Ekolaczki - Przedszkole nr 15 w Zawierciu

Ekolaczki

ekolaczki logo

Grupa "J. angielski":

ELFY, SKRZATY, KRASNALE My vehicles- moje pojazdy.

Dodano: 22 maja 2020,13:26

Temat: My vehicles- moje pojazdy.

nowe słownictwo: I’m fine/ I’m great-mam sié dobrze, I’m very well today- mam sié dobrze dzisiaj, how are you?- jak sié masz?, I’m hungry- jestem godny, I’m tired- jestem zmęczony, fast- szybko, slow- wolno

słownictwo powtarzane: bus- autobus, ship-statek, van- auto dostawcze, motorbiek- motocykl, helicopter- helikopter, car- samochód, boat- łódka, train- pociąg, airplane- samolot, bike- rower, lorry- cięzarówka, underground- metro,

1. Na początek witamy się piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

hello, hello, how are you 2x-witaj jak się masz?

How are you today?-jak się masz dziś?

I’m fine,great- mam się dobrze

I’m very well today- mam się dobrze dzisiaj

hello, hello, how are you 2x-witaj jak się masz?

How are you today?-jak się masz dziś?

I’m hungry, I’m tired- jestem głodny, jestem zmęczony

I’m not so good today- mam się niezbyt dobrze dzisiaj

hello, hello, how are you 2x-witaj jak się masz?

How are you today?-jak się masz dziś?

I’m very well today-mam się bardzo dobrze dzisiaj

  1. Zabawa What’s missing? Rozkładamy karty obrazkowe na stole i po chwili zabieramy jedną kartę. Prosimy dziecko, żeby zgadywało co brakuje.

  2. Wykorzystujemy poznane słownictwo w piosence: https://www.youtube.com/watch?v=BdrZWu2dZ4c&feature=emb_title

    Driving in my car(udajemy jazdę samochodem)

    wroom, wroom, wroom

    driving very fast(jedziemy szybko)

    driving very slow(teraz wolno)

    I like driving in my car-lubię jeździć autem

    Riding by my bike(udajemy, że jedziemy rowerem)

    paddle, paddle, paddle(pedałujemy nogami)

    riding very fast(jedziemy szybko)

    riding very slow(teraz wolno)

    I like riding by my bike-lubię jeździć rowerem

    Rowing in my boat(płyniemy łodzią)

    splash 3x(plusk 3x)

    rowing very fast(płyniemy szybko)

    rowing very slow(teraz wolno)

    I like rowing in my boat-lubię pływać łodzią

    Riding on my train(jedziemy pociągiem)

    choo, 3x

    riding very fast(jedziemy szybko)

    riding very slow(teraz wolno)

    I like riding on my train

    flying in my aeroplane

    oohhha 3x

    flying very fast(jedziemy szybko)

    flying very slow(teraz wolno)

    I like flying in my aeroplane

    4. Zabawa w kalambury. Jedna osoba wychodzi na środek pokoju i pokazuje jazdę jakimś pojazdem zadaniem reszty jest odgadnąć co to za pojazd, w nagrodę mozemy rozdać np. pieczątki na rękę.

    5. Na zakończenie śpiewamy piosenkę. https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

ELFY, SKRZATY, KRASNALE My vehicles- moje pojazdy.

Dodano: 22 maja 2020,13:25

Temat: My vehicles- moje pojazdy.

nowe słownictwo: car- samochód, boat- łódka, train- pociąg, airplane- samolot, bike- rower, lorry- cięzarówka, underground- metro,

słownictwo powtarzane: bus- autobus, ship-statek, van- auto dostawcze, motorbiek- motocykl, helicopter- helikopter

  1. Przywitanie dziecka/dzieci przez rodzica: „Good morning”, dziecko/dzieci odpowiadają ”Good morning”. Wszyscy wstają i robią koło. Utrwalenie poleceń: Stand up, let’s make a circle. Let’s count to ten. Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down.

  2. Powtórzenie piosenki na przywitanie: https://www.youtube.com/watch?v=Pvnf1wxP9SE
  3. Drukujemy karty obrazkowe ze slowami z dzisiejszych zajęć: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/flashcards/transport-flashcards
  4. Z wydrukowanych kart tworzymy grę memory.

  5. Dopasowujemy obrazki do siebie parami i powtarzamy słówka. https://learningapps.org/watch?v=pk6bnkaqa20 (tu propozycja wykonania zdania bez dźwięku)

MISIE SMERFY CZARODZIEJE Colours around us- kolory są wśrod nas. Gry i zabawy tematyczne- część druga.

Dodano: 22 maja 2020,13:24

Temat: Colours around us- kolory są wśrod nas. Gry i zabawy tematyczne- część druga.

nowe słownictwo: colour- kolor, yellow- zólty, blue- niebieski, red- czerwony, green-zielony, pink- rożowy, purple-fioletowy, orange- pomarańczowy, black- czarny, big- duży, small- mały

słownictwo powtarzane: Can you clap your hands- czy potrafisz klaskać?, Stretch up high-przeciągamy się wyciągając ręce w góre, touch your toes- dotykamy palcy u stóp, turn around-kręć się wkoło, say hello- przywitaj się, can you stomp your feet- (tup nogą)

1.Witamy się piosenką hello song https://www.youtube.com/watch?v=7JYV61He7iA

2. Możemy też przywitać się piosenką z ćwiczeniami i pokazywaniem. https://www.youtube.com/watch?v=saDkICxEdgY

Can you clap your hands- czy potrafisz klaskać?

Stretch up high-przeciągamy się wyciągając ręce w góre

touch your toes- dotykamy palcy u stóp

turn around-kręć się wkoło

say hello- przywitaj się

can you stomp your feet- (tup nogą)

3. Powtórzmy ballon song, podnosząc do gory odpowiedni balonik, gdy piosenka skończy się wykorzystujemy melodię, tak aby wpleść resztę kolorów.

The ballon song

Big ballon, small ballon

na, na na, na, na , na, na, na

big ballon small ballon

na, na na, na, na , na, na, na

red ballon, blue ballon

na, na na, na, na , na, na, na

4. Scrapbook challenge. Podejmijmy wyzwanie ,,Scrapbook”. Z doświadczenia wiem, że dzieciaki uwielbiają to zadanie. Polega ono na stworzeniu własnego zeszytu -scrapbooka. Scrapbooking jest sztuką ręcznego tworzenia i dekorowania albumów ze zdjęciami i pamiątkami rodzinnymi, na zajęciach języka angielskiego wykorzystywane jest do powtarzania materiału i zaangażowania ucznió. Nazwa pochodzi od ang. scrapbook, oznaczającego taki album. Natomiast sam wyraz scrap oznacza skrawek. Uczniowie mogą je tworzyć na każdym etapie nauki. Zakładamy zeszyt lub zbieramy kartki z zajęć, które po przerobieniu materiału stworzą nam taką ,,ksiażeczkę”. Dziś możemy tu wkleić nasze baloniki.

5. Pomachajmy na do widzenia: https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

MISIE SMERFY CZARODZIEJE Colours around us- kolory są wśrod nas. Gry i zabawy tematyczne- część pierwsza.

Dodano: 22 maja 2020,13:23

Temat: Colours around us- kolory są wśrod nas. Gry i zabawy tematyczne- część pierwsza.

nowe słownictwo: colour- kolor, yellow- zólty, blue- niebieski, red- czerwony, green-zielony, pink- rożowy, purple-fioletowy, orange- pomarańczowy, black- czarny, big- duży, small- mały

słownictwo powtarzane: Can you clap your hands- czy potrafisz klaskać?, Stretch up high-przeciągamy się wyciągając ręce w góre, touch your toes- dotykamy palcy u stóp, turn around-kręć się wkoło, say hello- przywitaj się, can you stomp your feet- (tup nogą)

1.Witamy się piosenką hello song https://www.youtube.com/watch?v=7JYV61He7iA

2. Możemy też przywitać się piosenką z ćwiczeniami i pokazywaniem. https://www.youtube.com/watch?v=saDkICxEdgY

Can you clap your hands- czy potrafisz klaskać?

Stretch up high-przeciągamy się wyciągając ręce w góre

touch your toes- dotykamy palcy u stóp

turn around-kręć się wkoło

say hello- przywitaj się

can you stomp your feet- (tup nogą)

  1. Do dzisiejszych zajęć potrzebne nam będą baloniki(jeśli akurat mamy brak balonów możemy je wyciąć z kartki papieru). Będziemy potrzebować osiem baloników(najlepiej bialych lub w kolorach z dzisiajszej lekcji).

  2. Baloniki kolorujemy mazaczkami na następujące kolory:yellow- zólty, blue- niebieski, red- czerwony, green-zielony, pink- rożowy, purple-fioletowy, orange- pomarańczowy, black- czarny. Połowa baloników powinna być mala, a połowa duża.

  3. Śpiewamy ballon song, podnosząc do gory odpowiedni balonik, gdy piosenka skończy się wykorzystujemy melodię, tak aby wpleść resztę kolorów.

    The ballon song

    Big ballon, small ballon

    na, na na, na, na , na, na, na

    big ballon small ballon

    na, na na, na, na , na, na, na

    red ballon, blue ballon

    na, na na, na, na , na, na, na

Misie, Smerfy, Czarodzieje- house part II

Dodano: 15 maja 2020,12:07

Temat: Cheeky monkey in the house- uczymy się nazw pomieszczeń w domu- powtórzenie materiału.

Słownictwo nowe: wash in the bathroom- myj się w łazience, eat in the kitchen- jedz w kuchni, watch tv in the living room- oglądaj tv w salonie, sleep in the bedroom- spij w sypialni, play in the garden- baw się w ogrodzie, knock on the door- zapukaj w drzwi

Słownictwo powtarzane: stand up- wstań, turn around- kręć się wkoło, clap your hands- klaszcz w dłonie

  1. Witamy się piosenką hello song https://www.youtube.com/watch?v=7JYV61He7iA

  2. Czas na piosenkę z ćwiczeniami i pokazywaniem. https://www.youtube.com/watch?v=saDkICxEdgY

    Can you clap your hands- czy potrafisz klaskać?

    Stretch up high-przeciągamy się wyciągając ręce w góre

    touch your toes- dotykamy palcy u stóp

    turn around-kręć się wkoło

    say hello- przywitaj się

    can you stomp your feet- (tup nogą)

  3. Włączamy teraz film o domku i jego elementach. Pozwalamy dziecko spokojnie obejrzeć kreskówkowe nagranie i czekamy na jego reakcję gdy w trakcie filmu pojawią się znane mu slowa z poprzednich zajęc wtedy powtarzamy razem z nim.

    https://youtu.be/m27Cck_LGHc, oraz https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc

  4. Czas na piosenkę: powtarzamy nazwy czynności oraz pomieszczeń w domu. https://www.youtube.com/watch?v=ieffbOFikq8

    stand up 1, 2, 3- wstań 1, 2, 3

    turn around- kręć się wkoło

    clap your hands- klaszcz w dłonie

    wash in the bathroom- myj się w łazience

    eat in the kitchen- jedz w kuchni

    watch tv in the living room- oglądaj Tv w salonie

    sleep in the bedroom- spij w sypialni

    play in the garden- baw się w ogrodzie

    knock on the door- zapukaj w drzwi

    make a circle- zrób koło

    sit down- usiądź

    1, 2, 3 sleep- śpij

  5. Na koniec robimy projekt. Z kartonowego pudełka(może być po butach, zabawce, zakupach) robimy domek, pozwalamy dziecku pomalować go i wtawić swoje zabawkowe lub wykonane z mniejszych pudełek mebelki i pobawić się nim. W trakcie zabawy powtarzamy nazwy pomieszczeń w domu.

Misie, Smerfy, Czarodzieje- house part I

Dodano: 15 maja 2020,12:06

Temat: Cheeky monkey in the house- uczymy się nazw pomieszczeń w domu

Słownictwo nowe: wash in the bathroom- myj się w łazience, eat in the kitchen- jedz w kuchni, watch tv in the living room- oglądaj tv w salonie, sleep in the bedroom- spij w sypialni, play in the garden- baw się w ogrodzie, knock on the door- zapukaj w drzwi

Słownictwo powtarzane: stand up- wstań, turn around- kręć się wkoło, clap your hands- klaszcz w dłonie

  1. Witamy się piosenką hello song https://www.youtube.com/watch?v=7JYV61He7iA
  2. Możemy teraz przywitać się piosenką z ćwiczeniami i pokazywaniem. https://www.youtube.com/watch?v=saDkICxEdgY

    Can you clap your hands- czy potrafisz klaskać?

    Stretch up high-przeciągamy się wyciągając ręce w góre

    touch your toes- dotykamy palcy u stóp

    turn around-kręć się wkoło

    say hello- przywitaj się

    can you stomp your feet- (tup nogą)

  3. W kolejnej piosence powtarzamy nazwy czynności oraz pomieszczeń w domu. https://www.youtube.com/watch?v=ieffbOFikq8

    stand up 1, 2, 3- wstań 1, 2, 3

    turn around- kręć się wkoło

    clap your hands- klaszcz w dłonie

    wash in the bathroom- myj się w łazience

    eat in the kitchen- jedz w kuchni

    watch tv in the living room- oglądaj Tv w salonie

    sleep in the bedroom- spij w sypialni

    play in the garden- baw się w ogrodzie

    knock on the door- zapukaj w drzwi

    make a circle- zrób koło

    sit down- usiądź

    1, 2, 3 sleep- śpij

  4. Drukujemy karty z nazwami pomieszczeń:

    https://www.kids-pages.com/flashcards.htm (karty do wykorzystania na innych zajęciach)

    https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/House_1/page1.htm (karty- DOM)

  5. Z wydrukowanych kart tworzymy grę memory- karty powinny być wydrukowane w dwoch egzemplarzach aby można było szukać par.

Elfy, Skrzaty, Krasnale- school objects part II

Dodano: 15 maja 2020,12:04

Temat: School objects- przedmioty szkolne- powtórzenie materiału.

Słownictwo nowe: a bag- plecak, a pencil- ołówek, a pen- długopis, a crayon- kredka, a ruler-linijka, a rubber- gumka, a pencil case- piórnik, a sharpener- strugaczka

Słownictwo powtarzane: clap, stretch, touch, turn around, say hello, a pencil(ołówek), a pen(dlugopis), an eraser(gumka), a ruler(linijka), crayons(kredki), scissors(nożyczki), glue(klej)

  1. Witam się piosenką z ćwiczeniami i pokazywaniem. https://www.youtube.com/watch?v=saDkICxEdgY

    Can you clap your hands- czy potrafisz klaskać?

    Stretch up high-przeciągamy się wyciągając ręce w góre

    touch your toes- dotykamy palcy u stóp

    turn around-kręć się wkoło

    say hello- przywitaj się

    can you stomp your feet- (tup nogą)

  2. Rodzic przydziela sobie i dziecku obrazek mówiąc: Take a pair of scissors. Take a ruler. Take an eraser. Kolejno wyjaśnia, że zaśpiewają wspólnie na melodię „Panie Janie” piosenkę o przyborach szkolnych. Każdy będzie śpiewał o swoim obrazku. Rodzic decyduje, kto pierwszy włącza się do śpiewu. Wskazuje na osobę, która zaczyna: scissors, scissors, scissors, scissors, (zmiana osoby) ruler, ruler, ruler, ruler,eraser, eraser, eraser, eraser, eraser, eraser, eraser, eraser. Następnie prosi by zmienili się obrazkami. Wszyscy ponownie śpiewają piosenkę.
  3. Gra „Piotruś”. Praca w parach. Rodzic wyjaśnia dziecku/dzieciom zasady gry w karty „Piotruś”. Rodzic lub dziecko rozdaje karty z jednego zestawu (karty mogą być wycięte i pokolorowane przez dzieci, jeśli drukowaliśmy czarno- białe), odkłada jedna kartę, tak by kart było nie do pary i gra z dzieckiem, komentując kolejne etapy gry. Pary kart pokazuje dziecku, głośno mówi nazwę przyboru, odkłada na bok. Wszyscy grają w parach dwa razy.

  4. Śpiewamy piosenkę o przedmiotach szkolnych: https://www.youtube.com/watch?v=iNCFUBKFzcs

    Tiger, tiger listen to me- tygrysie, tygrysie posłuchaj mnie

    name classroom objects- nazwij przedmioty szkolne

    you can see- które widzisz

    number 1 it’s a bag- to plecak

    number 2 it’s a pencil- to ołówek

    number 3 it’s a pen- to dlugopis

    number 4 it’s a crayon- to kredka

    number 5 it’s a ruler- to linijka

    number 6 it’s a rubber- to gumka

    number 7 it’s a pencil case- to piórnik

    number 8 it’s a sharpener- to strugaczka

    now practice- teraz poćwicz

  5. Na koniec powtarzamy nazwy przedmiotów szkolnych jeszcze raz. Rodzic pokazuje uczniom piórnik. Z zaciekawieniem zagląda do niego i pyta: What’s in my pencil case? Let’s see … Następnie wyjmuje kolejne przedmioty, nazywa je i zachęca , by dziecko/dzieci powtarzali słówka. Wszystkie przedmioty układa przed sobą na dywanie. „a bag- plecak, a pencil- ołówek, a pen- długopis, a crayon- kredka, a ruler-linijka, a rubber- gumka, a pencil case- piórnik, a sharpener- strugaczka” Rodzic podnosi do góry kolejne przybory, nazywa je, dziecko/dzieci powtarzają. Rodzic wkłada wszystkie przybory do woreczka, jeszcze raz nazywając każdy z nich.

Elfy, Skrzaty, Krasnale- school objects part I

Dodano: 15 maja 2020,12:03

Temat: School objects- przedmioty szkolne.

Słownictwo nowe: a pencil(ołówek), a pen(dlugopis), an eraser(gumka), a ruler(linijka), crayons(kredki), scissors(nożyczki), glue(klej)

Słownictwo powtarzane: clap, stretch, touch, turn around, say hello

  1. Witamy się piosenką z ćwiczeniami i pokazywaniem. https://www.youtube.com/watch?v=saDkICxEdgY

    Can you clap your hands- czy potrafisz klaskać?

    Stretch up high-przeciągamy się wyciągając ręce w góre

    touch your toes- dotykamy palcy u stóp

    turn around-kręć się wkoło

    say hello- przywitaj się

    can you stomp your feet- (tup nogą)

  2. Rodzic pokazuje uczniom piórnik. Z zaciekawieniem zagląda do niego i pyta: What’s in my pencil case? Let’s see … Następnie wyjmuje kolejne przedmioty, nazywa je i zachęca , by dziecko/dzieci powtarzali słówka. Wszystkie przedmioty układa przed sobą na dywanie. „a pencil, a pen, an eraser, a ruler, crayons, scissors, glue” Rodzic podnosi do góry kolejne przybory, nazywa je, dziecko/dzieci powtarzają. Rodzic wkłada wszystkie przybory do woreczka, jeszcze raz nazywając każdy z nich.

  3. Drukujemy karty wyrazowe. Robimy dwie kopie, aby można było zagrać w grę memory: https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/school/school-objects-flashcards-part-1/97797

    https://www.eslprintables.com/vocabulary_worksheets/school/classroom_objects/flash_cards_classroom_objects_142990/

    https://www.eslprintables.com/vocabulary_worksheets/school/classroom_objects/Classroom_Objects_Flashcards_815212/

    https://pl.pinterest.com/pin/761460249472715792/

  4. Utrwalenie słownictwa. Rodzic włącza skoczną muzykę, podczas której worek wędruje z rąk do rąk. Na przerwę w muzyce, uczeń trzymający woreczek losuje przedmiot, pokazuje pozostałym i nazywa go (jeśli nie pamięta, rodzic szeptem podpowiada). Wylosowany i nazwany przedmiot dziecko układa na środku dywanu. Po zakończonej zabawie uczniowie wracają na swoje miejsca. podają wybrany obrazek w kole. Każdy trzyma przez chwilę obrazek w rękach i wymawia głośno wyraz, przedstawiony na obrazku. Na koniec rodzic pokazuje obrazki jeszcze raz, a dziecko/dzieci głośno, chórem, mówią, co na nich jest.

  5. Rodzic prosi dziecko/dzieci, by wstały i podnieśli do góry obrazek oraz podpis przyboru: Take a pencil – Let’s sing Na melodię „Panie Janie” U. śpiewają: Pencil, pencil, pencil, pencil ….. Rodzic prosi o zmianę obrazka: Take a pen. Let’s sing. Dziecko/dzieci. śpiewają: Pen, pen, pen pen …… itd powtarza słowa piosenki, pokazując odpowiedni fragment na ilustracji do piosenki. Następnie prezentuje gesty do poszczególnych fraz. Dziecko/dzieci powtarzają tekst piosenki i gesty za rodzicem. Ochotnicy mogą spróbować samodzielnie powiedzieć tekst, i ustalone gesty, z dyskretną pomocą rodzica. Następnie dzieci słuchają nagrania, patrząc na ilustracje piosenki. Przy drugim słuchaniu starają się pokazywać z rodzicem ustalone wcześniej gesty.

Ekoludki- animals part II

Dodano: 15 maja 2020,12:02

Temat: Utrwalenie znajomości słownictwa związanego ze zwierzętami i poszerzenie jego zakresu w kontekście zabaw sportowych. Utrwalenie liczb 1-10. -część druga.

Słownictwo nowe: one, two…ten; clean(czysty), dirty(brudny), who’s got clean/dirty feet? (kto ma czyste/brudne stopy?), show me your hands- pokazujemy ręce, rub- pocierać, soapy- namydlone, dry- suche, shake- potrząsnij

Słownictwo powtarzane: Stand up, let’s make a circle. Let’s count to ten, hop, roll,run, swim, climb,rabbit(królik); duck(kaczka); cat(kot); pig(świnia); dog(pies), mouse(mysz), chicken(kurczak), goat(koza), sheep(owca), horse(koń), cow(krowa), rooster(kogut)

  1. Zaczynamy powtórką piosenki o zwierzakach na farmie:https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

  2. Animal races! Utrwalenie i rozszerzenie słownictwa w kontekście zabawy w tor przeszkód. Wszyscy siadają w półkręgu, zwraca uwagę na minikarty i butelkę. Rozkładamy minikarty w kształt kręgu, jednocześnie powtarzając ich nazwy. Powtarzamy nazwy wszystkich poznanych zwierząt. Umieszcza butelkę w środku kręgu i prosimy dziecko, by nią kręciło: np.: Ewa, come up here and spin the bottle, please.(Ewa, podejdź proszę i zakręć butelką) Kiedy butelka wskaże mini kartę, rodzic zachęca dziecko, by wykonało właściwie czynności przy odpowiedniej stacji toru przeszkód. What’s this? A duck, right! Ewa, go and swim, swim, swim like a duck! Następnie odliczamy od 1 do 10 (one, two, three…etc.)
  3. Nowe slownictwo wprowadzamy za pomocą piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE

    Wash your hands!- myj ręce(udajemy, że myjemy ręce)

    Everybody come along and wash your hands- wszyscy się przyłączcie i myjmy ręce

    show me your hands everybody- pokazujemy ręce

    Are they dirty?- czy są brudne?

    show me your hands everybody- pokazujemy ręce

    Time to wash your hands- czas umyć ręce

    Rub, rub, rub your hands(myjemy ręce pocierając je)

    rub, rub, rub your hands

    Are they soapy? -czy są już namydlone?

    Rub, rub, rub your hands(myjemy ręce pocierając je)

    rub, rub, rub your hands

    Time to wash your hands- czas umyć ręce

    Wash your hands!- myj ręce(udajemy, że myjemy ręce)

    Everybody come along and wash your hands- wszyscy się przyłączcie i myjmy ręce 3x

    Dry, dry, dry your hands- suszymy ręce

    dry your hands everybody- wszyscy suszymy ręce

    Are they dry yet?- czy są już suche?

    Time to wash your hands- czas umyć ręce

    shake, shake, shake yor hands- potrząsnij rękami

    Are they clean now?- czy są już czyste?

    Wash your hands!- myj ręce(udajemy, że myjemy ręce)

    Everybody come along and wash your hands- wszyscy się przyłączcie i myjmy ręce

    show me your hands everybody- pokazujemy ręce 3x

  4. Szykujemy kilka kartek papieru i prosimy dziecko/dzieci, aby odrysowały na nich swoje stopy. Potrzebujemy do zadania kilka takich kształtów. Następnie prosimy, aby pokolorowane zostały te stopy polowa kartek jako- ,,czyste”, ,,lśniace” stopy a druga połowa jako ,,brudne”. PO zakończeniu zadania mieszamy katy i wyciągamy kolejno pytając: What are these? Yes – clean/dirty feet! Pass the card on! Pass it on! (co to jest? Tak czyste/brudne stopy- podaj, odłóż dalej).

  5. Na koniec zagadka, oglądamy krótki filmik i zgadujemy na podstawie pojawiających się cieni co to za zwierzak.https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64

Ekoludki- animals part I

Dodano: 15 maja 2020,12:01

Temat: Utrwalenie znajomości słownictwa związanego ze zwierzętami i poszerzenie jego zakresu w kontekście zabaw sportowych. Utrwalenie liczb 1-10.

Słownictwo nowe: rabbit(królik); duck(kaczka); cat(kot); pig(świnia); dog(pies), mouse(mysz), chicken(kurczak), goat(koza), sheep(owca), horse(koń), cow(krowa), rooster(kogut)

Słownictwo powtarzane: Stand up, let’s make a circle. Let’s count to ten, hop, roll,run, swim, climb

  1. Przywitanie dziecka/dzieci przez rodzica: „Good morning”, dziecko/dzieci odpowiadają ”Good morning”. Wszyscy wstają i robią koło. Utrwalenie poleceń: Stand up, let’s make a circle. Let’s count to ten. Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down.
  2. Powtórzenie piosenki na przywitanie: https://www.youtube.com/watch?v=Pvnf1wxP9SE
  3. Szykujemy karty obrazkowe, drukujemy całą stronę, natomiast do zadania będą potrzebne tylko pojedycze karty z obrazkami zwierzątek: https://www.langrus.pl/wp-content/uploads/2018/03/FARMANIMALSAAAA.png
  4. Get ready! Przygotowanie do zabawy z zastosowaniem toru przeszkód (karty obrazkowetor przeszkód). Wszyscy stają w kręgu, rodzic wyjmuje kolejno karty obrazkowe i zwraca uwagę na tor przeszkód: Look! What’s this?– popatrz, co to jest? Następnie, wszyscy podchodzą do 3 szarf(mogą to być zarówno porozkładane sznurki albo tasiemki) , przy których rodzic kładzie kartę z królikiem, przypominając dzieciom co ona przedstawia i pokazując jak skakać po szarfach. What’s this? Yes, a rabbit! Hop, hop, hop, like a rabbit.(co to jest? Tak, to króliczek! Hop hop hop tak jak krolik. Wszyscy podchodzą do koca. Rodzic kładzie przy nim kartę ze świnką i turla ją po nim. A pig! Roll, roll, roll! Dzieci podchodzą do toru ze skakanek.rodzic kładzie przy nim kartę z pieskiem i biega pomiędzy nimi. A dog! Run, run, run! Dzieci podchodzą do pudła(może też być jakaś skrzynia albo puf). rodzic kładzie przy nim kartę z kaczką i pokazuje jak przez nie przepłynąć: A duck! Swim, swim, swim! Dzieci podchodzą do tablicy(może też być to ściana albo drzwi) Rodzic mocuje na niej kartę z kotkiem i udaje, że się po niej wspina. A cat! Climb, climb, climb!
  5. Na zakończenie wspólnie śpiewamy piosenkę o zwierzętach na farmie: https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg