Ekolaczki - Przedszkole nr 15 w Zawierciu

Ekolaczki

ekolaczki logo

Grupa "J. angielski":

SMERFY, EKOLUDKI

Dodano: 16 kwietnia 2021,9:43

A bee in the tree- nazywamy zwierzęta i rośliny

  1. Wskazujemy zdjęcia i powtarzamy słowa(zdanie 1 strona78), tree- drzewo, flower- kwiat, bee-pszczoła, snail- ślimak, ladybird- biedronka, spider-pająk.
  2. Zadanie 2/78. Przyglądamy się obrazkom i nazywamy to, co się na nich znajduje pełnymi zdaniami, np. It’s a tree- to jest drzewo. Następnie patrzymy na cienie i też je nazywamy. Łączymy kolorowe obrazki z cieniami- każda linię rysujemy kredką innego koloru. Linie nie mogą się przecinać. Dwa kolorowe obrazki nie mają swoich cieni, co to jest?
  3. Opowiadamy o obrazku. Jakie elementy garderoby widzimy? Kto siedzi na ławce? Słuchamy piosenkę i stawiamy zieloną kropkę przy tych elementach obrazka, które pojawiają się w piosence.https://www.youtube.com/watch?v=OW-85MnxqDg&list=PLUmCByPN32-SXQH5bfO0Ngq6iK4Q6jP4q&index=23
  4. Ćwiczenie 5/79. Patrzymy uważnie na obrazki w każdym rzędzie zaznaczamy ten, który nie pasuje do pozostałych. Podajemy jego nazwę i otaczamy go pętlą. Potem staramy się nazwać wszystkie pozostałe obrazki.

ELFY, SKRZATY

Dodano: 16 kwietnia 2021,9:42

What’s the weather like?-part two. Jak jest pogoda?- część druga.

Słownictwo nowe: it’s hot- jest gorąco, sunny- słonecznie, cloudy- pochmurnie, lightning- błyskawica, stormy- burzowo, snowy- śnieżnie, cold- zimno

Słownictwo powtarzane: „It’s cold / windy / raining”- Jest zimno/wietrznie/deszczowo

1. Witam się znaną nam już piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=Pvnf1wxP9SE

Hello hello it’s playtime- witaj jest czas zabawy

hello hello come and see- witaj chodź i popatrz

hello hello it’s playtime

hi hello play with me- witaj pobaw się ze mną

  1. Wydrukowaną wcześniej planszę z nazwami pogody rozcinamy oraz rozkładamy na stole. Możemy je również zalaminować. Gramy w memory powtarzając nowe słownictwo.

  2. Zabawa „What’s missing?” – rodzic rozkłada na dywanie wszystkie poznane obrazki; dziecko ma parę minut na dokładne zapamiętanie gdzie one leżą, potem zamyka oczy, a rodzic chowa jeden obrazek. Dziecko musi odgadnąć, jaki obrazek zniknął i powiedzieć to słowo w języku angielskim.

  3. Dziecko razem z rodzicem śpiewa piosenkę o pogodzie z improwizacją ruchową.

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

how is the weather? 2x- Jaka pogoda?

how is the weather? Today? Jaka dziś pogoda?

Is it sunny?- czy jest słonecznie?

Is it rainy?- czy jest deszczowo?

Is it cloudy?- czy jest pochmurnie?

Is it snowy?- czy jest śnieżnie?

how is the weather? Today? Jaka dziś pogoda?

Let’s look outside.-popatrzmy przez okno

how is the weather? 2x- Jaka pogoda?

Is it sunny today?- czy jest słonecznie dziś?

Is it rainy today?- czy jest deszczowo dziś?

Is it cloudy today?- czy jest pochmurnie dziś?

Is it snowy today?- czy jest śnieżnie dziś?

how is the weather? 2x- Jaka pogoda?

  1. Przypomnienie nowo poznanych zwrotów. W podobny sposób- za pomocą kart flashcards-następuje prezentacja pozostałych zwrotow: „It’s cloudy / stormy / snowing”.

  2. Dziecko i rodzic próbują odpowiedzieć w języku angielskimna pytanie “What’s the weather like today? – Jaka jest dzisiaj pogoda?”. Można też zapytać: How is the weather?- Jaka pogoda?

MISIE, KRASNALE, CZARODZIEJE

Dodano: 16 kwietnia 2021,9:40

“My body- part two. Utrwalamy nazwy części ciała- część druga”

słownictwo powtarzane: face(twarz), eye(oko), nose(nos), mouth(usta), tongue(język), touch your nose, ears…! etc.(dotknij swojego nosa, uszu…! itd.

  1. Rodzic wita się z dzieckiem: „Good morning”, dziecko odpowiada ”Good morning”.
    Podróż do Wielkiej Brytanii – Lot do Londynu – ilustracja ruchowa lotu samolotu (start z przysiadu, zapięcie pasów (skrzyżowanie rąk ) lot – bieg z wyciągniętymi w bok ramionami, spoglądanie przez okna samolotu – na lewo, na prawo – lądowanie – przysiad itp.).
    Dziecko i rodzic wstają i robią koło. Utrwalenie poleceń: Stand up, let’s make a circle.
    Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down.
  2. Prosimy dziecko, aby podniosło swoje rysunki z poprzedniej lekcji do góry. Rodzic wydaje polecenia w języku angielskim tak, aby dziecko wskazało np. nosek czy oko misia. Po zakończeniu ćwiczenia rodzic chwali dziecko.
  3. Zabawa po okręgu ze śpiewem ( na melodię „Panie Janie”).

    Walking walking. Walking walking. Hop hop hop. Hop hop hop.
    Running running running. Running running running.
    Now let’s stop. Now let’s stop.

    Jeśli mamy w domu więcej domowników lub dzieci to możemy zaproponować zabawę. Dzieci, ustawione jedno za drugim, maszerują, skaczą i biegają w kółku zgodnie z treścią piosenki.

  4. Powtarzamy piosenkę z poprzednich zajęć. Rodzic włącza nagranie z piosenką Touch your…! Dzieci słuchają i wskazują części twarzy o których mowa w piosence. https://www.youtube.com/watch?v=LoSu4FwFMwU

    Touch your head- dotknij głowy

    Touch your nose- dotknij nosa

    clap your hands- klaszcz w dłonie

    touch your toes- dotknij paluszków u stóp

    sit down- siadaj

    stand up- wstań

    everybody turn around- wszyscy się kręcimy

    put your hands up and put your hands down- ręce w górę i ręce w doł

  5. Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:
    Good-bye, good-bye,
    have a nice day,
    good-bye, good-bye,
    come again to play!
    Ilustracja ruchowa „Lotu do Polski”.

SMERFY, EKOLUDKI

Dodano: 14 kwietnia 2021,12:37

Let’s play!- pobawmy się.

  1. Zadanie 1/ 72.Odczytujemy wspólnie napisy i wskazujemy je w zadaniu. Łączymy napisy z właściwą czynnością na obrazku.
  • play- bawić się
  • help-pomagać
  • tidy up- sprzątać
  • walk- spacerować
  1. Przygotowujemy kredki w czterech kolorach: żółty, niebieski, zielony i czerwony. Nazywamy czynności na obrazkach. Zamalowujemy kropki przy ilustracjach, na właściwy kolor według polecenia: Let’s walk Emma-kolor czerwony- red, Let’s tidy up Jack- kolor niebieski- blue, Let’s help-pomaga dziewczyka, kolor żólty- yellow, Lets play Toby- zielony green
  2. Otwieramy podręcznik i przypatrujemy się zdjęciom w ćwiczeniu 1/73. Które z nich najbardziej przypomina wiosenną pogodę? Słuchamy nagrania i wskazujemy obrazki. Następnie słuchamy nagrania jeszcze raz i powtarzamy nowe słowa. https://www.youtube.com/watch?v=8ZjpI6fgYSY

    spring- wiosna, summer- lato, fall- jesień, winter-zima

  3. zadanie 2/73 wskazujemy obrazki odpowiednio do pogody. It’s rainy- jest deszczowo, It’s cloudy- jest pochmurnie, It’s windy- jest wietrznie

ELFY, SKRZATY

Dodano: 14 kwietnia 2021,10:42

Temat: What’s the weather like?- Jaka jest pogoda?

Słownictwo nowe: „It’s cold / windy / raining”- Jest zimno/wietrznie/deszczowo

Słownictwo powtarzane: how are you?- jak się masz?, I’m fine thank you- dobrze dziękuję, what’s your name?- jak masz na imię?, I’m Zosia- Mam na imię Zosia, How old are you?- Ile masz lat?, I’m seven- mam siedem lat,

  1. Witam się znaną nam już piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=Pvnf1wxP9SE

    Hello hello it’s playtime- witaj jest czas zabawy

    hello hello come and see- witaj chodź i popatrz

    hello hello it’s playtime

    hi hello play with me- witaj pobaw się ze mną

    pod tym linkiem można powtórzyć z dzieckiem resztę piosenek, które były śpiewane na naszych zajęciach: https://www.youtube.com/watch?v=4TH4fkRsZhQ&list=PLUmCByPN32-SXQH5bfO0Ngq6iK4Q6jP4q

  2. Powtórzenie słownictwa z poprzednich zajęć. Zabawa „Łańcuszek pytań i odpowiedzi”- dziecko i rodzic zadają sobie po kolei pytania dotyczące imienia, samopoczucia, wieku, miejsca zamieszkania, itp. Rodzic może zadawać dodatkowe pytania na znane dzieciom tematy.

    how are you?- jak się masz?, I’m fine thank you- dobrze dziękuję,

    what’s your name?- jak masz na imię?, I’m Zosia- Mam na imię Zosia,

    How old are you?- Ile masz lat?, I’m seven- mam siedem lat.

  3. Drukujemy plaszę z nazwami pogody. Robimy to w dwóch egzemplarzach tak , aby można było zagrać w grę memory. https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/Weather/page1.htm

  4. Wprowadzenie nowego materiału. Prezentacja planszy przedstawiającej trzy typy pogody „It’s cold / windy / raining” oraz wprowadzenie angielskich zwrotów i pytania „What’s the weather like?”. Dzieci powtarzają kilkakrotnie, za wzorem rodzica.

  5. Następnie powtarzamy na zmianę raz rodzic a raz dziecko.

MISIE, KRASNALE, CZARODZIEJE

Dodano: 14 kwietnia 2021,10:40

WITAJCIE MALUSZKI

Temat: “My body. Utrwalamy nazwy części ciała”

Słownictwo nowe: face(twarz), eye(oko), nose(nos), mouth(usta), tongue(język), touch your nose, ears…! etc.(dotknij swojego nosa, uszu…! itd.

Słownictwo powtarzane: good morning, stand up, let’s make a circle, sit down

  1. Rodzic wita się z dzieckiem: „Good morning”, dziecko odpowiada ”Good morning”.
    Podróż do Wielkiej Brytanii – Lot do Londynu – ilustracja ruchowa lotu samolotu (start z przysiadu, zapięcie pasów (skrzyżowanie rąk ) lot – bieg z wyciągniętymi w bok ramionami, spoglądanie przez okna samolotu – na lewo, na prawo – lądowanie – przysiad itp.).
    Dziecko i rodzic wstają i robią koło. Utrwalenie poleceń: Stand up, let’s make a circle.
    Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down.
  2. Wspólnie z dzieckiem rysujemy a później kolorujemy na dużej kartce papieru lub najlepiej brystolu- buzię. Pomagając dziecko rysować twarz, wskazujemy na oczy, usta, nos.

  3. Rodzic pokazuje dziecku ich wspólny plakat z narysowanymi na nim częściami twarzy. Wskazuje na wybraną część twarzy np. nos i objaśnia angielski odpowiednik. Dzieci słuchają i powtarzają za rodzicem.

  4. Rodzic włącza nagranie z piosenką Touch your…! Dzieci słuchają i wskazują części twarzy o których mowa w piosence. https://www.youtube.com/watch?v=LoSu4FwFMwU

    Touch your head- dotknij głowy

    Touch your nose- dotknij nosa

    clap your hands- klaszcz w dłonie

    touch your toes- dotknij paluszków u stóp

    sit down- siadaj

    stand up- wstań

    everybody turn around- wszyscy się kręcimy

    put your hands up and put your hands down- ręce w górę i ręce w doł

  5. Po wysłuchaniu piosenki rodzic rysuje twarz misia na tablicy/kartce. Prosi dziecko, aby ono również narysowało twarz misia na swoich kartkach. Po zakończeniu powtarzamy słownictwo dotyczące części twarzy.

  6. Dzieci wspólnie z rodzicem mówią wierszyk na pożegnanie:
    Good-bye, good-bye,
    have a nice day,
    good-bye, good-bye,
    come again to play!
    Ilustracja ruchowa „Lotu do Polski”.

SMERFY, EKOLUDKI

Dodano: 9 kwietnia 2021,12:45

Me and my family. Family time.

  1. Wskazujemy zdjęcia ilustrujące czynności. Powtarzamy słowa, zwracając uwagę na poprawną wymowę. Następnie możemy powtórzyć je jeszcze raz, demonstrując jednocześnie daną czynność. (zadanie 1 strona 70).

    tidy up- sprzątam, help- pomagam, walk- spaceruje, play- bawię się

  2. Zadanie 2/70 Nazwij wykonywane czynności.
  3. Słuchamy piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=pyC0NMusoXo&list=PLUmCByPN32-SXQH5bfO0Ngq6iK4Q6jP4q&index=21

    Przyglądamy się zdjęciom i kolejno nazywamy czynności, które przedstawiają. Łączymy postacie z czynnościami, tak, aby pary były zgodne z treścią piosenki.

  4. Śpiewamy piosenkę pokazując czynności.
  5. Patrzymy na ilustrację w zadaniu 6/71, i nazywamy czynność, którą wykonuje chłopiec. Co on mówi? Następnie ilustrujemy inną czynność z lekcji i proponujemy jej wykonanie, mówiąc: Let’s… np. Let’s play- pobawmy się, let’s tidy up- posprzątajmy

ELFY, SKRZATY

Dodano: 9 kwietnia 2021,12:43

Powtórzenie materiału z tematu pogoda oraz ubrania. Zadania utrwalające poznany materiał.

  1. Zabawa „What’s missing?” – rodzic rozkłada na dywanie wszystkie poznane obrazki z tematu pogoda; dziecko ma parę minut na dokładne zapamiętanie gdzie one leżą, potem zamyka oczy, a rodzic chowa jeden obrazek. Dziecko musi odgadnąć, jaki obrazek zniknął i powiedzieć to słowo w języku angielskim.

  2. Dziecko razem z rodzicem śpiewa piosenkę o pogodzie z improwizacją ruchową.

    https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

    how is the weather? 2x- Jaka pogoda?

    how is the weather? Today? Jaka dziś pogoda?

    Is it sunny?- czy jest słonecznie?

    Is it rainy?- czy jest deszczowo?

    Is it cloudy?- czy jest pochmurnie?

    Is it snowy?- czy jest śnieżnie?

    how is the weather? Today? Jaka dziś pogoda?

    Let’s look outside.-popatrzmy przez okno

    how is the weather? 2x- Jaka pogoda?

    Is it sunny today?- czy jest słonecznie dziś?

    Is it rainy today?- czy jest deszczowo dziś?

    Is it cloudy today?- czy jest pochmurnie dziś?

    Is it snowy today?- czy jest śnieżnie dziś?

    how is the weather? 2x- Jaka pogoda?

  3. Yes/ No

    W kieszonkach kostki znajdują się karty obrazkowe dotyczące naszego tematu lekcji- pogoda i ubrania, odwrócone obrazkami do ścian kostki. Dziecko rzuca kostką, wyjmuje obrazek i nie pokazuje go nikomu. Rodzic zadaje pytania: Is it..? Dziecko trzymające obrazek odpowiada Yes/No. Pytania mogą się być zadawane naprzemiennie z dzieckiem.

  4. Dziecko i rodzic próbują odpowiedzieć w języku angielskim na pytanie “What’s the weather like today? – Jaka jest dzisiaj pogoda?”. Można też zapytać: How is the weather?- Jaka pogoda?

MISIE, KRASNALE, CZARODZIEJE

Dodano: 9 kwietnia 2021,12:42

What can you do? Co potafisz robić?- ćwiczenia ruchowe w nauce języka- utrwalenie poznanych zwrotów.

1. Przywitajmy się piosenką z ćwiczeniami i pokazywaniem. https://www.youtube.com/watch?v=saDkICxEdgY

Can you clap your hands- czy potrafisz klaskać?

Stretch up high-przeciągamy się wyciągając ręce w góre

touch your toes- dotykamy palcy u stóp

turn around-kręć się wkoło

say hello- przywitaj się

can you stomp your feet- (tup nogą)

2. Powtórz słowa za pomocą gier.

https://elt.oup.com/student/playtime/games/levela_unit3_menu/?cc=pl&selLanguage=pl

3. Powtarzamy piosenkę: https://elt.oup.com/elt/students/oxfordplayschool/audio/pls_songs_a_u3_monkeyaction.mp3?cc=pl&selLanguage=pl

I can jump, jump up- skaczemy razem z dzieckiem

I can slide slide down- udajemy, że zjeżdżamy na zjeżdzalni

I can run, run, run,- biegniemy

I can go, go round- krecimy się wkoło

I can clap, clap, clap- klaszczemy

I can climb, climb climb- wspinamy się

I can play, play, play- bawimy się

All the time time time- cały czas!

SMERFY, EKOLUDKI

Dodano: 7 kwietnia 2021,9:33

Temat: Me and my family. It’s my brother.

Cele lekcji:

  • utrwalamy słownictwo z historyjki
  • rozwijamy rozumienie ze słuchu
  • nazywamy członków rodziny
  • odgrywamy historyjkę
  1. Wyciągamy mini-karty obrazkowe i powtarzamy nazwy członków rodziny.
  2. Przyglądamy się obrazkom z zadania pierwszego str. 68, i próbujemy odgadnąć, który z członków rodziny Jacka ukrywa się na każdym z nich. Następnie łączymy zdjęcia twarzy członków jego rodziny z odpowiednimi miejscami. Możemy sprawdzić odpowiedzi, słuchając nagrania historyjki: https://www.youtube.com/watch?v=Awzfk0FtSmM&list=PLUmCByPN32-SXQH5bfO0Ngq6iK4Q6jP4q&index=5
  3. Przyglądamy się scenie w sypialni(zadanie 3 strona 69). Wskazujemy ukryte postacie, wcielamy się w rolę Jacka i mówimy kim są. Wypowiadamy pełne zdania, np. It’s my mum.
  4. Ramka już gotowa, brakuje tylko portretu rodziny. Rysujemy członków naszej prawdziwej lub wymyślonej rodziny i przedstawiamy ich, mówiąc, np. It’s my mum Hela.(zadanie 4 strona 69)
  1.