Ekolaczki - Przedszkole nr 15 w Zawierciu

Ekolaczki

ekolaczki logo

Grupa III "Skrzaty":

16.04.2021 Piątek

Dodano: 16 kwietnia 2021,7:57

Mamy nadzieję, że wszyscy wstaliście w dobrych humorach. Macie okazję ostatni raz się przeciągnąć, przetrzeć oczy i ziewnąć. Super! To teraz zaczynamy. Zapraszamy wszystkich domowników do formowania lokomotywy. Wagoniki już się ustawiają i jedziemy.

https://www.youtube.com/watch?v=j0FlUKgrXQ0

Brawo kochani. Poproście rodziców by Wam przeczytali „Brzydkie kaczątko, a później spróbujcie ulepić z masy solnej łabędzia, gdy dowiedział się, kim jest. Postarajcie się zrobić to tak, by z figurki było widać, jak bardzo jest szczęśliwy, wykorzystajcie własne odczucia. Drodzy rodzice możecie zrobić masę solną według wskazówek:

https://www.haart.pl/2018/03/przepis-na-mase-solna/

 

Czekamy na zdjęcia waszych łabędzi.

Trzymamy za was kciuki i mocno was ściskamy.

Do zobaczenia w poniedziałek.

15.04.2021 Czwartek

Dodano: 15 kwietnia 2021,12:35

Drogie dzieci prosimy pomóżcie dziś pieskowi odnaleźć mamę. Przy okazji poznacie nazwy dzieci zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

Zabawa paluszkowa

https://www.youtube.com/watch?v=xaf9qPkQwA8

Do wykonania kolejnego zadania musicie założyć wygodny strój, ponieważ będziemy wykonywać różne ćwiczenia gimnastyczne. Pamiętajcie każdy ćwiczy według własnych możliwości- to tylko zabawa!

https://www.youtube.com/watch?v=bokXAIDTwUA&list=PLH0R4k_MeIc9n2vdTRq–Gc_DqKwP94_g&index=7

Po tak trudnym wysiłku należy wam się masaż, zaproście do niego Rodziców.

KONIK

Biega źrebaczek po łące,   Opukujemy plecy końcami palców,

wąchając pachnące kwiatki.

Tu rosną stokrotki, maki,   poszczypujemy w różnych miejscach

a tu kolorowe bratki

Podchodzi klacz, jego mama,     kroczymy palcami,

nosem go lekko dotyka.     lekko naciskamy jednym palcem,

Konik do mamy się śmieje   wykonujemy skoki dłońmi

i dalej po łące bryka.

Potem wieczorem w stajence   głaszczemy plecy,

do mamy tuli się blisko,   przytulamy się do dziecka,

układa do snu na sianie,

chrapie jak wielkie konisko.     naśladujemy chrapanie.

 

Na koniec prosimy o uzupełnienie Karty Pracy cz. 3, str. 72, 73

14.04.2021 Środa

Dodano: 15 kwietnia 2021,12:13

Witamy Was w środę. Zapraszamy do wysłuchania wiersza czytanego przez Rodzica. Spróbujcie zapamiętać jak najwięcej zwierząt występujących w wierszu.

„Rozmowy zwierząt” Anna Surowiec

W gospodarstwie już od rana

rzecz się dzieje niesłychana.

Obudziły się zwierzęta

i dyskusja rozpoczęta.

Kukuryku! Kukuryku!

Kto tak pieje przy kurniku?

A to kogut: kukuryku!

Woła kury do kurnika.

Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto?

To jest kura – złotopióra.

Grzebie w ziemi pazurkami

szuka miejsca z robaczkami.

Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka,

co różowy ryjek ma,

kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha.

Kto tak czysty jest jak ja?

Na to kaczka kwacze tak:

kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak

idź do rzeki umyj ryjek

będziesz ładna tak, tak, tak.

Usłyszała to też krowa, zaryczała:

muuu, muuu, muuu.

Słuszne rady dajesz tu,

wiec się umyj świnko już.

Konik zarżał i ha, ha, ha.

Tak skończyła się historia ta.

 

Proponujemy Wam trochę się poruszać, oto propozycje zabaw dla Was:

„Pełzające dżdżownice” – dzieci kładą się na dywanie – najpierw przodem, potem tyłem – i ciągną całe ciało od początku do końca dywanu.

Następnie idą na czworakach;

„Gdzie jest owca?” – zabawa ruchowa. Mama owca ma zawiązane oczy. Próbuje odnaleźć swoje dziecko, zagubioną owieczkę, po dźwięku dzwoneczka (dziecko z dzwoneczkiem przemieszcza się po pokoju . Zabawę można wielokrotnie powtórzyć.

Zabawa w karmienie owieczek . Rodzic przygotowuje miskę. Dzieci próbują trafić do miski piłeczkami – imitują karmienie owcy jabłkami.

 

W kolejnym zadaniu pokolorujcie rysunek według własnego pomysłu. Możecie go także wydrukować i pokolorować kredkami.

https://www.kolorowankionline.net/kogut-we-wsi

13.04.2021 Wtorek

Dodano: 13 kwietnia 2021,7:12
  1. Kochani na początek przypomnimy sobie jak należy myć rączki. Dbanie o higienę to bardzo ważna sprawa. Jak dokładnie myć rączki pokaże Wam Myszka w paski. Zapraszamy do obejrzenia.

https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI

2. Na początek pobawimy się paluszkami. Wasze paluszki będą zwierzątkami.

Każdy mój paluszek

w zwierzątko zmienić muszę.

Gruby, okrągły kciuk

w owczarka zamienię tu.

Ten wskazujący to koń,

po łące goń go goń.

Środkowy jak krówka jest

mleczko dawać chce.

Serdeczny to stara koza,

zaprzęgnę go do wozu.

A mały paluszek …. beee,

w owieczkę zamienił się.

 

  1. Usiądźcie teraz wygodnie i obejrzyjcie film pt. „ Gdzie mieszkają zwierzęta?”. Opowiedzcie później o domach wiejskich zwierząt swoim rodzicom.

https://youtu.be/aE3f4zj-rL8?t=412

 

  1. Teraz spróbujcie rozpoznać zwierzęta mieszkające w wiejskiej zagrodzie po ich odgłosach.

https://chomikuj.pl/myczkol/dzieciaki/terapia/odg*c5*82osy+zwierz*c4*85t+wiejskich,154433220.mp3(audio)?fbclid=IwAR2RGciBAgLqRQdMq1hguUeBK3nxleNSb_7dEwVOWfAv6HwHTYN8DYv_dig

 

  1. Po rozpoznaniu odgłosów, posłuchajcie zagadek, spróbujcie ruchem, gestem naśladować dane zwierzątko.

https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach-gospodarskich/

12.04.2021 Poniedziałek

Dodano: 12 kwietnia 2021,12:59

Dzień dobry kochane Skrzaty. Drodzy Rodzice. W minionym tygodniu robiliśmy porządki w ogrodzie, poznaliśmy narzędzia jakimi posługuje się ogrodnik, rozmawialiście z rodzicami o ptakach, które wracają do nas na wiosnę, słuchaliście głosów ptaków i próbowaliście je naśladować oraz założyliście domową uprawę fasoli.
W tym tygodniu porozmawiamy o wsi, na której zaczyna się wiosna. Zapraszamy do zabawy.
Jesteście gotowi kochani. Tak więc zaczynamy.

Na początek zróbcie koło i wspólnie przywitajmy się piosenką :

Prosimy rodziców o przeczytanie wiersza dzieciom T. M. Masalskiej ,,W gospodarstwie”
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau.
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

Rozmowa na temat treści wiersza:
Dzieci odpowiadają na zadane pytania.
– jakie zwierzęta występowały w wierszu?
– jaki głos wydaje kogut, jaki kura, a jaki kaczka?
– gdzie możemy spotkać te zwierzęta?

A teraz prosimy abyście posłuchali piosenki i spróbowali się jej nauczyć.
Piosenka nosi tytuł ,,Mały Jarek fermę miał”. Zapraszamy do wysłuchania.

Spróbujcie sami namalować swoje ulubione zwierzątko z wiejskiego podwórka. Możecie malować kredkami, farbami, flamastrami.

Karta Pracy cz. 3, str. 70,71

09.04.2021 Piątek

Dodano: 9 kwietnia 2021,8:02

Witajcie. Jesteśmy ciekawe jak Wasze fasolki. Czy przez noc coś się zmieniło w ich wyglądzie. Jak się spotkamy to nam wszystko opowiecie i przyniesiecie swoje uprawy do przedszkola. A teraz zapraszamy do zabawy.

Zaczynamy dzień od gimnastyki.

“Gimnastyka dni tygodnia”                                           Czynności dziecka:

 

Gimnastyka – dobra sprawa                                               marsz w miejscu

 

co dzień wszystkim radość sprawia.

 

Gdy niedziela się zaczyna trening tydzień rozpoczyna.

 

W poniedziałek dwa podskoki.                                            2 podskoki

 

Wtorek lubi kroki w boki.                                                    2 kroki w lewo i 2 w prawo

 

Środa kręci się w kółeczko.                                                obrót wokół siebie

 

No a w czwartek jaskółeczka.                                             “jaskółka”

 

W piątek szybko dwa przysiady.                                         2 przysiady

 

A sobota robi ślady.                                                             marsz w miejscu

 

I tak przez tydzień cały                                                        wymachy ramion

 

dni tygodnia wciąż szalały.

 

Zapraszamy Was w podróż pociągiem.

https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik

A teraz zobaczcie obrazki ptaków powracających do nas na wiosnę.

https://i.pinimg.com/originals/1b/52/0a/1b520abe16c1bf64246bdb35788231c7.jpg

Praca plastyczna. Pomaluj bociana farbami.

https://www.printoteka.pl/public/pic/materials/2319_ptaki_przylatuj_ze.jpg

I na koniec prosimy uzupełnić Kartę Pracy cz.3, str. 80

Pozdrawiamy!

08.04.2021 Czwartek

Dodano: 8 kwietnia 2021,12:31

Dziś zaczniemy dzień od wesołej gimnastyki. Zapraszamy.

https://www.youtube.com/watch?list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0&time_continue=4&v=EuCip5y1464&feature=emb_logo

 

Teraz zapraszamy Was do wysłuchania piosenki pt,, Krasnoludek i groszek”. Po wysłuchaniu odpowiedzcie na pytania: O co prosił krasnoludek? Do czego był potrzebny krasnoludkom groszek? Co jest potrzebne roślinkom, aby rosły?

https://www.youtube.com/watch?v=siM_pQFD85w

 

Kochane przedszkolaki prosimy, abyście wraz z rodzicami założyli uprawę fasoli.

Potrzebne będzie: słoik, ziarenka fasoli, gaza, gumka recepturka, woda.

Dzieci nakładają gazę na słoik i z pomocą rodziców zakładają gumkę recepturkę. Delikatnie robią palcem dołek w gazie. Kładą ziarna fasoli na gazie. Delikatnie nalewamy wody do słoika, aby gaza i ziarenka były zanurzone.

Prosimy, abyście codziennie obserwowali Wasze fasolki, a zobaczycie jak ziarenka fasoli będą się zmieniać.

I na koniec zostaje Wam jeszcze do uzupełnienia Karta Pracy cz. 3, str. 78, 79

07.04.2021 Środa

Dodano: 7 kwietnia 2021,10:08

Witajcie nasze kochane przedszkolaki.  Zapraszamy Was do zabawy.

  1. Zabawa rytmiczna

„Słonko po deszczu” – M. Kownacka

Pada deszczyk! Pada deszczyk!

i po liściach tak szeleści…

(Dzieci w przysiadzie bębnią rytmicznie palcami w podłogę)

 

Zatuliły kwiatki płatki,

główki chylą do rabatki!

Kap! Kap! Kap!

(Dzieci opuściły nisko głowy)

 

Deszcz ustaje – płyną chmury –

Kwiaty wznoszą się do góry!

Ho! Ho! Ho!

(Dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę)

 

Wiatr tu pędzi na wyścigi.

Wiatr kołysze nam łodygi!

Wiu! Wiuu! Wiuuu!

(Dzieci w rozkroku kołyszą się na boki)

 

Biegną dzieci tu z ochotą:

Uważajcie – takie błoto!

Hyc! Hyc! Hyc!

(Dzieci biegną na palcach)

 

Byle słonko nam nie zgasło –

róbmy prędko z błota – masło!

Chlap! ciap! ciap!

(Dzieci przebierają nogami w miejscu)

 

Teraz – baczność – kroki duże –

przeskoczymy przez kałużę!

Hop! Hop! Hop!

(Bieg i skoki)

 

Już pogoda – słonko świeci,

maszerują w pole dzieci –

Raaz – Dwaa – trzyy!

(Dzieci maszerują rytmicznie, akcentując stopą pierwszy krok i klaskaniem następny).

 

Zapraszamy Was teraz do wysłuchania piosenki pt,, W naszym ogródeczku”.

https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

Kochani po wysłuchaniu piosenki powiedzcie co robimy w ogrodzie i jakie narzędzia są nam potrzebne do pracy w ogrodzie ?

 

Teraz zapraszamy Was do wykonania pracy plastycznej ,,Grabki”. Waszym zadaniem jest formowanie wałeczków z plasteliny i wyklejanie nimi konturu grabi. Kolorystyka dowolna. Życzymy miłej zabawy.

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2010/01/737grabie.gif

 

Wtorek 06.04.2021

Dodano: 6 kwietnia 2021,7:11

Witamy Was nasze Kochane Skrzaty, mamy nadzieję że Święta przyjemnie Wam minęły i każdego z Was odwiedził zajączek.

Zaczynamy kolejny tydzień. W tym tygodniu będziemy poznawać wiosenne uprawy.

Zapraszamy do zabawy!

Rodzic opowiada, że wraz z wiosną zaczynają się prace w ogrodzie. Zwraca uwagę, że tak jak przedszkolaki dbają o swoją salę czy pokój, tak samo ogrodnik dba o swój ogród, pielęgnuje go, aby pięknie wyglądał, robi porządek. Rodzic zwraca szczególną uwagę na utrzymanie ładu i porządku w najbliższym otoczeniu.

Odczytanie listu od ogrodnika:

Drogie dzieci!

Jestem ogrodnikiem, pracuję w ogrodzie

I bardzo się cieszę, że do Was przychodzę.

Dzisiaj zadania dla Was przygotowałem

Postarajcie się je wykonać

I proszę Was, nie sprawcie mi zawodu.

 

Rozwiązywanie zagadek o narzędziach ogrodniczych.

Rodzic czyta zagadkę, a zadaniem dzieci jest podać prawidłową odpowiedź. Podział nazw narzędzi na sylaby.

 

Co kopie, chociaż nie ma nóg?

Będziesz nią ogród skopać mógł. /łopata/

 

Na patyku zębów rządek,

znają je na pewno dzieci.

Służą do równania grządek,

i do uporządkowania śmieci. /grabie/

 

Leci z niej woda

przez sito blaszane.

Jaka to wygoda

już kwiatki podlane! /konewka/

 

Tym dziwnym pojazdem na jednym kole

Wozi ogrodnik narzędzia na pole. /taczka/

 

Wiosenny kwiat – wykonanie tulipana z rolki po papierze toaletowym.

 

Potrzebne materiały:

– rolki po papierze toaletowym,

– zielona bibuła lub farba,

– czerwona/ żółta/ pomarańczowa kartka z bloku technicznego na kwiaty,

– zielona kartka z bloku technicznego na liście, (jeżeli nie macie kolorowych kartek w domu mogą być białe ale pomalowane kredkami)

– klej,

– nożyczki.

 

Z bibuły wycinamy prostokątne kawałki, którymi okleimy rolki lub malujemy rolkę zieloną farbą. Smarujemy rolki klejem i przyklejamy krepinę – w ten sposób powstają łodygi tulipanów. Na zielonej kartce brystolu rysujemy kształty listków i wycinamy je. Na żółtej/ czerwonej/ pomarańczowej kartce z bloku technicznego rysujemy kwiaty tulipanów, wycinamy. Przyklejamy liście do rolek. Robimy w każdej rolce dwa równoległe, niezbyt głębokie (ok 0,5 cm) nacięcia, w które wkładamy kwiaty. W ten oto sposób otrzymujemy kolorową wiosenną dekorację.

Powodzenia!

02.04.2021 Piątek

Dodano: 2 kwietnia 2021,15:57

1. Posłuchajcie piosenki pt. „Święta tuż, tuż” 

https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08

2. Zapoznanie z symboliką potraw w koszyczku wielkanocnym.

Jajko oznacza nowe życie, jest symbolem zwycięstwa życia nad śmiercią.

Kiełbasa oznacza baranka paschalnego, symbolizuje bogactwo, zdrowie oraz płodność.

Chleb oznacza Ciało Chrystusa, święcimy go na pamiątkę cudu rozmnożenia chleba.

Sól i pieprz oznaczają ochronę przed zepsuciem, jest symbolem oczyszczenia i nieśmiertelności.

Zielone gałązki symbolizują przyrodę, która obumiera zimą a wiosną rodzi się na nowo; jest symbolem zmartwychwstania.

Baranek z krzyżem i czerwoną szarfą oznacza Chrystusa zwyciężającego.

Babka wielkanocna, która powinna być upieczona przez domownika, symbolizuje bogactwo oraz doskonałość.

Chrzan jest symbolem pokonania goryczy męki Chrystusa.

Drogie dzieci pamiętajcie by wszystkie z wyżej wymienionych produktów znalazły się jutro w Waszym koszyczku.

Zachęcamy Was również do przygotowania wspólnie z rodzicami mazurka i babki wielkanocnej oraz do wykonania samodzielnie kraszanek i pisanek. Jeśli nie macie barwników to możecie ugotować jajka w łupinach cebuli.

 

Wielkanocny zajączek biegając polami

Zostawił Wam koszyczek z jajkami

Nagle kurka przyczłapała

I pisanki malowała

Wtem baranek się ukazał

I piękne życzenia złożyć kazał

Szczęścia, uśmiechu i radości moc

Na tą świętą Wielką Noc

Niech uśmiech nigdy z Waszej buzi nie znika

Niech się w Śmigus – Dyngus woda na Was leje

A zając przyniesie radość, pokój i nadzieję.

Zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych                                                                               

 

życzą i pozdrawiają Panie Moniki, Ula i Zenia.