćwiczenia pozwalają na doskonalenie wszystkich sprawności językowych zarówno receptywnych (słuchanie, czytanie), jak i produktywnych (mówienie, pisanie). Przy użyciu kostki możemy wprowadzać nowe słownictwo, jak i utrwalać już wprowadzone. Wykorzystując historyjki, możemy wprowadzić i utrwalić struktury językowe oraz stworzyć uczniom szansę samodzielnego konstruowania i skutecznego zapamiętywania prostych zdań. Jak stworzyć kostkę? Możemy wykorzystać pudełko o koształcie sześcianu. Pudełko może być małe i możemy wykorzystać jeśli mamy takie w domu, lub stworzyć samodzielnie. Na ścianak kostki mocujemy koperty do których możemy wkładać obrazki.
  4. Picture dictation.

    W kieszonkach kostki znajdują się karty przedstawiające różne stany pogody: It’s cold / windy / raining”- Jest zimno/wietrznie/deszczowo. Rodzic lub dziecko rzuca kostką i zadają pytanie drugiej osobie: What are you wearing when it is raining?. Wtedy druga osoba odpowiada jakie ubrania nosi gdy np. pada deszcz, gdy świeci słońce itd.

  5. Yes/ No

    W kieszonkach kostki znajdują się karty obrazkowe dotyczące naszego tematu lekcji- pogoda, odwrócone obrazkami do ścian kostki. Dziecko rzuca kostką, wyjmuje obrazek i nie pokazuje go nikomu. Rodzic zadaje pytania: Is it..? Dziecko trzymające obrazek odpowiada Yes/No. Pytania mogą się być zadawane naprzemiennie z dzieckiem.

MISIE, SMERFY, CZARODZIEJE What can you do?

Dodano: 5 czerwca 2020,15:02

Temat: What can you do? Co potafisz robić?- ćwiczenia ruchowe w nauce języka.

Słownictwo powtarzane: play(baw się), jump(skacz), run(biegaj), slide(zjedź ze zjeżdżalni), climb(wspinaj się),Let’s (play)- pobawmy się, up(w górę), down(w dół), round and round(w koło), I can help! (Mogę pomóc), That’s better (teraz lepiej), wash in the bathroom- myj się w łazience, eat in the kitchen- jedz w kuchni, watch tv in the living room- oglądaj tv w salonie, sleep in the bedroom- spij w sypialni, play in the garden- baw się w ogrodzie, knock on the door- zapukaj w drzwi

Słownictwo nowe: I can jump- potrafię skakać, I can slide down- potrafię zjechać ze zjeżdżalni, I can run –potrafię biegać, I can go round- potrafię się kręcić wkoło, I can clap potrafię klaskać, I can climb- potrafię się wspinać, I can play- potrafię się bawić, all the time- cały czas

1.Witamy się piosenką hello song https://www.youtube.com/watch?v=7JYV61He7iA

2. Powtarzamy słownictwo piosenkąhttps://elt.oup.com/student/playtime/songs/level_a_menu/?cc=pl&selLanguage=pl .W trakcie śpiewania piosenki razem z dzieckiem wykonujemy następujące czynności:

Come on, let’s climb up- udajemy, ze się wspinamy

oof, oof, oof- ocieramy pot z czoła

Let’s slide down- zjeżdżamy ze zjeżdzalni

wheeeeeee!- machamy rękami z podekscytowania

Come on, let’s go round- kręcimy się wkoło

ohOOOOOO- kręcimy się dalej

Let’s play! Woooh!- machamy zachęcając do zabawy

Let’s play again today!- bawimy się i tańczymy, trzymając się za ręce

3. Drukujemy kartę pracy. Zaznaczamy jakie czynnośći są wykonywane przez dzieci w piosence i w jakiej kolejności.

https://www.eslprintables.com/vocabulary_worksheets/school/at_the_playground/COLOUR_THE_PLAYGROUND_545263/

4. Uczymy się nowej piosenki:

https://elt.oup.com/elt/students/oxfordplayschool/audio/pls_songs_a_u3_monkeyaction.mp3?cc=pl&selLanguage=pl

I can jump, jump up- skaczemy razem z dzieckiem

I can slide slide down- udajemy, że zjeżdżamy na zjeżdzalni

I can run, run, run,- biegniemy

I can go, go round- krecimy się wkoło

I can clap, clap, clap- klaszczemy

I can climb, climb climb- wspinamy się

I can play, play, play- bawimy się

All the time time time- cały czas!

5. W kolejnej piosence powtarzamy nazwy czynności oraz pomieszczeń w domu. https://www.youtube.com/watch?v=ieffbOFikq8

stand up 1, 2, 3- wstań 1, 2, 3

turn around- kręć się wkoło

clap your hands- klaszcz w dłonie

wash in the bathroom- myj się w łazience

eat in the kitchen- jedz w kuchni

watch tv in the living room- oglądaj Tv w salonie

sleep in the bedroom- spij w sypialni

play in the garden- baw się w ogrodzie

knock on the door- zapukaj w drzwi

make a circle- zrób koło

sit down- usiądź

1, 2, 3 sleep- śpij

EKOLUDKI My school supplies. Moje przybory szkolne. Powtórka materiału.

Dodano: 29 maja 2020,12:20

Temat: My school supplies. Moje przybory szkolne. Powtórka materiału.

  1. Witamy się https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
  2. Zgadywanka(Hide the flashcards). Spośród kilku kart obrazkowych, z którymi dzieci uprzednio się zapoznały, rodzic chowa jedną za plecy. Dzieci muszą odgadnąć, która karta została schowana, podając odpowiednie słowo. Potem rodzic chowa następne, aż dojdzie do wniosku, że dzieci wystarczająco dobrze opanowały słowa.
  3. Kółko i krzyżyk(Noughts and crosses) Rodzic rysuje na tablicy lub kartce planszę do gry w kółko i krzyżyk. Plansza składa się z dziewięciu pól (po trzy w każdym rzędzie). Rodzic pokazuje dzieciom dziewięć kart obrazkowych ilustrujących słownictwo wcześniej poznane. Dzieci wspólnie przypominają sobie słowa związane z kartami. Następnie rodzic umieszcza w każdym polu planszy jedną kartę, obrazkiem do tablicy. Każde pole ma przyporządkowaną cyfrę 1-9. Rodzic dzieli się z dzieckiem na dwie grupy: You are noughts./You are crosses.-Jedni są kółkiem a drudzy krzyżykiem. Pierwsza grupa wybiera pole, podając odpowiednią liczbę. Rodzic odwraca kartę na wskazanym polu i pyta: What’s this?-co to jest? Jeśli dzieci udzielą poprawnej odpowiedzi, stawiają na danym polu swój znak: krzyżyk lub kółko Kolejno zgaduje rodzic powtarzając słówka.
  4. Memory. Dzieci grają w tę grę wspólnie z rodzicem. Liczbę rozkładanych kart (mogą to być karty gotowe lub skopiowane przez nauczyciela i wycięte przez dzieci).. Karty są ułożone obrazkami w dół. Zadaniem grających jest odnaleźć pary obrazków. Dzieci odkrywają kolejno po dwie karty. Jeśli odkryte karty nie stanowią pary, należy je z powrotem odwrócić i pozostawić na miejscu. Jeśli stanowią parę, gracz je zabiera, mówiąc głośno, co przedstawiają. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par
  5. Sing for goodbye https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

ELFY, SKRZATY, KRASNALE Let’s go- actions verbs. Ćwiczenia ruchowe w nauce słownictwa. Powtórka materiału.

Dodano: 29 maja 2020,12:20

Temat: Let’s go- actions verbs. Ćwiczenia ruchowe w nauce słownictwa. Powtórka materiału.

  1. Witamy się https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
  2. Zgadywanka(Hide the flashcards). Spośród kilku kart obrazkowych, z którymi dzieci uprzednio się zapoznały, rodzic chowa jedną za plecy. Dzieci muszą odgadnąć, która karta została schowana, podając odpowiednie słowo. Potem rodzic chowa następne, aż dojdzie do wniosku, że dzieci wystarczająco dobrze opanowały słowa.
  3. Kółko i krzyżyk(Noughts and crosses) Rodzic rysuje na tablicy lub kartce planszę do gry w kółko i krzyżyk. Plansza składa się z dziewięciu pól (po trzy w każdym rzędzie). Rodzic pokazuje dzieciom dziewięć kart obrazkowych ilustrujących słownictwo wcześniej poznane. Dzieci wspólnie przypominają sobie słowa związane z kartami. Następnie rodzic umieszcza w każdym polu planszy jedną kartę, obrazkiem do tablicy. Każde pole ma przyporządkowaną cyfrę 1-9. Rodzic dzieli się z dzieckiem na dwie grupy: You are noughts./You are crosses.-Jedni są kółkiem a drudzy krzyżykiem. Pierwsza grupa wybiera pole, podając odpowiednią liczbę. Rodzic odwraca kartę na wskazanym polu i pyta: What’s this?-co to jest? Jeśli dzieci udzielą poprawnej odpowiedzi, stawiają na danym polu swój znak: krzyżyk lub kółko Kolejno zgaduje rodzic powtarzając słówka.
  4. Potórzmy wspólnie rymowankę: https://www.youtube.com/watch?v=4dlhCgG0gD8

    run, I can run

    run, swim, I can swim

    swim, stop, I can stop

    stop, help, I can help you

    help, sit, I can sit

    sit, get I can get

    get, cut, I can cut

    cut, jump, I can jump

    jump, camp, I can camp

    camp!

  5. Memory. Dzieci grają w tę grę wspólnie z rodzicem. Liczbę rozkładanych kart (mogą to być karty gotowe lub skopiowane przez nauczyciela i wycięte przez dzieci).. Karty są ułożone obrazkami w dół. Zadaniem grających jest odnaleźć pary obrazków. Dzieci odkrywają kolejno po dwie karty. Jeśli odkryte karty nie stanowią pary, należy je z powrotem odwrócić i pozostawić na miejscu. Jeśli stanowią parę, gracz je zabiera, mówiąc głośno, co przedstawiają. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par
  6. Sing for goodbye https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

MISIE, SMERFY, CZARODZIEJE What’s the weather?- Jaka jest pogoda?. Część druga

Dodano: 29 maja 2020,12:18

Temat: What’s the weather?- Jaka jest pogoda?. Część druga.

Słownictwo nowe: fog- mgła, snow- śnieg, rain-deszcz, wind-wiatr, lightning- błyskawica, thunder-burza, tornado- tornado, rainbow- tęcza

Slownictwo powtarzane: sunny- słonecznie, rainy-deszczowo, windy- wietrznie, hot-gorąco, cold-zimno, cloudy- pochmurnie, stormy- burzowo, snowy- śnieżnie

  1. Witamy się: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
  2. Drukujemy karty obrazkowe: https://www.free-flashcards-download.com/weather-flashcards-games-and-worksheets/, tylko Set 2
  3. Zgadywanka(Hide the flashcards). Spośród kilku kart obrazkowych, z którymi dzieci uprzednio się zapoznały, rodzic chowa jedną za plecy. Dzieci muszą odgadnąć, która karta została schowana, podając odpowiednie słowo. Potem rodzic chowa następne, aż dojdzie do wniosku, że dzieci wystarczająco dobrze opanowały słowa.
  4. Taboo- Gra ruchowa, wykorzystująca piłkę. Dzieci rzucają do siebie nawzajem oraz do rodzica piłkę, podając różne angielskie słowa w wybranej kategorii- pogoda. Dzieci wraz z rodzicem wybierają jedno słowo taboo, którego nie można wymienić. Jeśli dziecko, do którego skierowana jest piłka usłyszy słowo taboo, nie może złapać piłki.
  5. Memory. Dzieci grają w tę grę wspólnie z rodzicem. Liczbę rozkładanych kart (mogą to być karty gotowe lub skopiowane przez nauczyciela i wycięte przez dzieci).. Karty są ułożone obrazkami w dół. Zadaniem grających jest odnaleźć pary obrazków. Dzieci odkrywają kolejno po dwie karty. Jeśli odkryte karty nie stanowią pary, należy je z powrotem odwrócić i pozostawić na miejscu. Jeśli stanowią parę, gracz je zabiera, mówiąc głośno, co przedstawiają. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par
  6. Czas się troszkę poruszać. Now you are cars! Drive! Gra utrwalająca wybrane czasowniki oraz tryb rozkazujący. Rodzic wydaje polecenia, aby dzieci wcielały się w zwierzęta i przedmioty, oraz wykonywały różne czynności. (Planes -Fly!, Balls -Bounce! Singers -sing!, Babies -Cry!) itd. Tu powtarzamy słownictwo z poprzednich zajęć.
  7. Goodbye song https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

EKOLUDKI My school supplies. Moje przybory szkolne.

Dodano: 29 maja 2020,12:17

Temat: My school supplies. Moje przybory szkolne.

Słownictwo nowe: pen-długopis, pencil- ołowek, ruler-linijka, notebook- zeszyt, pencil sharpener- strugaczka, clock-zegar, book-ksiązka, eraser- gumka, triangle- trójkąt, blackboard-tablica, calculator-kalkulator, desk-biurko, backpack-plecak, chair-krzesło, poster-plakat, globe-globus

  1. Witamy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
  2. Drukujemy słownictwo. https://www.free-flashcards-download.com/school-supplies-flashcards-games-and-worksheets/ Set 1 oraz set 2, najlepiej w 2 egzemplarzach do memory.
  3. Głuchy telefon(Chinese whispers). Wszyscy siadają w kręgu. Rodzic lub jeden z uczniów szepcze wybrane przez siebie słowo lub wyrażenie osobie siedzącej obok. Ta, również szeptem, przekazuje je dalej. Ostatnia osoba wypowiada usłyszane przez siebie hasło.
  4. Zgadywanka(Hide the flashcards). Spośród kilku kart obrazkowych, z którymi dzieci uprzednio się zapoznały, rodzic chowa jedną za plecy. Dzieci muszą odgadnąć, która karta została schowana, podając odpowiednie słowo. Potem rodzic chowa następne, aż dojdzie do wniosku, że dzieci wystarczająco dobrze opanowały słowa.
  5. Sing a song for goodbye https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

ELFY, SKRZATY, KRASNALE Let’s go- actions verbs. Ćwiczenia ruchowe w nauce słownictwa.

Dodano: 29 maja 2020,12:16

Temat: Let’s go- actions verbs. Ćwiczenia ruchowe w nauce słownictwa.

Słownictwo nowe: jump- skakać, camp-jechać na kemping, swim- pływać, run- biegać, sit- siedzieć, get- brać coś, cut- ciąć, stop- przestać, hug- przytulać, start- zaczynać, be quiet- być cicho, lick- lizać, want- chcieć, talk- rozmawiać, help- pomagać, stand- stać

  1. Witamy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
  2. Drukujemy słownictwo. https://www.free-flashcards-download.com/verbs-flashcards-games-and-worksheets/ Set 1 oraz set 2, najlepiej w 2 egzemplarzach do memory.
  3. Głuchy telefon(Chinese whispers). Wszyscy siadają w kręgu. Rodzic lub jeden z uczniów szepcze wybrane przez siebie słowo lub wyrażenie osobie siedzącej obok. Ta, również szeptem, przekazuje je dalej. Ostatnia osoba wypowiada usłyszane przez siebie hasło.
  4. Po zapoznaniu się ze slówkami, czas na rymowankę: https://www.youtube.com/watch?v=4dlhCgG0gD8

    run, I can run

    run, swim, I can swim

    swim, stop, I can stop

    stop, help, I can help you

    help, sit, I can sit

    sit, get I can get

    get, cut, I can cut

    cut, jump, I can jump

    jump, camp, I can camp

    camp!

  5. Zgadywanka(Hide the flashcards). Spośród kilku kart obrazkowych, z którymi dzieci uprzednio się zapoznały, rodzic chowa jedną za plecy. Dzieci muszą odgadnąć, która karta została schowana, podając odpowiednie słowo. Potem rodzic chowa następne, aż dojdzie do wniosku, że dzieci wystarczająco dobrze opanowały słowa.
  6. Sing a song for goodbye https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

MISIE, SMERFY, CZARODZIEJE What’s the weather?- Jaka jest pogoda?

Dodano: 29 maja 2020,12:15

Temat: What’s the weather?- Jaka jest pogoda?

Słownictwo nowe: sunny- słonecznie, rainy-deszczowo, windy- wietrznie, hot-gorąco, cold-zimno, cloudy- pochmurnie, stormy- burzowo, snowy- śnieżnie

  1. Witamy się w trochę inny sposób. Say Hello with your hand (foot, nose)!Gra utrwalająca słownictwo dotyczące części ciała Rodzic wydaje kolejno polecenia. Dzieci witają się w różny sposób ze sobą lub z rodzicami. Podają sobie ręce, dotykają się stopami, łokciami lub nosami. Mówią przy tym: Hello head! Hello foot! itd
  2. Drukujemy karty obrazkowe: https://www.free-flashcards-download.com/weather-flashcards-games-and-worksheets/, tylko Set 1.
  3. Zgadywanka(Hide the flashcards). Spośród kilku kart obrazkowych, z którymi dzieci uprzednio się zapoznały, rodzic chowa jedną za plecy. Dzieci muszą odgadnąć, która karta została schowana, podając odpowiednie słowo. Potem rodzic chowa następne, aż dojdzie do wniosku, że dzieci wystarczająco dobrze opanowały słowa.
  4. Zabawa 1-Piotruś. Gra ta, podobnie jak Memory, też polega na gromadzeniu kart parami. Zasadę łączenia kart w pary również można dostosować do konkretnych elementów językowych, w naszym przypadku zabieramy katy obrazkowe z dzisijszej lekcji. Ciekawym rozwiązaniem jest odwrócenie reguł dotyczących zwycięstwa: wygrywa ten, kto zostanie z kartą w ręku.
  5. Zabawa 2. It’s stormy! Hide! Gra sprawdzająca zrozumienie przez dzieci określeń pogody. Dzieci ustawiają się przy rodzicach, tak by dobrze widziały, co za chwilę będzie robił. Rodzic mówi o pogodzie jednocześnie pokazując, jak można gestami i ruchami ją opisać -It’s cold -mówi kuląc się z zimna.

    -It’s hot -mówi wachlując się ręką.

    -It’s rainy -mówi udając, że trzyma parasolkę.

    -It’s windy -mówi chwiejąc się i osłaniając od wiatru.

    -It’s sunny -mówi zasłaniając oczy dłońmi przed słońcem.

    -It’s stormy! Hide! -mówi kucając i zakrywając rękami głowę.

W innej wersji zabawy zamiast Hide! możemy krzyknąć Run away! Wówczas dzieci słysząc to polecenie powinny uciec pod ścianę.

  1. Bye, bye everyone: https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

EKOLUDKI My body is moving- moje ciało się rusza.

Dodano: 22 maja 2020,13:29

Temat: My body is moving- moje ciało się rusza.

nowe słownictwo: run-biegać, wave- machać, think- myśleć, throw- rzucać, kick-kopać, look up- patrzeć w górę, carry my bag- nosić plecak, I can do many things- umiem robić wiele rzeczy

słownictwo powtarzane: hair- włosy, teeth- zęby, face-twarz, eye-oko, hand-ręka, finger-palec, head-głowa, nose-nos, mouth- usta, shoulders- ramiona, knees- kolana, ear-ucho, how are you today- jak się masz dzisiaj, I’m fine,great- mam się dobrze, brain-mózg, chin-podbródek, arm- ramię,cheek-policzek, neck-kark, ankle-kostka, foot- stopa, leg- noga, toes- paluszki u stóp, throat-gardło, back-plecy, I’m hungry-jestem głodny, I’m tired- jestem zmęczony

1. Witam się piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

hello, hello, how are you 2x-witaj jak się masz?

How are you today?-jak się masz dziś?

I’m fine,great- mam się dobrze

I’m very well today- mam się dobrze dzisiaj

hello, hello, how are you 2x-witaj jak się masz?

How are you today?-jak się masz dziś?

I’m hungry, I’m tired- jestem głodny, jestem zmęczony

I’m not so good today- mam się niezbyt dobrze dzisiaj

hello, hello, how are you 2x-witaj jak się masz?

How are you today?-jak się masz dziś?

I’m very well today-mam się bardzo dobrze dzisiaj

2. Powtarzamy słowa z poprzedniej lekcji oraz wzbogacamy je o nowe za pomocą historyjki:

https://www.youtube.com/watch?v=RKCxrbuKNx8

This is my body- to jest moje ciało

see my legs- popatrz na moje nogi

I can run- potrafię biegać

see my hand- popatrz na moją dłoń

I can wave- potrafię machać

see my head- popatrz na moją głowę

I can think- potrafię myśleć

see my arm- popatrz na moje ramię

I can throw- umiem rzucać

see my feet- popatrz na moje stopy

I can kick- umiem kopać

see my neck- popatrz na mój kark

I can look up- potrafię popatrzeć w górę

see my shoulder- widzisz moje ramię

I can carry my bad- potrafię nosić mój plecak

This is my body- to jest moje ciało

I can do many things- potrafię robić wiele rzeczy

  1. Odszukujemy pary obrazków i powtarzamy słownictwo: https://learningapps.org/watch?app=11773337

  2. Nazwy części ciała ćwiczymy razem z piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=RKCxrbuKNx8

  3. Na koniec gramy w grę jedna osoba podaje czynność np. kick a druga ma za zadanie ją wykonać. Zamieniamy się rolami po kilku rundach. W zadaniu powinniśmy wykorzystać słownictwo: run-biegać, wave- machać, think- myśleć, throw- rzucać, kick-kopać, look up- patrzeć w górę, carry my bag- nosić plecak

EKOLUDKI My body- moje ciało.

Dodano: 22 maja 2020,13:27

Temat: My body- moje ciało.

nowe słownictwo: brain-mózg, chin-podbródek, arm- ramię,cheek-policzek, neck-kark, ankle-kostka, foot- stopa, leg- noga, toes- paluszki u stóp, throat-gardło, back-plecy, I’m hungry-jestem głodny, I’m tired- jestem zmęczony

słownictwo powtarzane: hair- włosy, teeth- zęby, face-twarz, eye-oko, hand-ręka, finger-palec, head-głowa, nose-nos, mouth- usta, shoulders- ramiona, knees- kolana, ear-ucho, how are you today- jak się masz dzisiaj, I’m fine,great- mam się dobrze

  1. Na początek witamy się piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

    hello, hello, how are you 2x-witaj jak się masz?

    How are you today?-jak się masz dziś?

    I’m fine,great- mam się dobrze

    I’m very well today- mam się dobrze dzisiaj

    hello, hello, how are you 2x-witaj jak się masz?

    How are you today?-jak się masz dziś?

    I’m hungry, I’m tired- jestem głodny, jestem zmęczony

    I’m not so good today- mam się niezbyt dobrze dzisiaj

    hello, hello, how are you 2x-witaj jak się masz?

    How are you today?-jak się masz dziś?

    I’m very well today-mam się bardzo dobrze dzisiaj

  2. Aby dobrze powtórzyć słownictwo potrzebne nam będą karty flashkards, drukujemy je w dwóch egzemplarzach. Po wydrukowaniu gramy w memory. Zasady gry są już nam doskonale znane, zabawa w odnajdywanie par należy do ulubionych zabaw dzieci. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-body.pdf, https://learnenglishkids.britishcouncil.org/flashcards/human-body-flashcards https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-head.pdf

  3. Nazwy części ciała ćwiczymy razem z piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=RKCxrbuKNx8

    This is me-Oto ja

    head, eyes, nose

    mouth, ears, chin

    arms, hands, fingers

    legs, feet, toes

    this is me

    here we go-ruszamy

    my head, my eyes,my nose

    this is me

    my mouth,my ears,my chin

    this is me

    arms, hands, fingers

    legs, feet, toes

    my arms,my hands,my fingers

    my legs, my feet, my toes

    count with me-licz ze mną

    1- 10

    this is me , here we go

  4. Czas wykorzystać naszą wiedzę w praktyce. Na dużym szablonie rysujemy wspólnie z dzieckiem postać, może to być czlowiek lub postać z bajki, albo potworek, taki, który ma kilka rąk i nóg. Po zakończonym ćwiczeniu nazywamy razem z dzieckiem poszczególne części ciała w języku angielskim.

  5. Na koniec odszukujemy pary i powtarzamy słownictwo w ćwiczeniu online: https://learningapps.org/watch?app=3794132